:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,742,162
Активни 750
Страници 27,065
За един ден 1,302,066

Куркински познава "Рибарят и неговата душа"

Новата камерна премиера на театър "199" е за почитатели на Оскар Уайлд и на изискания театър
СНИМКА: АРХИВ.
Отдавна Мариус Куркински не е само тих меланхолен глас, любовно напяващ безкрайното "ти-ри-ри-рам...". След внезапния режисьорски завой, който лиричният актьор наскоро направи с избора си да постави именно "Свекърва" от Страшимиров (и го направи забележително, омесвайки бит и битие като месото, което свекървата зловещо мелеше с истинска месомелачка на сцената, осветена от кървав прожектор), сега изведнъж - нов завой. Този път назад. Принцът на моноспектаклите реши да се върне към приказния жанр, завоалиран в красива, митична, алхимична абстрактност, която само той си знае как може да се превърне в театър. При това - в качествен.

Повече от ясно е, че спектакълът на Мариус "Рибарят и неговата душа" по Оскар Уайлд е направен с познание и любов. Защото е красиво-свенлива приказка за възрастни, в която рибарят е всеки от нас в своето време, своето място, своята лодка, своето море. Приказни са и отношенията между хубавата русалка (Ани Пападопулу) и влюбения рибар (Владимир Карамазов), подмамен да прогони душата си, за да бъде чист и достоен за любовта. Ако ви звучи абстрактно, сетете се за изключителните моноспектакли на Куркински "Дамата с кученцето" по Чехов, "Евангелие по Матея", "Самият човек" по Платонов и "Сънят" от Джулиан Барнс.

Все пак режисьорът е уцелил с лиризъм уродливото лице на съвременността. Затова и душата, освободена от лукаво разгонената магьосница (Радена Вълканова) и анатемосана от истеричния, страхлив свещеник (Велислав Павлов), става все по-уродлива. Тя идва три пъти да съблазни рибаря, за да си я прибере. Първият път - с мъдростта (неочаквано комично изпълнение на Велислав Павлов), вторият път - с богатството (неочаквано протяжно изпълнение на Радена Вълканова), третият път - с плътта (очакван опит за еротизъм на Пападопулу). В крайна сметка душата се връща в тялото покварена, озлобена и ненаситна. Това алтер его на съвременния човек е експонирано до голяма степен по християнски. Поуката, слагаща на кантар тялото и душата, любовта и греха, също звучи християнски. Иначе казано - "Рибарят и неговата душа" е спектакъл за хуманността, удавена в океана на съвременното безразличие.
4569
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД