:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,646,912
Активни 263
Страници 17,322
За един ден 1,302,066

Пред красивия протест всяка власт изглежда глупаво

От остроумно измислените улични акции се ражда ново изкуство
Ясен Бориславов


"Дъхът на революцията се носи във въздуха", твърдят "Анонимните" в свой клип в Youtube. Този рефрен присъства в десетки, а може би стотици медийни коментари и анализи през последните месеци не само у нас. Никой не знае какво точно ще се случи в близките седмици или година, но очакването за някаква радикална промяна е видимо. Точно това очакване е проектирано и в полусериозното взиране в календара на маите, който вещае край на света през декември. Закачките с индианския Апокалипсис издават боязлив копнеж по края на нещо и началото на друго.

След като в началото на 90-те светът премина отвъд "края на историята" (според Фукуяма), през 2012-а той изглежда сякаш отново влиза в някаква 1968-а. Движението "Окупирай...", което миналата есен тръгна от "Уолстрийт", а после заля и други американски и европейски градове, Арабската пролет, погромите в Лондон, верижните бунтове в Гърция, протестите срещу AСTA, както и десетки други улични вълнения в целия свят плюс неясното бъдеще на ЕС - всичко това подхранва напрегнато очакване. Какво ще донесе "революцията" никой не знае. Модерните "революционери", сдружени в хоризонталната коалиция "Фейсбук", нямат нито обща идеология, нито програма, нито водачи. Те ненавиждат тези неща. Ясно е обаче, че пред очите ни се ражда едно ново изкуство - изкуството на красивия и зрелищен уличен протест.

"Хубави тениски, красиви плакати. Всичко това струва пари", каза Вежди Рашидов по повод юнските демонстрации срещу Закона за горите на Орлов мост. Интелектуалният заряд в публичните изяви на този министър не респектира особено, но той вероятно усеща, че се случва нещо интересно в неговата тясно професионална област.



Модерният протест вече не е просто шествие



с несръчно направени плакати и шумно скандиране на лозунги. Той се превръща в социално зрелище със своя естетика, сценография и драматургия. През последните години се развива нова култура на протеста, която видимо намира почва и у нас. Образите, които протестиращите произвеждат, изглеждат по-важни от посланията. Образите носят посланията. Това изглежда разбираемо, защото модерният свят е изграден повече от образи, а не от смисли. Образите произвеждат смисли, които мотивират нагласи и поведения, а това променя технологията на протеста. Модерният човек живее повече в телевизора и в екрана на компютъра, поради което визуалното, т.е. естетическото послание предхожда етическото и моралното, т.е. политическото.



Въображението на протестиращите се простира



от банални хрумвания и жестове до сложни хепънинги и пърформанси с участие на масовка, полиция и медии. Сред най-баналните прийоми е разголването. Наскоро таксиметрови шофьори от Валенсия протестираха по този начин срещу законодателни промени, които ги обричат на мизерия. През януари т.г. имаше гол протест на депутати от Словения срещу депутатския имунитет. Това е обичайният начин за протест на колоездачи от Испания и Гърция срещу автомобилния трафик. Подтекстът е прозрачен - "безпомощни сме пред колите". Разголените гърди са запазена марка на украинките от групата "Фемен", демонстриращи в защита на най-разнообразни каузи. В същата мода се вписа и Юзеир Юзеиров, който миналото лято посети ЦИК по долни гащи в знак на протест срещу отказаната регистрация на неговата партия "Отоман".



Доста по-изтънчен прийом е маскирането



Маската на Гай Фокс, която носят хакерите от групата "Анонимните", може да изглежда елементарно, но всъщност пресъздава една добре пресметната морална геометрия. Чрез ехидно усмихнатия еднотипен образ е търсен ритуален баланс с лукавството на властта и нейните институции. Точно те се крият зад лицемерно благочестиви маски. Гражданите ги избират и след това се оказва, че не могат да ги контролират, а ги контролират, видимо или не, други инстанции, които никой не е избирал. Може да е Европейската комисия, МВФ или някоя корпорация, или пък Братя Галеви и Красьо Черния, или друга одиозна фигура или организация. Маската носи ясно послание: "Вашата власт не ни задължава да бъдем глупави. Ние също сме власт и също можем да бъдем лицемерни." Иначе казано: "И ние можеме да пушиме цигари "Кент" и да ядеме бонбонки "тик-так", както обясняваше Павел Попандов в "Оркестър без име".

По принцип маската е сложен културен феномен. Тя не просто преобразява човека, като го вкарва в определена социална роля, а служи като атрибут и инсигния на властта. Няма същностна разлика между маската на Зоро, перуката и тогата на съдията, костюма на клоуна в цирка или маската на жреца от някое племе по време на ритуален танц. Те служат за едно и също - легитимират различни видове власт или свобода. При Зоро това е свободата да въздаде възмездие, при съдията - да съди, при клоуна - да не спазва общоприети норми, а при племенния жрец - да разговаря с боговете и да преговаря за дъжд. При "Анонимните" маската карнавализира властта.

Висш пилотаж при уличните протести е вкарването на властта в нелепа роля. В Монреал през февруари т.г. започна може би най-дългата студентска стачка, позната в историята. Започна като протест срещу увеличените учебни такси и прерасна в гражданско неподчинение, след като властите приеха закон, ограничаващ събранията. Според новия закон всяко събрание на повече от 50 души без предварително разрешение е незаконно. Оттогава по улиците на Монреал обикалят групи по 20-30 души и дрънкат с тенджери и тигани - заради това движението е кръстено casseroles -



а около тях вървят полицаи и ги чакат да станат 50, за да ги арестуват



Подобно зрелище през 2005 г. е устроила английската група The Clandestine Insurgent Rebel Clown Army (CIRCA или Нелегална армия на разбунтуваните клоуни) по време протести срещу среща на Г-8. Клоунадата им направила безпомощни полицаите и лесно ги вкарала в един абсурден театър. Клоуните пародийно иззели функциите на полицията, опитвайки да въдворят ред сред останалите демонстранти. Когато някой от полицаите ги докоснел, започвали да се въртят на място като пумпали. В крайна сметка психологическата бариера между силите на реда и демонстрантите била напълно разрушена.

През 2007 г. по време на голямо оръжейно изложение в Лондон друга формация за артистични протести (Space Hijackers) предлага нестандартна пацифистка акция. Купуват стар танк и на пресконференция обявяват, че възнамеряват да отидат с него на оръжейния панаир, където да го продадат на търг, без после да носят отговорност за действията на купувача. Ако го насочи към полицията или към сградите, това не е тяхна работа, защото те са просто бизнесмени. Полицията, естествено, започнала да ги следи и се постарала да осуети акцията, като спряла танка на няколко мили от изложението. Тогава един от хайджакърите съобщил от купола с мегафон, че наблизо има нарочно доставени велосипеди и с тях желаещите могат да се придвижат до панаира, където всеки момент се очаква да пристигне техният резервен танк. Последвало доста весело надбягване между полицейските коли и пацифистки настроените велосипедисти.



Не винаги смехът е търсен ефект,



както личи от акцията на една аржентинска група за улично изкуство, съставена от деца на безследно изчезнали дисиденти по време на военната диктатура. Те направили пътни знаци, указващи посоката и разстоянието до домовете на преживяващи в охолство и анонимност участници в изстъпленията, както и до някогашните места за задържане и инквизиране. После ги разлепили по улиците. Друга подобна група по време на Световното първенство по футбол през 1998 г. беше организирала мач между Аржентина и Аржентина пред дома на бившия диктатор генерал Галтиери. Финалният шут бил с топка, пълна с червена боя, по дома на диктатора.



Преди време моя позната замисляше акция на гражданско неподчинение



На нейната улица без никаква разумна причина в един прекрасен ден сложили знаци, че паркирането е забранено. Всъщност имало причина - току-що направен частен паркинг в непосредствена близост. Тя смяташе в знак на протест да ушие качулки от плат и да закачули знаците. На качулките мислеше да напише "Опаковано от... нея". После смяташе да покани медиите да снимат "инсталацията" и да се подготви за среща с КАТ и общината. Не знам какво е станало след това, май нищо, но съм сигурен, че подобен акт на неподчинение пред наглостта на анонимни общински корумпета би бил по-въздействащ от писане на възражения, петиции, молби и прочие бумаги, адресирани до същите корумпета. Протестът можеше да мине и за артистичен реверанс към Кристо, когото българската култура, неясно защо, смята за нещо свое, с което охотно се гордее. Идеята е вакантна.

У нас модата на екстравагантните протести дойде преди няколко години, когато екоактивисти спряха движението около Руски паметник в София, пресичайки щафетно и непрекъснато на пешеходна пътека. Днес артистизмът в уличните изяви изглежда търсен при повечето подобни акции. Някои анализатори смятат, че публично изразяваното социално недоволство се е превърнало в нова младежка мода, нещо като лайфстайл. Да се протестира е cool. Поради което интензивността и характерът на протестите у нас все още не отразява реална перспектива за някаква сериозна промяна.

По принцип в демократично общество протестите са по условие двусмислени. Те могат едновременно да подриват устоите на властта, но също и да я легитимират, ако тя ги оставя да се разгръщат свободно. Те са право на губещите, техният малък граждански лукс. Малко приличат на средновековния карнавал, който обръща света наопаки за няколко дни в навечерието на великденския пост, за да се върне после в обичайното си състояние до следващия карнавал.



Естетизирането на протестите обаче внася нов елемент в тази игра



Пред красивия и остроумно измислен уличен протест всяка власт изглежда глупаво и безпомощно. Какво може да му противопостави? Полицейските репресии са демоде и често са контрапродуктивни. Може да организира казионни контрапротести като баналната манифестация на чиновници, докарани в София през юни от сдружение "Природата за хората и регионите", които тогава добродушно си признаха, че са доведени служебно. Видя се, че изнесена в полето на естетическото, а то по подразбиране се приема за добро и морално, битката за промяна между властта и гражданите изглежда доста по-трудна за властта, тъй като нейните интелектуални ресурси са настроени повече на вълна "далавери". Единственият ефективен отговор на красивия уличен протест е красивото и разумно управление.

Отвъд конкретните си цели и тежнения всеки граждански протест съдържа едно ясно внушение: отношенията между гражданина и държавата могат да бъдат коректни само когато са партньорски, а не властнически. Около това внушение се гради и модерната естетика на социалното недоволство.



Красивият протест е капан не само за властта, но и за медиите,



особено когато са лоялни до сервилност към властта. Те са всякога жадни за внимание и зависими от доверието на същата публика, която и властта ухажва преди избори. Ако се опитат да неглижират протеста или да манипулират неговите цели и послания, рискуват да загубят доверие и да се озоват в неловко положение, както се случи наскоро с една хлевоуста тв водеща, която трябваше публично да се извинява за нелепо поведение в ефир. Също толкова нелеп беше и друг тв водещ, който миналата есен се заканваше да реже гуми на трактори в центъра на София.

Едва ли точно естетиката на модерните улични протести е имал предвид Достоевски, като казва, че красотата ще спаси света. Може и да не го спаси, но поне ще го побутва към малко повече справедливост.

Снимка: ЕПА/БГНЕС
Едни от най-известните по света голи, мълчаливи протести са на членовете на PETA, организацията за етично отношение към животните. Те изцяло разчитат на визуалната провокация
Снимка: ЕПА/БГНЕС
Демонстрациите на голи велосипедисти срещу автомобилния трафик тръгнаха от Испания и Франция, но се разпространиха в много други страни. На снимката - Мексико.
Снимка: Импактпресгруп
Технологията на постоянното пресичане на пешеходна пътека се пренесе последно в протестите във Варна срещу застрояването на Морската градина
 Продължителните студентски протести в Канада срещу вдигането на таксите доведоха до забрана на несанкционирани демонстрации, в които участват над 50 души. Това накара студентите да се групират по 20-30 души и да обикалят улиците с тенджери, докато полицията дебнеше дали ще надхвърлят 50.
116
13724
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
116
 Видими 
19 Август 2012 20:02
А pussy где?
19 Август 2012 20:04
Дефект на всички тези протести е липсата на цел, на идеология. Настроението го създават артистите, но идеологията я прави интелигенцията. Алооо, има ли интелигенция днес или има само мърморковци в интернет?
19 Август 2012 20:05
А pussy где?

Струва ми се, че поантата е, че пуситата правят грозни протести и властта там изглежда умно!
19 Август 2012 20:09
доста несръчно сшито в едно, ецхибиционисти с окупирай банковата улица, украинските плейметки с лъвов мост, може и да мине ала дип не ми се верва, форма без кауза е чужда униформа
19 Август 2012 20:12
Напротив, поантата е на другия полюс.
Очевидно авторът е чел форума в последните два дни и е отбелязал кипящото вълнение по повод на пърформансите в супермаркета и биологическия музей.
С тези многобройни примери и голи снимки от страни - опора на демокрацията, иска да ни каже, че пуситата са си едни модерни протестиращи, нищо повече, по законите на съвременния арт.
19 Август 2012 20:22
голият съвременен арт тръгна от англия, и пуританските викторианци с увиснали телеса са израз на каквото ми е отвътре същото отвън, подражателите имитатори са втори ход, терминът е копи пейст за цру операции от филма никсън '95, подобно протестите се пълнят с хулигани за да бият всеки, или да го отвратят
19 Август 2012 20:31
Напротив, поантата е на другия полюс.


Геновева, !

Аффтар ссет. Может быть, красиво ссет.
19 Август 2012 20:35
Точно, Геновева, и никой не наказва с 2 години затвор. Просто режимът в Русия се ожесточи. Разбираемо е, че има нарушаване на обществения ред и съоветни наказания. Очаква се също в превораздаването да има някаква последователсност и справедливост - за едни и същи провинения ь, съответно наказания. Номерът е, че в случая с Пуситата и наказанието става твърде сурово и не расте пропорционално на формата, а пропорционално на съдържанието. Следователно, режимът на Путя се ожесточава. Гледайте протестите от линка, обърнете внимание на формата, преценете съдържанието и сравнявайте наказанията - очевидно е.

Натисни тук
19 Август 2012 20:48
А пуситата? Или още не е изяснено протест ли е или арт форма?
Нещо като нищо на света...
П.П. Каквато и да е темата - все към актуалната хулиганщина и простотия ще ни навежда.
---------------------------------------
Блогът на Генек
19 Август 2012 20:49
Шоуто на "пуситата" е в православна църква, но БЕЗ РАЗРЕШЕНИЕ на църковното Настоятелство и БЕЗ предварително уведомяване на аудиторията в църквата(които,може и да НЕ желаят такова шоу там!)!!
Църквата НЕ е публична собственост, като улиците и площадите- и никой няма право да влиза там БЕЗ разрешение, имайки намерение да извърши там НЕрелигиозни или АНТИрелигиозни действия, дори и да счита, че става въпрос за "арт" или за "свобода на словото"!!!
19 Август 2012 21:06
Струва ми се, че поантата е, че пуситата правят грозни протести и властта там изглежда умно!

Струва ми се, че традиционното ти презрение към уманитарите и интелектуалците, се е отразило зле на възприятията ти.
===
Браво г-н Бориславов!
Ако бяхте и добавили едно параграфче за анти-естетиката, оценката ми щеше да е 6+

===
ПП. Параграфе престани да пишеш глупости. Как черквите да не са публична собственост? Що не се опиташ да купиш някоя?
19 Август 2012 21:11
Просто режимът в Русия се ожесточи. Разбираемо е, че има нарушаване на обществения ред и съоветни наказания. Очаква се също в превораздаването да има някаква последователсност и справедливост - за едни и същи провинения ь, съответно наказания. Номерът е, че в случая с Пуситата и наказанието става твърде сурово и не расте пропорционално на формата, а пропорционално на съдържанието. Следователно, режимът на Путя се ожесточава.



Фантик, ожесточава или ужесточава? Чел си нещо на руски, ама като не знайш езика... Безнадежден случай си, пък ако случайно знаеш какво е фантик на руски, ще те призная за нео-БГ Фанте!
19 Август 2012 21:24
Фантик, ожесточава или ужесточава?

Речник на българският език - Андрейчин;Георгиев;Леков;Стойков
ожесточа; ожесточение; ожесточеност
19 Август 2012 21:27
Струва ми се, че поантата е, че пуситата правят грозни протести и властта там изглежда умно!

Oще Ханс Кристиаан е описал дядя Володя Пуssин изчерпателно в приказката - що стори дядо, все е хубаво.
19 Август 2012 21:31
Фантикът е хубаво нещо.
Няма съдържание, само форма е, но навява спомени и насочва мисълта.
Дали и тук случаят не е такъв?!?!
19 Август 2012 21:35
Нито една от показаните голи снимки не е в църква, катедрала, джамия или синагога.
19 Август 2012 21:40
Нито една от показаните голи снимки не е в църква, катедрала, джамия или синагога.

И това отбелязваш защото ... ?
19 Август 2012 21:45
Пред красивия протест всяка власт изглежда глупаво

Абе, Авторът може и да е търсил друг резултат, но когато цял ден си чел за "пусита" ; "протест"; "власт"; "Путин" и заглавието поражда точно тая асоциация, от която е бягал
19 Август 2012 21:51
Речник на българският език - Андрейчин;Георгиев;Леков;Стойков
ожесточа; ожесточение; ожесточеност


Специално отбелязах, че е четена и цитирана дописка от РУСКИ. Къде тикаш Андрейчин, всеславянски игнорант?
19 Август 2012 21:55
Фантикът е хубаво нещо.
Няма съдържание, само форма е, но навява спомени и насочва мисълта.
Дали и тук случаят не е такъв?!?!


Да де, ако човек си пази станиолчетата и целофанчетата от детинство между страниците на любими томчета - трогателно. Случаят е проблем на образованието - на такива образувания.
19 Август 2012 21:57
Даа, вечните дантели, като тънкостите на матерния превзеха. Въпрос на каратко време е и сельодката да си влезе във владения - кифтетата.
19 Август 2012 22:00
Специално отбелязах, че е четена и цитирана дописка от РУСКИ. Къде тикаш Андрейчин, всеславянски игнорант?

Тъй ли? Ама това, което е написал Фантата не е ли негов текст? И от кога руснаците почнаха да пишат на български?
19 Август 2012 22:03
аха, путин е за руски сайт, путин на закуска, путин за обяд, путин на вечеря и в останалото време дъвчат путин, отношението към обсебените пък изучава аномия, наука за социалния разпад, и мене ме зачуди за кое ли бият барабана около протеста, обичайно познавачите в темата са отначало и мълчат докрая, ще се изпробвам тогаз в обществена полза контекст, не хващам вяра на многословни обяснения и предполагам насетне, че септември ще е, горещ, цена бензин над трите лева, явно производствените разходи в северно море растат, храните ще го следват, българинът все по никак ще успява да оцелява, ще оголяват, нуди ще е тренд ....
19 Август 2012 22:11

путин на закуска, путин за обяд, путин на вечеря и в останалото време дъвчат путин

Ae то Путин как да е, ама все с една вкисната гарнтура върви
19 Август 2012 22:15
19 Август 2012 22:19
цена бензин над трите лева, явно производствените разходи в северно море растат,

Товарищ, в България бензинът има предимно източен, а не северен произход.
19 Август 2012 22:22
Църквата НЕ е публична собственост, като улиците и площадите- и никой няма право да влиза там БЕЗ разрешение

Параграфе, какво пушиш? Добре ти се отразява, ставаш оригинален...!
19 Август 2012 22:23
paragraph39
Църквата НЕ е публична собственост, като улиците и площадите- и никой няма право да влиза там БЕЗ разрешение, имайки намерение да извърши там НЕрелигиозни или АНТИрелигиозни действия, дори и да счита, че става въпрос за "арт" или за "свобода на словото"!!!


Начи човек да се помоли на господ да свали путин от власт разбрахме че е "НЕрелигиозно или АНТИрелигиозно" действие. Но не разбрахме от кого трябва да иска разрешение човек като отправя молитва към господ?

Абе изобщо, бивши комунисти ни учат на религия. Кое трябва и кое не...
Остава само да се посмеем.
19 Август 2012 22:25
Ясен днес е великолепен, отлична находка, перфектна разработка
Единственият ефективен отговор на красивия уличен протест е красивото и разумно управление.

!!!
По-точен, верен и красив съвет към управляващите едва ли може да бъде формулиран
19 Август 2012 22:26
*
19 Август 2012 22:27
в началото на американския петролен бум фермери с дълбока оран вадели вагони бидони, докато започнал да им църка при все повече разходи, лукойл верно не отчита котировки и с тебе сме дотука, та цената все си вярвам е свързана с повишеното търсене, на арабски на 80 зелени и северноморски на 120, жуст автор ей, копи не, че е съкретно
19 Август 2012 22:29
Фантик очевидно е чел или руски текст, или идиотски превод във Фокус, БГНЕС, Всекиден и пр. игноранти.

Иде реч за два глагола: ожесточить/ся/ - от жестокий, жестокость. И ужесточить - от жесткий (жосткий, нямам "е" с две точки на клавиатурата, ако някой предлага, адресът ми е в досието), жесткость - втърдявам, твърдост (НЕ надървям се, кой ще се надърви на такива пусики). Във влаковете например има жесткий вагон и мягкий вагон.

Ся разбра ли нещичко?

БАСНЯ
Козьмы Пруткова


На беговых помещик ехал дрожках.
Летела цапля; он глядел.
"Ах! почему такие ножки
И мне Зевес не дал в удел?"
А цапля тихо отвечает:
"Не знаешь ты, Зевес то знает!"
Пусть баснь сию прочтет всяк строгий семьянин:
Коль ты татарином рожден, так будь татарин;
Коль мещанином - мещанин,
А дворянином - дворянин.
Но если ты кузнец и захотел быть барин,
То знай, глупец,
Что, наконец,
Не только не дадут тебе те длинны ножки,
Но даже отберут коротенькие дрожки.
[/quote]

Лека нощ.
19 Август 2012 22:36
Бареков протестираше срещу селяните като гражданин.
19 Август 2012 22:38
Полет над кукувиче гнездо.
19 Август 2012 23:00
Красивият протест е капан не само за властта, но и за медиите

И не само за тях.
Той е капан и за онези, които не са съвсем наясно с проблема, с/у който се протестира - а те са (обикновено) мнозинство. Огромно мнозинство.
Така че - "красивият протест" е като телевизионно шоу - пропагандира нещо, което, може би, е крайно неправилно.
19 Август 2012 23:20
Така е - например протестът на Орлов мост беше много красив, публиката много интелигентна, но всички тези, които се вълнувахме от него, бяхме ли съвсем наясно с капаните на Закона за горите, бяхме ли съвсем наясно - qui prodest? С Проклет да е Цеко! -ясно, ами има ли и други цековци в играта?!?
19 Август 2012 23:27
Е трудно е, когато се опиташ да намериш пресечната точка на красотата, изкуството и протеста.
А по стар навик авторът я търси на червения терен.
Там, както знаем, само едни факири педерасти има откъм изкуството, красотата е в минор а протеста е с паре.
За това му е убягнала тезата.
19 Август 2012 23:33
А по стар навик автора я търси на червения терен.
Там, както знаем, само едни факири педерасти има откъм изкуството, красотата е в минор а протеста е с паре.
За това му е убягнала тезата.


Коя теза? За мажорните Боко-Цвъко-Николинка-Сергосимигнатеп -Веждичката? Фортисимо?
20 Август 2012 00:10
ГАРАМЕЛ,
/:/ "...Начи човек да се помоли на господ да свали путин от власт разбрахме че е "НЕрелигиозно или АНТИрелигиозно" действие. Но не разбрахме от кого трябва да иска разрешение човек като отправя молитва към господ? ..."
............................................................................
НЕ е "молитва", а шоу- долнокачествено, при това!
В православните църкви имат право да пеят псалми и молитви САМО оторизирани от Църквата лица!
Според православния канон, Молитва, от амвона на православна църква, НЕ е позволено на НЕцърковни лица- даже да стъпват там НЕ им е позволено!
Ерго, от където и да го погледнеш, НЕ става въпрос за религиозна молитва, а за фрапиращо ХУЛИГАНСТВО в църква!
20 Август 2012 00:21
Моля, моля! Само ползвам руски Но умея да събирам - 2 и 2 е 4. Вчера видях линковете и с молитвата, и с кокошката и с пеенето на полощада. Четох и за музея. Видя ми се твърде строго да набуташ някого за 2 години в затвора като преди това за подобни изпълнения нищо не си му направил. После попаднах и на изпълненията на украинките в линка който съм пуснал. Пак пред храма и доста по ексцентричен протест. А, в избирателната секция? Е, добре, защо 2 години!? Това е въпросът.

И отговорът изглежда е, че от една страна властта не може да се справи. От друга, очевидно расте популярността на подобни изяви. Щеше ли да расте, ако нямаше отзвук? Значи, има две измерения - едното е как управлението решава проблемите, а второто е когато има недоволство дали има отзвук. Путин разкалти доверието на хората в управлението като си устрои 3-ти мандат. Имаше ли толкова протести при първия и втория мандат? Май, нямаше. Което иде да покаже, че обществото става все по несъгласно с путлеризма. Съвсем като у нас с бойковизма, но този паралел е друга тема.

Нещо като лениновото безсилие отгоре и нежелание отдолу....да се управлява по старому.... Резултат - ескалиране на конфликта и ожесточаване на двете страни. Събиране ви казвам 2+2=4.

20 Август 2012 00:33
Оригиналното изпълнение в храма. Какво всъщност се е случило там Натисни тук
20 Август 2012 00:34
Пара, между канон и светски закон правиш ли разлика? Не познавам руските закони и не желая да коментирам, но като гледам твоя хъс, ако оставят на теб ще вкарваш хората в затвора за повишаване на тон в магазина....
20 Август 2012 00:42
Според православния канон, Молитва, от амвона на православна църква, НЕ е позволено на НЕцърковни лица- даже да стъпват там НЕ им е позволено!

Какво означава "нецърковно" лице? И какво общо има православният канон със светските закони?
20 Август 2012 01:01
Брайтмане,
ще те разочаровам, но в това изпълнение няма нищо оригинално, освен че е един филм по поръчка на властта. Филмът на Мамонтов е излъчен по държавния канал "Россия" и това трябва да означава именно позицията на властта, макар че това не е отбелязано в авторството на филма. Показателно е названието "Провокатори".
Просто ми е интересно от всички, които говориха тук тези дни, кой точно и по какъв точно начин разпозна трите жени, които са осъдени, в някоя от жените с маски в църквата.
Помислете още един път: кое ви накара да разпознаете в трите жени на подсъдимата скамейка или съответно жените от видеоклиповете в музея някоя от жените на клипа от църквата. Защото ако говорим за делото, ние вече не говорим за моралната и естетическата страна на тази проява, а за това, което може да се докаже.
20 Август 2012 01:25
Някой би ли ми казал защо на видеото от храма пуситата са четири, а са осъдени само три. На четвъртото дори и името му не известно. Да не би да е щерка на някой велможа или "Жив, здоров - камисар Петров" под прикритие
20 Август 2012 01:34
Васик,
както обикновено не си в час. Това е запис от камери в храма, а не клипа на песента, правен после и качен в Интернет.
Пусраните същият ден правят такава акции в два храма, вторият от които е Христос Спасител. И никой не ги арестува. Арестуват ги два дни след това, след, като каченият от тях в Интернет клип на песента, в който са включени и кадри от храма, някой умишлено го довежда до знанието на телевизиите и те започват да го излъчват, с което скандализират православните и те почват да искат прилагането на закона.
20 Август 2012 01:37
ОЩЕ повече бих се "изкефил", когато се появи/прояви БГ Робин Худ -
по примера на кмета на испанския град Мариналеда Хуан Мануел Санчес Гордийо, който се
превърна в култ
20 Август 2012 01:38
Брайтмане,
ами аз отдавна свърших училище преди десетилетия, стой си ти в часовете. Аз ти казах, че това, дето го пускаш, е част от филм на един журналист, за каква оригиналност иде реч?
20 Август 2012 01:43
Когда глава представительства Amnesty International в России Сергей Никитин называет акцию политической и пытается объяснить это тем, что "панк-молебен" на самом деле был пантомимой, а озвучен был позже, авторы фильма обвиняют его во лжи. И в качестве доказательства демонстрируют видео с подписью "оригинальная запись", на которой слышны звуки гитар и крики девушек. На этом видео видно, как одна из участниц достает микрофон и что-то вроде магнитофона, который в фильме называют "звукозаписывающим устройством". Что здесь пытается Мамонтов доказать - непонятно уже совсем, к тому же и доказательство шатко. Всего за несколько минут до интервью с Никитиным в том же фильме была показана полная версия произошедшего в храме, где видно, что охранник немедленно отобрал у Pussy Riot и гитару, и микрофон, и "магнитофон", оставив их плясать самих по себе.

Натисни тук
20 Август 2012 01:44
за каква оригиналност иде реч

На кадрите от храма, заедно със звука. Знаеш ли какво означава "оригинален" ? А това, че са включени и в нечий документален филм не променя нищо.
-
Питаш как ги разпознали ? Ами те сами са си правили реклама на "групата" с клип на "песен" включващ кадри от изпълнението им църквата. Те не са се креле, защото са търсили скандала. Маските в църквата са по-скоро използвани, като атрибут на скандала, отколкото за да се крият. Стари холивудски номера от похватите показани в "Да разлаем кучетата".
... Има непоказани мнения ...
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД