:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 441,601,815
Активни 253
Страници 3,895
За един ден 1,302,066

Бум на бг сериали с хълцаща драматургия

Невярно е тръбенето, включително и политическото, че те са възродили българското кино. Дори и да са снимани като филми, сериалите не са кино
Геновева Димитрова
Трябва да си бил в Космоса през последните две години, за да си неосведомен за бума на българските сериали. Дори и кадър да не си гледал, няма спасение от тях - автореклами, медии, сайтове, форуми се надцакват за лидерство на Джаро и Куката, Стоева и Милото, Лютови и Чеканови, Табакови и Чернев..., подобно на продуцентите им.

Сякаш е от друга ера всенародната истерия от вулгарната актуалност на "Дунав мост" (1999) по БНТ на Иван Андонов, светла му памет, по сценарий на Георги Мишев. Тогава чалгата набираше мощ, мутренската естетика прохождаше, все още имаше надежди за измъкване от тинята, технологиите бяха кът.... Той се превърна в една от субкултурните емблеми на прехода, а постепенно самата презряна субкултура се превърна в норма.

Частната Нова тв, лансирала първа през 1994 скудоумните латиносаги с "Три съдби", пак се оказа пионер сред комерсиалните телевизии в ориентацията към бг сериалите като гонене на рейтинг през обиграването на актуална родна проблематика. Само че бутафорно-театралните "Хотел "България" (2004), "Морска сол" (2005) или "Забранена любов" (2008-2011) се оказаха по-ефикасна стръв за жълтите медии, отколкото за екранната аудитория. Е, да не забравяме, че се оказаха банка за бъдещи екранни любимци.



Междувременно същата телевизия пак първа вкара турските сериали



И успя така да грабне следобедно/сутрешната си аудитория с най-качествения от тях "1001 нощ" (2008-2009 и повторен през 2010), че конкурентката й bTV загърби високомерието, постави "Перла", "Листопад" или "Забраненият плод" в праймтайма и отвя Нова.

За никого не е тайна, че печелившата тв сериална индустрия в Турция е резултат от развитието на филмовата - става дума за пари, мощности, кадри... И независимо от сантименталната протяжност и ориенталските нрави турските сериали демонстрират не само висока кинематографична и технологична култура - те съумяват да надскочат комерсиалния си статус, излъчвайки важни послания.

В същото това време въпреки недостатъчната държавна подкрепа новото българско кино набира сили и самочувствие чрез награди на авторски и жанрови филми (предимно дебютни като "Дзифт" на Явор Гърдев и "Източни пиеси" на Камен Калев), публиката като че ли престава да бъде сляпа за него и така се стига до прословутите 380 хиляди зрители на "Мисия Лондон" (2010) на Димитър Митовски, един от собствениците на "СИА". И продуцентската компания, лидер в реализирането на реклами и тв формати, а и с няколко филма зад гърба си чрез дъщерната "Камера", естествено атакува bTV, чийто сериален опит се свежда единствено до побългарения канадски формат "Тя и той". Предложението е неустоимо - съвременен семейно-криминален сериал (по идея на друг неин собственик Димитър Гочев). И се пръкна "Стъклен дом". И колелото се завъртя. И се стигна до абсурдния слоган "сезонът на българските сериали по bTV продължава" и шестото й изкушение за наивници "Къде е Маги?", чийто съспенс засега изобщо не ме лови, а и техническите му параметри куцат. Прочее, сериалът е продукт на bTV Studios, създали също "преведения" и безпомощен "Домашен арест" (2011-), рекламиран като "първия български ситком", сякаш е нямало "Клиника на третия етаж" по БНТ още през 1999...

Та бумът започна от "Стъклен дом" (2010 - 2012) - прощъпалникът на рейтинговия български сериал. Първият му сезон успя да консолидира немислими таргети: от фенките на турските сериали до младежите, резистентни към телевизията. Защото, въпреки че не надскочи конфекцията и бе пореден пример за драматургичен дефицит у нас, той се оказа актуален, с разпознаваеми персонажи и урбанистични координати, автентичен, с остроумни реплики и дръзки обрати, лайфстайлски, с нови лица и находчив мъжки каст, високотехнологичен, с маниашка визия и звукова адекватност. Тоест за първи път можем да говорим за продукт, съотносим с престижните му чуждестранни събратя дори по отношение на режисурата, макар и нехомогенна. И още - въпреки че експонира гадости, поне в първия си сезон "Стъклен дом" бе успешна алтернатива на вездесъщата тукашна простащина.

Но както знаем, добрият вкус не е присъщ на комерсиалните телевизии и bTV, след като натири "Стъклен дом" в понеделнишкия праймтайм, в сряда заложи на семейно-комедийния сериал "Столичани в повече" (2011-), мултиплицирал лумпенския хумор и злободневната махленщина на шоуто "Комиците" и поверен на продуцентите му Евтим Милошев и Любо Нейков от Dream Team Productions, както и на доста от актьорите. За верните зрители на bTV вероятно е зверски смешен и дори смел, но според професионалните критерии е плитък и негледаем.

На 23 септември започна III сезон на "Седем часа разлика" (2011-) на bTV и "Глобал филмс", настояващ да е "единствената българска серийна филмова продукция със сюжет, вдъхновен от реални събития". Разкрачен между София и Ню Йорк, минало и настояще, закон и престъпност, медии и политика, флешбек и каданс, той е най-мащабният в днешния български ефир. Пък и освен присъствието в БНТ на класика Георги Мишев ("Патриархат", 2005) и на сина му Михаил Вешим ("Английският съсед", 2011) Милена Фучеджиева и Любен Дилов-син са единствените узнаваеми фигури сред сценаристите на днешните сериали. Друг е въпросът, че колкото и да е видим стремежът към автентизъм и съспенс, колкото и да се обиграват английски и руски, колкото и да познаваме Любен Дилов-син като бляскав остроумник, а Милена Фучеджиева като медийна харпия, продуктът изглежда хлабав и провинциално патетичен.



След като издигна българския сериален имидж в bTV,



СИА атакува и обществената БНТ1 - с кримката "Под прикритие" (2011- ), писана паралелно (!?) от сценаристите на "Стъклен дом" (този път по идея на Димитър Митовски). Но потенциалът им се оказа дефицитен - първият сериал започна да буксува, а вторият стигна до copy-paste. Защото, макар ситуациите, мутрите, ченгетата, корупцията, бруталността, стайлингът и дори репликите да са присъщи на българския Преход, на екрана изглеждат ерзац. А и въпреки класни актьорски присъствия характерите са развити на комиксово равнище, а режисурата е като за "лапнишарани". Но с технологичните си качества и екшъна "Под прикритие" ревитализира рейтинга на БНТ1. Тя на свой ред се захвали с него. Само че за разлика от сериалите в частните телевизии «Под прикритие» се произвежда с държавни пари. Не ми се вижда уместно обществената БНТ1 да парадира с комерсиален продукт, чието послание си е дюс арогантно. Е, той скоро ще продължи, а и там обещават още няколко заглавия, да видим...

Бумът на българските сериали е факт. Те произведоха звезди и лафове. А и тъй като живеем в безсънен хаос, гледането на родни сериали за някои се оказва дори терапевтично. Калкулациите на доста продуценти се оказаха успешни въпреки очевадната липса на фантазия и хълцащата драматургия. Но е невярно тръбенето, включително и политическото, че те били възродили българското кино. С професионалистите, заети в тях, наистина са сегмент от националната филмова индустрия (доколкото я има). Но дори и да са снимани като филми, сериалите не са кино. Те са си телевизионна продукция. И няма нужда от надуване на балони. Неизбежно се пукат.
 Нова тв първа вкара турските сериали. И успя така да грабне следобедно/сутрешната си аудитория с най-качествения от тях "1001 нощ" (2008-2009 и повторен през 2010), че конкурентката й bTV загърби високомерието, постави "Перла", "Листопад" или "Забраненият плод" в праймтайма и отвя Нова.
 Бумът на бг сериалите започна от "Стъклен дом" (2010 - 2012) - прощъпалника на рейтинговия български сериал. Първият му сезон успя да консолидира немислими таргети: от фенките на турските сериали до младежите, резистентни към телевизията. Защото, въпреки че не надскочи конфекцията и бе пореден пример за драматургичен дефицит у нас, той се оказа актуален, с разпознаваеми персонажи и урбанистични координати.
62
8142
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
62
 Видими 
28 Септември 2012 20:11
честна пионерска, ни един сапун не съм гледал, коя награда и отде ми се полага
28 Септември 2012 20:14
интересно, в държава на чалгата и ментетата срещу кого е насочен тоя критически реализъм

а това,
той се оказа актуален, с разпознаваеми персонажи и урбанистични координати.

за олигофренията стъклен дом, просто кърти.
въздишки
по навсеки километър
28 Септември 2012 20:23
последно серии съм гледал с Mildred Pierсe, оригинала '45 и секвенса 2011, цели пет
28 Септември 2012 20:32
Заради масираната реклама се вързах да изгледам първият и половината на втория епизос на "Отплата" ли беше. "Разплата" ли...по Нова.
Колкото да се убедя, че правилно не залагам на българското.
Просто си харесвам Criminal Minds и особено NCIS (дотолкова, че превеждам вече втори сезон) - ами трябва човек да е идиот за да гледа след тях горепосочения.
28 Септември 2012 20:42
Госпожо Димитрова, би било твърде нахално да питам какво харесвате и гледате по телевизията, затова ще помоля да посъветвате нас какво да гледаме.
28 Септември 2012 20:44
"семейно-комедийния сериал "Столичани в повече" (2011-), мултиплицирал лумпенския хумор и злободневната махленщина на шоуто "Комиците".... Е-е-ех, съдба пуста! Защо в този живот все така се случва, че хората с най-извисени естетически критерии и задълбочени познания по въпроса, стават критици, вместо да правят готов продукт - било музика, било сериали, та да ни "изпращат послания" и да ни издигнат до тяхното ниво... Сега ще трябва да се кикотим (просташки, разбира се!) на лумпенския хумор... Ма като няма друг...
28 Септември 2012 22:08
От броя на коментарите под статията явно си личи колко са популярни булгаристанските сериали...
28 Септември 2012 22:13
Нищо от това не съм гледал - ето как една статия може да достави малко радост на човека
28 Септември 2012 22:33
От броя на коментарите под статията явно си личи колко са популярни булгаристанските сериали...

Заглеждал съм ги и ми хареса единствено "Седем часа разлика". На фона на псевдоинтелектуалните глупости, които ни заляха след демокрацията, този сериал е добър.
Харесвам и гледам "Игра на тронове", "Семейство Сопрано", "Престъпна империя", "Приказен град", "Изгубени", "CSI - Лас Вегас", "Декстър", първите два сезона на "Бягство от затвора".
28 Септември 2012 22:42
Надали ще сме свидетели на по-слаба българска филмова продукция от засипалите българския зрител телевизионни сериали: "Седем часа разлика", "Под прикритие" и "Къде е Маги". От тези т.нар.филмови продукукция, при които интензитета на рекламата е обратно пропоционалeн на качеството им, с пълна сила струи "идеологически елемент", така характерен и то само за някои соц.филми. Специално за "Седем часа разлика", "Под прикритие"и "Къде е Маги", имам чувството, че са режисирани от вътрешния министър и бившия посланик на щатите. Колко лоши съдии имаме и колко добри ченгета. Толкова поръчкова и конюктурна филмова продукция отдавна не сме гледали. За качеството на сценариите и играта на актьорите няма какво да говорим - нещата там са очевидни.
28 Септември 2012 23:08
Гледайте "Малък Голям" - филмът с Борис Ред и неговата група 17 декември Натисни тук
Ако го дават.
29 Септември 2012 00:18
Защото, въпреки че не надскочи конфекцията и бе пореден пример за драматургичен дефицит у нас, той се оказа актуален, с разпознаваеми персонажи и урбанистични координати, автентичен, с остроумни реплики и дръзки обрати, лайфстайлски, с нови лица и находчив мъжки каст, високотехнологичен, с маниашка визия и звукова адекватност. Тоест за първи път можем да говорим за продукт, съотносим с престижните му чуждестранни събратя

Стиляга е авторката, няма що! Туй "урбанистични координати", туй "лайфстайлски", туй "находчив мъжки каст", туй "маниашка визия" направо покъртва и потриса, дори, бих казал, разчуйства и просълзява, а понякога запраща в съспенс въпреки куцащите технически параметри. Кого ли? Ами "консолидираните немислими таргети: от фенките на турските сериали до младежите, резистентни към телевизията".
Ех, Пратер, Пратер!
29 Септември 2012 05:47
Прав е Туткалчев, авторката е прекалила със стила си..

От хората съм, които са гледали част от тези сериали: целия "Стъклен дом", 1 и 2 сезон на "Седем часа разлика", "Под прикритие". При това не съм човек, който си губи времето със сериали, но тези ме "грабнаха". Харесването ми е по начина, който ги подредих. "Стъклен дом" е наистина #1 постижение в българските сериали, не случайно е продаден за гледане на почти всички балкански съседни държави. "Седем часа разлика" е ужасно досаден (поне за мен) в т.нар. си "американска част", нито едно от нещата ставащи в нея няма общо с живота на българите в Ню Йорк, но за това пък българската (софийската) част, и особено образите на Милото и Таня Стоева, са чудесни. Няма значени дали персонажите са измислени или не, Ваня Цветкова и Калин Сърменов са чудесни като актьори. "Под прикрите" ми сивее, защото не е нашенски, опитва да ходи по холивудска канава. Моя добра приятелка и актриса твърди, че той бил най-добрия сред споменатите сериалите, но аз определено не съм съгласна с нея.

"Столичани в повече" простее и е безинтересен, поне за мен. "Етажна собственост" е откровен боклук. Кой изобщо го гледа?
29 Септември 2012 06:13
що ли ме боде нещо по петата, че нашата форумна многострадална е същата дописничка? Или пък бъркам...Колкото за сериалите едно ще ви кажа деца- не гледайте телавизия! Това умъртвява! По-добре си направете колекция от стари и не съвсем стари истински филми и си ги преглеждайте, когато ви се догледа нещо. Добрият филм винаги се гледа на един дъх и няма нужда от коментари като горните.
Туткалчев,
29 Септември 2012 08:03
телевизията затъпява, е научен факт, а и цялата култура тип художествена самодейност на глобализма, ролеви модели на повърхностно познание и нужди, на средняка консуматор, без образци висока култура, нямам изпредвид мрачните продукти авторово кино, а духовно извисеното изкуство въплатено в бита ни, та филмите ни ме пропагандят, агресивно ме промиват да забравя що е свяст и човещина в достойнство, род от чийто корени съм издънка с живот за хора и измежду хора
29 Септември 2012 08:10
Аз сапунки не гледам ,но искам да попитам авторката ,турските сериали по-добри ли са ? Не вярвам,успях да гледам на работата 3-4 серии от два сериала ,за да гледам още минута от това нещо трябва да ме выржат а стола. Тия сериали са насочени кым опредилена аудитория и е нормално за другите хора да са безсмислица.
Но опредилено мога да сравня "Под прикритие" с другите крими сериали .Перфектен е !!! Сыщо така снощи правих ремонт в една приятелка и там гледахме "Домашен арест" ,щяхме да преритаме от смях.За комедиен сериал е доста добыр,актьорите играят добре,а "Бате Коце" (Филип Аврамов)е уникален ! Отдавна не бях гледал толкова добыр комик !
29 Септември 2012 09:05
Геновева Димитрова
И аз сапунки не гледам, някои серии от нашите сериали видях. Каквато действителноста, такива и сериалите. Иначе, аз съм за българското. Турските бози да се спрат незабавно.
29 Септември 2012 09:37
Гледането на сериали не добавя никаква стойност за гледащия. Затова и не разбрах кои са обектите на критика в статията - последните сериали, които съм гледал ми се губят в началото на 90-те. Но очевидно, че е налице някаква масова потребност за населението от телевизионни сериали. Обяснявам си е с неудовлетворението от собствения живот на масата хора и оттам търсенето на изживявания в паралелен свят (поне като наблюдатели). От друга страна, вероятно е тези зрители да нямат особено натоварен седмичен график, за да могат да отделят по час-два дневно без да правят нищо друго освен зяпане на телевизор.
29 Септември 2012 09:42
На мен пък ми харесва "Етажна собственост", точно защото няма претенции и не е "лайфстайл", "високотехнологичен" и не нам к'во си и си е леко глуповатичък, точно като за ракийка в петък вечер.....
Актьорите са добри. Има и готини лафове: шефът на погребална агенция пита служителката му как върви: абе, шефе, умряла работа...
29 Септември 2012 09:51
Права е авторката. Аз от време на време гледам. Българските сериали са пародия на сериали. Повече от една-две серии не успях да изгледам от нито един български сериал. От турските съм гледала три. Изгледах ги почти изцяло. Единият беше нещо като турска версия на криминалните щатски сериали, казваше се "Опасни улици", но беше съобразен с балканския ни манталитет, което не дразнеше. Факт, че актьорите бяха добре подбрани, играеха добре, имаше какво да се види и на какво да се засмееш.
Турците се учат от сполучливите американски сариали, адаптират ги добре към своята си действителност и се получава. Нещо друго, което забелязах, турците крадат интелигентно от класиката, от световната класика. Нашите дори това не успяват да направят. Странно е, че българските актьори са неспособни да изиграят правдиво нито влюбеност, нето омраза. Стоят нелепо и рецитират като самодейци в клуб по художествено слово.
29 Септември 2012 09:52
едва ли сериали, филми занаятчийство, манифактура са обществена необходимост в епоха на знаньето, обратно е, произвеждат ниско ниво потребности и цели, немислене с последствия, странно как държавите хвърлят огромен ресурс в средното ниво, философия, и логично мислене, се изучава чак в магистърската степен, в училищата сериозното отдавна си тръгна
29 Септември 2012 10:17
в училищата сериозното отдавна си тръгна


прав си, учениците не искат да прочетат една книга, но всички сериали и реалита ги гледат. иначе като ги питаш, все нямат време да прочетат нещо стойностно.
29 Септември 2012 10:26
Защо в този живот все така се случва, че хората с най-извисени естетически критерии и задълбочени познания по въпроса, стават критици, вместо да правят готов продукт - било музика, било сериали, та да ни "изпращат послания" и да ни издигнат до тяхното ниво...


Защото е най-лесно да се критикува, затова.
Не съм от гледачите на сериали, защото следенето им отнема твърде много време, но се случва да попадна на някой от несвързаните сериали с едни и същи герои. След като българските сериали имат зрители, които ги гледат не виждам защо да не се произвеждат. Да не би чуждите сериали да не са обикновена конфекция, предназначена за масовия зрител с много свободно време?
Освен това добро кино се прави само ако има достатъчно масова продукция, т.е. от 10-20 филма все ще излезе и някой добър. Продуценти, сценаристи, режисьори и актьори междувременно създават сериалите, чрез които се налагат нови лица в киното въобще и се натрупва ценен опит, т.е. масовата продукция е необходимото количествено натрупване за създаване и на висококачествен продукт.
29 Септември 2012 10:32
туй са щампи, съжалявам, и от иляда чалги опера неще да роди, кой има нужда от ниското изкуство, ами тия с първото ниво образованост, култура, но с пари
29 Септември 2012 10:45
тв са длъжни в контекст държавна грижа за обществено развитие, да излъчват предупреждение преди сапун, уврежда непопвравимо интелекта и гледането е на собствен риск
29 Септември 2012 10:54
За вас не знам. Лично аз не помня да ми е харесал български филм, произведен след 1990.

За последно се излъгах (бях най-брутално принудедн) да гледам "Дзифт". Какво да ви кажа - и аз мога да направя такъв филм. Нека това не се приема за самохвалство: не че моите възможности на кинотворец съществуват наистина, а просто подобен "филм" може да бъде създаден от всеки, който има желание и пари за това. Изобщо не е нужно човек да е дори чувал за кино, за да създаде такъв филм.

Едвам го изтърпях да свърши, с пъшкане, гледане на часовник и мислене за странични неща. Най-приятното усещане беше като свърши. С чувство на гордост си мислех колко прав съм бил да игнорирам българското кино. Винаги е приятно да сме прави, дори и другите да не го забелязват.
29 Септември 2012 11:01
Вишински
29 Септември 2012 11:11
Добри или лоши нескопосаните нашеснки ТиВи продукти си имат и хубавото. Тези филми ( в комплект с футбола, и реалититата) нема-нема пък позачистят за час или два кварталните улици, градинки, гаражни кафенета (...) от гласовити тарикати в анцужета и "чаровни дами" в гарваново черни коси.
29 Септември 2012 11:33
Това какво е?
29 Септември 2012 12:07
Невярно е тръбенето, включително и политическото, че те са възродили българското кино. Дори и да са снимани като филми, сериалите не са кино
.
Така де-киното само се възроди. И сериалите не са кино.
Защото българското кино е по-добро от сериалите. Поне за 5 добри, нови филма се сещам(изключвам Мисия Лондон).
Сериалите:
1. Стъклен дом-добър първи сезон...и до там. МОЛ. Зрителите(тв), 60% от тях не са виждали мол на живо.......
2. Под прикритие-бива, въпреки неизбежното присъствие на мутри(нов БГ филм без мутри-почти няма)
3. Седем часа...-за сега бива, въпреки че итам....
4. Забранена любов-слабо- но пък истинска сапунка....
А киното-Тилт, Лове.нет, Светът е голям, Стъпки в пясъка, Лов на дребни хищници...и други. Са по-стойностни от сериалите. Имат послания. Нищо, че и там присъстват "спомени" от близкото минало: мутри, и от по-далечното: стария строй, бягство от режима......
Преди 2010-също има доста добри филми...Пазачът на мъртвите, Черната лястовица, Хълма на боровинките.......и още и още.

турските сериали демонстрират ... висока кинематографична и технологична култура
-Да.
Но
съумяват да надскочат комерсиалния си статус, излъчвайки важни послания
- НЕ - посланиятя са ни ясни: Вижте ни какви сме патриархални със запазени семейни ценности иии почти европейска култура. Не сме толкоз лоши, нищо, че допреди 120г сме били империя завладяла над 70% от Европа. Вече не сме такива азиатци.
Това е посланието-искат да се харесат.
Може да са добри кинематографи и с добри актьори-но турски филм НЕ ГЛЕДАМ точно заради посланията.
29 Септември 2012 12:17
Не гледам много телевизия, че и сериали. Последният сериал, който изгледах от край до край, беше "Шогун". Хвърлял съм по някое око на "Стъклен дом" и "Седем часа разлика" - в смисъл, че вървят по телевизора, а аз си чета нещо, надничам и в интернет (и във форума). Не ми се струват много зле, но и нямам категорично мнение. Въпросът обаче е друг:
- Първо, сериалите не са кино. Сериали трябва да се сравняват със сериали, кино с кино. Друг въпрос е, че едни и същи хора правят и сериалите, и кино, и театъра.
- Второ, хич не е добре кинодейците да критикуват сериалите. Защото преди тях, а и след тях, ни проглушаваха ушите - "ние сме талантливи, велики и гениални, само пари нямаме, дайте ни пари и ще стане голямото изкуство". Е, покрай сериалите им дадоха пари.
29 Септември 2012 12:24
"Къде е Маги" бил по чилийски сценарий и формат. Чудех се защо като започва се явява логото на Телемундо.
29 Септември 2012 12:46
Пред БГ сериал редпочитам да гледам "Спондж Боб" - малко по-малко сиви клетки ми умират.
Единствено "Етажна собственост" има донякъде оригинален сценарий и на моменти свеж, макар и тъжен хумор. И най- вече не претендира и парадира , за разлика от всички останали бг копирани кичози.
29 Септември 2012 13:06
Моят филм е "Кецове". Той беше сбогуване с много неща.
29 Септември 2012 13:09
Не ми хареса статията. Почувствах се удавена от водопад от думи, изморих се и не я дочетох до края. Съжалявам.
От игралното кино май нищо българско след 90-та година не ми харесва, освен "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде", за друг не се сещам. По въпроса за последните ни сериали - опитвам се да гледам повечето. Доскоро се заблуждавах, че от патриотизъм, но напоследък се усещам, че това моето май си е жив мазохизъм. Естествено, че щом става въпрос за сериали, не може да се очаква кой знае каква кинематография (който не вярва, да гледа отново култовите навремето "На всеки километър" или "Четиримата танкисти и кучето" )

"Стъклен дом" не успя да ме грабне, явно не случих на свестни серии, когато се опитах да го гледам и ме загуби като зрител още на първия сезон.

"Седем часа разлика" също не ме впечатлява особено, много е тегав, а Ваня Цветкова - все така истерична. Не знам как живеят българите в Ню Йорк, ама и у нас не живеят точно така.

"Под прикритие" - най-доброто, произведено досега у нас. Доживях да видя, че и ние можем да правим динамични филми. Забележителна е играта на Михаил Билалов и Владо Пенев. И на Мариан Вълев донякъде. То и те правят основно филма, де. Младите актьори по традиция се дънят. Но даже и нескопосаната на моменти игра не може да развали удоволствието от филма като цяло.

На "Къде е Маги" дадох няколко шанса, уви, напразно. И те ме загубиха окончателно като зрител. Никой от актьорите не ме впечатли като игра, много са ми фалшиви всички. А Георги Стайков е крайно време да го пратят на логопед и да му назначат дубльор. 99% от думите му изобщо не се разбират.

"Отплата" - най-ужасният от всички. Такова театралничене в игрален филм не бях виждала от много отдавна.

Комедиите - като се има предвид, че умна комедия няма, те са по-добре направени, според мен. Поне са смешни и във всяка от тях има незабравимо актьорско присъствие.

"Морска сол" - един свеж полъх, младежите много го харесваха. Актьорите също бяха на ниво, а Блатечки се превърна в идол за по-голямата част от женското население на страната.

"Столичани в повече" - култов. От ранга на незабравимите стари български комедии, колкото и да обижда някои това ми твърдение. Типичният български манталитет сияе в пълния си блясък, а незабравимата игра на Любо Нейков и Силвия Лулчева носят на гърба си целия филм. Младите актьори по традиция се дънят, както и някои от по-старите.

Същото важи и за "Етажна собственост". Докато в "Столичаните" се набляга на манталитета по селата и малките градчета, тук лъсва в пълен блясък този на "гражданина" от гетото. Има добри актьорски попадения, както и свежи "лафове". За разпозналите си сигурно е много обиден.

"Домашен арест" може да е по чужд сценарий, но е добре побългарен, а оттам и смешен. Филип Аврамов, Татяна Лолова и Иван Панев играят невероятно, Мая Бежанска - горе-долу. По-младите и тук издишат.

"Английският съсед" също ме разочарова още на първа серия. По-скоро

Дано не съм изпуснала някой от най-новите сериали. И дано няма обидени от мнението ми.

ПП Турски сериали не съм гледала, затова нямам мнение, нито база за сравнение. Не държа и да имам.
29 Септември 2012 13:23
То не е чак толкова голям кахър, че в киното ни няма. Никога не сме били кой знае колко добри там. Знам, че сега във форума ще ми посочат един куп филми , правени по соца, които се приемат за култови, но реално повече от 3, които да са наистина на високо ниво, аз не виждам.
повечето се харесват от сантимент.
Българите не успяваме в киното да разкажем добре една история.
29 Септември 2012 13:37
теглят се в твърд трафик стари български филми, позитивни са и заредени с оптимизъм, български винтидж и ретро кино, що да няма, а филм с високи художествени атрибути напримерно е търновската царица, и не само, странно е в криза класика пресрасна да не екранизираш а бози и скука
29 Септември 2012 13:38
Трябва да си бил в Космоса през последните две години, за да си неосведомен за бума на българските сериали. Дори и кадър да не си гледал, няма спасение от тях - автореклами, медии, сайтове, форуми се надцакват за лидерство на Джаро и Куката, Стоева и Милото, Лютови и Чеканови, Табакови и Чернев..., подобно на продуцентите им.

Кои са тия, които изброява?
По-просто казано - българска телевизия гледам само по изключение. Сериали по български телевизии не гледам, нито български, нито турски, нито други. Сред моите познати рядко се намира човек, който следи някакъв сериал по българска телевизия. Не ми се налага да се спасявам от рекламите - просто гледам други телевизии. Бум ли е Бам ли е не знам, но ако имаше качествени български сериали почти сигурно щях да ги гледам, но няма, няма и качествени български филми. Има бози...
29 Септември 2012 14:18
Вече Седем Часа, Маги е Под Прикритие в Стъкления Дом! Ухааа!
29 Септември 2012 14:56
По принцип съм ЗА българското, но тези сериали колкото и да се опитвам да ги изтърпя - не успявам.
Един приятел използва за такива случаи лафа: "С лайняно въже да ме завържат - ще го прегриза със зъби и ще избягам"
Съчувствам им на нашите "творци", но не ги бива все още.
29 Септември 2012 18:32
Хахаха! Авторката ме разби със стила си. Помислих си , че е виц! Нели, съгласен на 100% с теб! Единствено "Стъклен Дом"/ 1и 2 епизоди/ е нещо, което се доближава до професионален сериал.Младите артисти в него играя по-добре от тези, които са от "старата школа". По мое мнение "Седем часа разлика" е непрофесионален във всяко едно отношение, въпреки претенциите. Липсва му посланието, а освен това е и скучен.
30 Септември 2012 02:04
В "Бойкоборисови" има свежи лафове и сценарият е на ниво. Всички се забавлявахме със сватбата на Здравко и Христина, плакахме за убития дядо на Бойкоборисови и се радвахме от сърце за бебето на Цветанов. Не ми харесва образът на Кунева - много е претенциозна и артистката леко фъфли. Тити Папазов също фъфлеше, когато беше серията за кметските избори. И Любен Дилов фъфлеше. И Слави Трифонов фъфлеше, докато беше приятел на Бойко Борисов в няколко серии. Всички фъфлеха по едно време, все едно ги беше хванала фъфлица. Сега от октомври ще чакам с нетърпение новите серии и ще ги гледам у съседката Пепа (там се събираме всички от входа, за да можем да коментираме сериите заедно).
30 Септември 2012 06:41
В "Бойкоборисови" има свежи лафове и сценарият е на ниво.

Точно така!! Това е единственото риалити шоу, което ще остане още четири сезона.
30 Септември 2012 07:00
Но да се върнем на въпросът за уменията на самата авторка. Като автор, имам предвид не нещо друго. Изписаното е наджвакано с думи-клишета, които сами по себе си нищо не значат. Авторът, който всъщност няма кой знае какво да каже, се опитва да натори страницата с повечко изкелифенчини думи и след това, потупвайки се по рамото дума: Е, ама сосничко стана, не може да се отрече!
30 Септември 2012 10:17
"Стъклен дом" е наистина #1 постижение в българските сериали, не случайно е продаден за гледане на почти всички балкански съседни държави.


В Турция не го пуснаха. Саунд-тракът на сериала бил взет под наем от една поредица на Дискавъри ченъл, и можел да се ползва само в България. Продуцентите започнаха да търсят заместител, но не знам до къде са стигнали. Мисля, че в нито една балканска държава не е пуснат поради тази причина.
30 Септември 2012 10:28
филмите които гледам в нова уж вълна българско кино, са емулации на чужди мен животи, герои, чуства, все напъвам нещо да ме привлече, български все пак филма и неще, тъй в стъпки в пясък, гледах докато героят си тръгна от развода, термина познава кой служил, хвърли си оръжието и хвана пътя, невъзможно, невярно и никаква метафора не е, и дотам с зрителството, с уважение към емигранти, ала всеки сам осъзнава де се чуства най добре, кой лъже творци че като не са автентични, искрени и честни, някому в света са нужни, де ме мене с ограбен по средата му живот, в драмата неспирна на народ, кое е българското в филми направено в българия не за българите и,
30 Септември 2012 10:41
Ako не се правят сериали
няма да може да се отсеят истинските ТАЛАНТИ!
Ще продължават да ПРОБИВАТ тези със силни лакти.
А те обикновено нямат капка талант...
30 Септември 2012 10:55
емигранта е шапка на тояга, хванал пътя и дотука, а останалите в живота драма, най тежкото в човещината, историята на човека, е да смениш системата му на живот, и то е ценно и значимо за останалия свят, човешките ни съдби, чуствата ни, мъката с попарени надежди, оживяването в неприветлива реалност, де ги, не са ми нужнда епигони на повърхностното, фазата на разпознаване на хишниците мина, най обаятелното кино отпреди е италиянският неореализъм от 50 и 60 те, тук драматизма е несъизмерим, там всичко е в една система, и що не смеете да ни изобразите, политкоректност или истината да ценя
30 Септември 2012 13:03
Не гледам български сериали - просто са ми чужди вече.
Има толкова стойностни неща, които могат да бъдат показани на този свят заради новото преселение на народите, съчетаването на различните нрави, трудностите при приспособяването на хората, които променят живота си. Променят се и местните хора под влиянието на новодошлите...
А всекидневните проблеми, които често дори измислят заради сериалите не ме интересуват защото са толкова дребни на фона на другите проблеми.
Гледам понякога български филми, които се представят в посолството, но са боза и нищо повече... жално ми е за България, за езика, културата, за хората... но не съм бог и не мога да помогна на всеки и за всичко.
30 Септември 2012 13:12
Нямам време за сериали проточени като Дързост и красота. Давам по един шанс на чуждестранните, на българските им давам четвърт шанс да ме грабнат и ни еидн не успява. Претенция, фалш и кофти снимане.

- Под прикритие е ултра мега смешен, сценариста е гепил под прикритие успешната формула на хонконгския "Вътрешни афери" (на който и Скорсезе посегна) и до там. Титуляра Захариев може да се гръмне с реквизитен пистолет- това момче НЕ може да играе, не знам как е минал кастинг. Трагедия! Останалите са комици- особено онзи смешник Куката, фъфлещ и гледащ натопорчено, ходещ все едно носи две тикви под всяка мишвица.

- Домашен арест е смешен за някого?????? Ама наистина ли????? Кух, кух, кух на квадрат, сценарните смешки са като кръпки (господарите ги бяха хванали, че чели пасажи са едно към едно с Двама мъже и половина), наложения смях е неадекватен както винаги, а актьорите неестествени и преиграващи. Татяна Лолова е нелепа, а ми е любимка, сметай!

... Има непоказани мнения ...
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД