:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,853,811
Активни 239
Страници 6,866
За един ден 1,302,066
Sit-Rep

Управлението като музициране

Днешното занятие е малко по-различно от обичайното. Ще става дума предимно за музициране. Е, и за политика. Донякъде.

Всичко започна с това, че гледах, като никога, телевизия. Чак зяпнах, като чух голям полицейски шеф да обяснява, че: а) само в София са скрити над 7000 (!) следствени дела; б) статистиката в следствието се водила с методите на XIX век. За една бройка да напиша трета серия на темата "Липсващата държава", но се отказах. След като размерите на катастрофата са такива, каквито ни ги казаха самите органи, значи, че хаосът е нарочно поддържан от заинтересовани. И колкото и да ги убеждава човек, че не са прави, няма да се коригират, защото създават бъркотията нарочно. Не - погрешка.

Междувременно пък бях разбрал една друга причина, поради която работите в царщината не вървят. А именно: едно е да преписваш европейски закони, защото така са ти казали, че трябва; а съвсем друго е да ги правиш, макар по правилата, със собствени ясни цели, представи и почерк. Тук има смисъл от даване на акъл, защото май бъркотията е от незнание.

Това ми дойде по музикална линия. Работата, приятели, е там, че



пак правя собствена рокгрупа



Не е лошо, както ставаше в последните години, да се лепвам за вече готови групи за по 2-3 изяви на година. Пести време и усилия. Ама е по-добре да си имаш собствена, за да свириш точно това, което искаш.

Първоначално подходих обаче както нашите държавници - имитативно. Реших какъв тип неща ми се свирят, събрах ги на един диск и почнах да ги разучавам. Саундът, който си бях наумил, се върти около групи като Free, Lynyrd Skynyrd, ZZ Top, Gov't Mule, Mountain и подобни (това - за специалистите сред читателския корпус). След една седмица пот, сълзи и кървясали пръсти внезапно разбрах нещо много важно.

Колкото и подробно да разучиш чуждо парче, ти никога не можеш да влезеш истински в главата на автора. Възпроизвеждаш, папагалската, уж точно до последната шестнайсетинка, но... резултатът не е онова. А не е, защото онзи, който го е писал, е вложил цялата си неповторима душа, уникалния си житейски и емоционален опит, собствения си вкус към изгрева и залеза. Само той си знае защо вместо очевидно необходимия си бемол е джаснал някакво минорно ре септа. И тъй като ти не знаеш как се е стигнало до това, не можеш истински да вложиш себе си в изпълнението - да бъдеш убедителен.

Всичко си дойде по местата, когато ми светна, че собствения репертоар на собствената си група



трябва да си го изкомпозираш сам



С което се и занимавам в последните десетина дни. Не само е по-убедително - по-лесно е.

Не се опитваш да ставаш друг, а подреждаш себе си.

Вярно - по правилата, приети във въпросния клуб, с който искаш да влезеш. В случая - по правилата на гореизброените групи. Правилата са си оттам, но пълнежът, есенцията си си ти.

Пита ме снощи един колега защо в едно парче, вместо да дам пълен сол мажор, се занимавам да го отварям, миноризирам и добавям деветица. Ами защото другото ми звучи постно, провинциално, безпомощно, викам.

Ако сам си правиш нещата и знаеш какво правиш - знаеш правилата и целите, - е по-добре. Излиза по-цялостно. А не, както правят царете в административната реформа: преписали нещо от англичаните и сега се чудят защо не могат да го натресат на леля ти Пена от данъчното в Силистра например... Аналогията с композирането продължава нататък. Например, макар да произвеждам шумни, електрически парчета, седмици наред ги шлайфам на акустичната китара. Чак тогава ги транскрибирам за електрическата такава. Защо? Ами защото иначе става прекалено лесно. Включваш усилвателя, вдигаш страшен шум, всичко ти звучи велико, но междувременно, ако си пропуснал акустичния - тихия, умисления - етап, не си добавил именно онези септи и подобни, които всъщност осмислят цялата работа. И минаваш с някакъв мъжкарски наглед до мажор там, където е по-добре да надиплиш и ми минор, че и някое от по-завързаните ла-та.



Така и в управлението



Ако почнеш още в началото да вдигаш шум каква хармонизация ще пада, крайният резултат е бледа, груба имитация, на която публиката обръща гръб.

А всъщност парчето става истинско едва тогава, когато е отработено от всички членове на групата, работещи заедно на репетиция. Всеки добавя по нещо, някои дантели стават излишни и нещата улягат. Екипност му е майката - нещо, от което нашите управници, представящи си властта като военната йерархия, в която са служили като малки, бягат като от проказа.

Това са вече намеци към следващите управляващи. Сегашните, дето са убедени, че Славейковите са братя, а Златьо Бояджиев е композитор - какво да им обяснява човек за септи, отворени минори и екипност?
457
907
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
457
 Видими 
03 Март 2005 00:01
Дайнов - вземи Костов и направи ZZ Top BG
Твоят ексхибиционизъм и музикална култура май само дотам могат да стигнат
03 Март 2005 00:14
Да се кръсти ли човек, кво ли? А естет? Тука кво правим
03 Март 2005 00:15
Браво бе, Дайнофф! Почти го настигна Абрашев... Оня поне чете ноти...
03 Март 2005 00:25
се едно грацко го е писал...
03 Март 2005 00:29
Е не мога да се сдържа да не припомня лафа: "Чукчи не читатель, чукчи - писатель!".
Г-на Дайнов явно в АОНСУ е учил и китарно майсторство, и държавно управление, а за журналистиката - тя просто му иде отръки (както е казал един почитател на бог Онан)...
Всъщност - след като в България всеки се занимава основно с това, от което не разбира - нека не виним човекО, толкова може...
Всеки расте до собственото си ниво на некомпетентност, както e кзал Lawrence J. Peter. Лошото е, когато нивото на (не)компетентност клони към нула, а фаталното е, когато това стане публично...
03 Март 2005 00:30
Аз предлагам да бойкотираме Лайнов. Просто няма да пускаме постинги под неговата сатия и редакцията след две-три седмици ще го разкара.
Лайнов, откажете се. Не ставате за тази работа.
03 Март 2005 00:33
За Грациян - След 25 г. се завръща легендарният бате Климбо 2/3/2005
“С почит към Климент Денчев” ще е логото на поредния национален блусфест в столицата. http://www.dnesplus.com/publication.asp?p ubid=82105
03 Март 2005 00:53
Този път не бих критикувал г-н Дайнов. Мисля, че направените паралели са вярни. (Аман от туй "вЕрвайте" - вече не знам кога се пише Я или Е !)

Бих допълнил, че преди доста години, когато бях създал Групата ни - "Особняците", още на втората година стана ясно, че трябва сами да си пишем песните. Със същата аргументация. Това го осъществихме малко по-късно. И тогава, вместо да сме "кавър" група, пожънахме успехите...

Без да говорим за политика и в живота е така. Трябва човек сам да си създава "песните" - за да е неповторим .....

.... е, стига да може, все пак!

PS Знам, че г-н Дайнов чете тука. Затова и съвсем сериозно му предлагам участието си. След началото на Пролетта т.г. - освен като инструменталист, предлагам и известен опит (и то не от оно време) с композиране, правене на студиино качество рок и поп и опит с дигитален запис и електроника. Мога да посоча референции: - Един диск от неотдавна продуциран сингъл от "нас" е при една Дама в Редакцията - може да се попита там и той да се чуе. С мен би могъл да дойде и киибордиста, който е и аранжьор с професионален опит.... Е, стига Господина да желае, защото така или иначе, от Април нататък ще направя същите стъпки за който г-н Дайнов споменава тук. Стига да не е само един негов литературен похват. Теза и антитеза.
03 Март 2005 01:01
Каво да кажа?
на Дайнов статите ме хвърлят в размисъл за салами и ракии
Едно време можех да изкарам всяка песен само с ре, ла и ми и само
в краен случай до
Например:
Въйшел ванка с трактором (ла) поорат на воле (ми)
О-ие , о-ие, поорат на воле (ре)
Уууф
03 Март 2005 01:29
А бе след като не харествате Дайнов, защо го четете бе . Защо след неговите статии има най-много мнения. Или вие не харествате самите себе си и така се опитвате да се самоизлъжете.
03 Март 2005 01:37
"Колкото и подробно да разучиш чуждо парче, ти никога не можеш да влезеш истински в главата на автора."
Което е по-важно - никога не можеш да се надрусаш точно със същото, с което той е бил надрусан автора като е правил творбата
А пък ако Дайнов беше написал "нона" вместо деветинка, направо щеше да ни респектира и натъжи като умален септакорд..
03 Март 2005 02:44
Някакъв прохождащ композитор написал опера! Намерил начин/с връзки!/ да се докопа до един велик композитор и да го покани на премиерата на операта- с настойчива молба: именитият композитор да напише после рецензия във вестника!
Великият композитор решил да не скършва хатъра на прохождащия композитор и отишъл на премиерата! Разочарованието му било пълно.
А после написал възможно най-кратката рецензия за една опера. Рецензията гласяла:
"КОМПОЗИТОРЪТ "Х" Е НАПИСАЛ ОПЕРА! ЗАЩО?!"
Та..., днес Дайнов е написал есе?! ЗАЩО ?!
03 Март 2005 05:38
Изненадваща е буквалността на някой коментари.
*
Вероятно Дайнов неумишлено е пропуснал, че в рамките на един стил може да има много парчета и ако пуснеш групата да ги твори едновремено ще се получи такава какафония, че от стила няма да остане и следа. Няма да има и песен, а само невъобразим шум.
Друг е въпроса с хармоничните добавки и украси към основното парче.
Не напразно рок-групата "Атина" е залагала на талантливи солови автори, като известният хард басист Драконт или китариста Солон

А иначе Дайнов е прав, както винаги, когато не си криви душата в реверанси...

Редактирано от - ole-le на 03/3/2005 г/ 05:46:16

03 Март 2005 06:09
Не е лошо. Кат не ви аресва, що го четете. За да се захванете за нещо та да плюете ли.....
03 Март 2005 06:23
OPERA? WHAT'S THAT?
Има интересни аналози, разбира се и полезни наблюдения. Да. Безспорно, всеки от вас познава поне един-двама ( айде ние, като браншовици и много повече ) ерзац-майстори. Ако не друго, барем сте чували там из кръчмите я троянския Ангъс, я пазарджишкия Ричи, я бургаския Том Джоунс. Такива едни трибутни музиканти, ужким всичко им наред - и техниката им техника и звукът - звук и гледаш кривят се като оригиналните "артисти", ама пусто - толкоз. Хубаво - изкарва го на звук, ама досущ Джими, ама пък - гледаш го - тц, не е Джими и туй то. Не че има нещо лошо в това да боготвориш някого и да се опитваш да го имитираш. Напротив, полагането на толкова труд и старание си е направо похвално, но за най-голямо съжаление - ти ще си останеш като куриозитет и "локална атракция", без да можеш да оставиш някава си "собственна следа".
Гледам в последно време тук в Канада е страшно модерно разни "трибют" банди да изнасят представления-копия на оригинални актове. То не бяха АйСи/ДиСи, Пинк Флойд, Бич Бойс, а сега гледам и някаква си група "Рейн" представя творчеството на Битълс. Хубаво, така, няма ги вече повечето от оригиналите, дайте да дадем на младото поколение глътка носталгия и да им покажем какво сме слушали на времето. Да де, ама това са си песни на Битълс и туй то. Няма да се учудя, ако този род entertainment стане още по-популярен и само след няколко години, болшинството от нас - увяхващите бейби-бумъри, заедно с деца и внуци се затътрим по представления като "The Wall", "The Village Green Preservation Sossiety", "Revolver", "Who's Next", "One Size Fits All", които ще са "Турандот" и "Тоска" за нашата генерация. Като гледам пък и как истинските рок звезди от нашето поколение мрат като на световно и си мисля, че рано или късно онзи незабравим отрязък на музикална гениялност който избуя през 60те и 70те години, ще остане за идните поколения по същия начин както са останали Скарлати, Паганини, Шуберт или Верди. Мисля си, че не се изхвърлям в предсказанията си, тъй като и сега - вече близо половин век от това време, песните на нашето поколение цепят ефира със същата жизненост с която го правеха и тогава. Пуснете си радиото, ей тъй на на посоки, поразвъртете потенциометъра и ако не гепите барем една дузина "носталгични" късове музика, па на. Ето в момента даже правя този експеримент и какво? Момент... Some kind of wonderful - Grand Funk...Papa Don't Preach - Madona...Everlasting Love - hmmm...it doesn't sound like the original ( Love Affair)...but it's pretty close...pffff...sorry - Engelbert Humperding - that's something new, maybe? doesn't sound fammiliar(?)...Terry Jackson - Seasons of the Sun...ето за по-малко от 5 минути, като развъртях копчето, това звучеше из ефира...и то на компютърното ми радио все такъв род музика доминираше. То, вярно, че и аз съм си селектирал станциите, ама пък - хей, това е то - бъдещето. Избор, избор, избор! Кеф ти риба, кеф ти паламуд. Та именно заради това, напълно, ама съвсем напълно вероятно е да слагаме там дънките, превръзките за коса ( върху плешивото теме), Т-шърта, кецовете и да се запътим към локалната сцена, където да речем днес ще дават "Goat Head Soup" and " Sticky Fingers".
(wow...double bill!!!). Тъй де, нищо лошо в това да ходиш и на "Вълшебната флейта" или "Чикаго", но ми се струва, че реинкарнацията на класически рок-албуми ще бъде новата вълна, която ще заеме достойно своето място в днешния културен живот, наред с балета, театъра, мюзикъла, операта и дори и оперетата. Даже си мисля, че внуците ще има да ни дърпат за крачолите на "клошарите" и да ни питатpera? What's that?
Аз, нали знаете, обикновенно съм доста точен в прогнозите, та може да ми се вярва. Без ташак.

А накрая, специално за Евгений, поздрав с "Had То Cry Today" - Blind Faith, която точно в тоя момент се лее от говорителите ми.
За всички останали - "Can't Find My Way Home", която я следва ( на този диск, който аз саморъчно съм си изгорил )
03 Март 2005 06:23
Започне ли некой да обяснява, че "това" е като "онова", значи не разбира и от двете.
Нема две такива неща на света...
03 Март 2005 06:34
Грацко, на български изразът е "изпекъл" (за burned иде реч).
Смешно ми стана, но имах подобно преживяване - един ден Б си свалил и изпекъл някакви стари рок парчета от средата на 60-те (убийте ме ако помня имената на музикантите, единствено ми е останало Herman's Hermits, и то защото ми харесваха от време оно), потегляме нанякъде, Петя започва да ръмжи да си слуша нейната боза, и изведнъж изпищява - Върни го обратно, това слушаме в дискотеката! Тъй де, ама разни ремикси - не че е крайно лошо, но оригиналът си е оригинал.
Айде лека и честит празник на всички, които се чувстват БЪЛГАРИ!
А Дайнов да беше споменал празника тоя път, можеше и да го дочета докрай.

Редактирано от - Fani на 03/3/2005 г/ 06:38:53

03 Март 2005 07:27
Дайнов,
ако и музицирането ти е като писането - хич не се захващай с групата!
Голям срам ще береш!
03 Март 2005 07:28
Е, Фани, сигурно там ги "пекат", ама аз тук си имам една програма (доста популярна, между другото, та може и да я знаеш) дето се вика "Неро" (Нерон, демек), та и аз като него направо ги горя...няма там шест - пет. Наблъскал съм тук толкова много музика, че има неща които не съм ги слушал от години (особенно пък тия, дето са на "по-архивни носители" - видеокасети, плочи или обикновенни касетки". Хермановите отшелници ги помня още от онова време...1966 - 1968...Dandy ( Kinks original), No Milk Today, I'm Henry the VIII, I'm... Mrs. Brown you got a lovely daughter (I think it was Brown (? )...and so on...
03 Март 2005 07:43
Бойкотирането на това недуразумение от АОНСУ е идея която подкрепям!Повече ни ред за или протиф Дайнофф.
03 Март 2005 08:01
Грацко, то Нирото (сори, ама така се произнася на английски) си върви с всяка "печка" (или "писачка", пак профи жаргон). За музика и малки филми върви, но им куца DVD опцията, та предпочитам Соник. (той пък върви с големите печки)
I'm Henry the VIII I am ми е любима, но според Б е по-стара, вероятно от средата на 30-те от някакъв мюзикъл. Имат и добро изпълнение на I don't know much about history, въпреки че предпочитам Сам Куук. Отшелниците ги видях за последно преди година и половина, пяха на един от местните фестивали, та си накупих доста дискове (с автографи, че как иначе). Абе хубаво си е на юг, да си кажа чесно - по казината в Мисисипи непрекъснато има концерти на стари звезди, та съчетаваме полезното с приятното.

Редактирано от - Fani на 03/3/2005 г/ 08:09:07

03 Март 2005 08:05
Рядко пиша мнения под материалите на ЕД (май това ще ми е за първи път).


Този път съм съгласен с ЕД (и това също май ще ми е за първи път) относно паралела, който прави.


03 Март 2005 08:08
Тук съм за да се срештна не с ДайНов,
Тук съм да видя какво се пише за него.
От Дайнов нищо не може да се научи
Но от коментариите по адрес на простаци като него
най-лесно се оценява нивото на българската простотия.
03 Март 2005 08:27
Ммдааа, Дайнов , прав си! Ти и друг път си го правил тоз номер... да си прав , де! Секъндхенда процъфтява пич, влизаш вътре със сини дочени дрехи и чук в ръката - излизаш с пуловер "BOSS" и джинси "NAM K`VI SI" и примерно китара "Фендър" , иначе си пак Илия , или Евгени , или който си пожелаеш...
Питомните държави си хвърлят непотребните и използувани дрехи , ние ги обличаме и решаваме , че сме вече от техните...
Абе, аланкоолу ми нали тез дрехи са малко носени и изхвърлени , щото не са използувани , щото не са им свършили работа.... откъде знаете , че на нас ша свършат.... нейсе!
Бе, музика , музика , ама духовааа, духова...
Аре, честит празник!
Айс, Грациане,
03 Март 2005 08:53
Този път хубав се получи материала на ЕД
А музикалната метафора е много навременна. Нещо повече, според мен и перспективна
Миша Неделчев създаде нещо подобно както се казва на заре демократии. Ако не греша, за малки музикални форми в политиката. Това обаче е ретроспективна метафора - по следи на станалото
Евгени тръгна по един да не казвам царски, но проторен път. Антониони направи един филм Репетиция на оркестра.
Евгени тук с един замах открива екзистенциално пространства за питане - камо грядеши и тем подобни.
И дава свой съвсем небезинтересен оттговор, много релевантен на народопсихологията. И по нищо дори отдалеч не прилича на модерния западен опит, глашатай на който Евгени отдавна е свикнал да се представя
Управлението като занаят - дребен, детайлен, но занаят Ето го патоса. не е работа на българското управление да мисли със сложни формули и схеми на абстрактното и безмислено законотворчество на неработещите норми и правила.Мани ги тия купешки неща!
Но да създадат нещо като "парче" в музиката - може и да е дребно, ама да работи да бъде нагледно и да бъде опипваемо, обладаемо, да стане предмет на желание. А по телевизора по същото време като пиша, може и малко по-преди говореше другият голямч народопсихолог Хари Алещксандров със същата тема и със същото внушение. Няма държава, няма институции - да се създадат може и да са дребни ама настоящие да стоят на ясно място и да работят конкретно.
Да живее демокрация!

Редактирано от - Минавам от тук на 03/3/2005 г/ 08:58:10

03 Март 2005 09:22
Дайнов тук е над средното равнище. И да се обсъжда музицирането под него днес е все едно да се прави автомонтьорски коментар на книгата Зен или изкуството ...
03 Март 2005 09:45
Цинист лайнофф
В АОНСУ са се изучавали основно кратките музикални форми, прадназначени за силните на деня. Шантавелникът ги е овладял, с това и се препитава. шашкънин
03 Март 2005 09:55
Автомонтьорски, каруцарски, поморийски, амебски, ... , назад към Големия взрив...
03 Март 2005 10:35
Дайнов,
Следващите управляващи ще са същите , със същия министър-председател.
Така, че давай указанията си на Симеон. Междувременно, европейските закони трябва да се вземат и прилагат директно, без предварителна обработка с акустична китара. Иначе - другарите пак ще си развеят коня и ще оплескат всичко.
03 Март 2005 11:48
*****

Натиснете тук

Редактирано от - bot на 03/3/2005 г/ 12:13:34

03 Март 2005 12:12
Verislav,
Иди и си напиши мнението под вчерашното му писмо от "Баучър" . Той със сигурност ще го прочете.
03 Март 2005 12:14
Май след 46 години лутане Южен ще направи нещо разумно. По-добре късно, отколкото по-късно.Оркестър без име от Миндя...е, по-добре е от селкор.



Любопитна аналогия:
Преди 30 години Тони Блеър (с много по-дълга коса), тогава начинаещ музикант се е явявал на прослушване за участие в състава "Грозни Слухове" - "Ugly Rumours". Днешният Таймс цитира думи на Тони Блеър, който казва, че е бил искрено запален по музиката и сигурно е щял да успее, ако само е имал повече талант

Редактирано от - Doctora на 03/3/2005 г/ 12:49:46

03 Март 2005 13:08
Поморийска близалка за интилектуалцити
03 Март 2005 13:23
Скоро си говорихме с един БГ университески преподавател по философия, защо след `89та философският факултет на СУ доста бързо се е избавил от соц. птеродактилите, докато в юридическия тези птици са си по гнездата, надават брутално витални крясъци на всяка лекция, прелитат до парламент и правителство и мътят яйца с бодра смяна себеподобни кретени. След като години на ред бях слушал бг юристи да обясняват за всичко ново, че е неприложимо в БГ и че ние си имаме традиции и специфика и трябва да ги браним като Гюро Михайлов (т.е. да вардим всеки носталгично-мил гурел на тошовия режим) - причината беше очевидна. Свежда се до конвертируемост. Философията няма националност. Една глупост казана в БГ си е толкова очевидна за всеки с някакъв умствен багаж, колкото и същата тъпотия плесната в Атина. Талантливият музикант, дори да почне от последната чалгаджийница, въздейства на всеки, който има уши да слуша, а наглото бездарие, дори да се наливат огромни пари в него, накрая просто си остава Слави. Правото, обаче, е доста специализирана материя и реалната оценка за това дали едно или друго законодателно решение е добро, може да се даде едва след като се видят резултатите й. И то отчетени със смислени статистически методи, а не със шалатаниите, ползвани в днешната БГ съдебна система. Това отнема години. Освен това, за разлика от музиката, правото е техническа и утилитарна материя. За един закон важното е да лови мишки, а не да предизвиква сълзи от вълнение. Когато законите почнат да извикват сълзи или пък някой почне да куфее на тях, работата е лоша. БГ няма толкова време, че да преоткрива топлата вода в парвото. Или поне аз нямам толкова. И то с единствената надежда "велики" правни "умове" като Петканов, Герджиков, Соколов или Корнезов да оставят индивидуална следа в юриспруденцията. Ако Дайновите идеи се приложат директно, това ще значи да се позволи на нашите юридически птеродактили да затворят БГ правната система за всякакви модерни решения и да сведат потенциала за обновяване на системата до своя интелектуален потенциал. Сега много от рецепциите в БГ наистина се правят по твърде лош начин. Но помислете - ако си имаш работа с хора които един готов модел не могат да ашладисат, какво остава да чакаш да напишат нещо "авторско". Все едно да си направиш групичка със хора, дето нещо готово не могат да издрънкат на жичките и да чакаш от тях да композират. Освен това - за разлика от музиката, в правото не сме толкова суетни и заемането, ашладисването и прекрояването са повсеместна практика. Всички почват от римското право и до днес хвърлят по едно око на там. Германия учи от САЩ, Сащ учи от Япония, Япония от Германия. Просто, процесът на развитие на правото е много повече колективен, отколкото дело на единици гении. Наскоро тук беше приет Законът за защита от Дискриминация. Първите подобни норми са приети през 70те в Англия. Герджиков и Мръчков воюваха с нашия проект на същото основание - не бил "наш, роден", а "лош превод". Обаче се бяха намерили читави експерти, които да го напишат и прокарат в НС и сега в цяла Европа специалистите признават БГ закона за последна дума в антидискриминационното право. И понеже в Англия точно в момента тече ревизия на законите от 70те - хората казаха, че ще ползват нашия пример. Самоцелното търсене на "национална специфика" в парвото, както и в инжинерните науки например, е просто провинциална комплексарщина, заради която после има жертви. Особено когато се прави, за да се запази позицията на група бездарни и изживяли времето си юристи/конструктори, които са се окопали и се възпроизвеждат. Докато българската юридическа гилдия не се конвертира към модерните стандарти за образование и етика - никакви самоинициативи. Който иска да види какво става с подобни "родни" модели само да хвърли едно око на дереджето с прокуратурата. Разбира се, практиката да се пишат закони за утре понеже ще затваряме глава Х и без никаква оценка за въздействието им и съобразяване с БГ реалности е просто престъпление, но това е отделна тема.

Редактирано от - абулафия на 03/3/2005 г/ 13:35:23

03 Март 2005 13:47
Яааа, Дайнов днес наистина ми хареса!
Ми така е, Дайнов. Лошото е, че във всяко правителство "музикантите" си мислят, че след като са бачкали на канго, което дига шум, могат да свирят и на контрабас. И се упражняват върху нещастния ни слух...
03 Март 2005 14:11
Мислехрче г-н Дайнов е доста пристрастен в отценкитеси до днес .
Дали не е дошло време дасе пребоядиса отново?
С интерес ще очаквам метаморфозатаму накъде ще избие.
03 Март 2005 14:29
Има време до изборите.
Ако вече си е направил групата ще прочетем вероятно
Музицирането като управление.
03 Март 2005 14:42
"Това са вече намеци към следващите управляващи. Сегашните, дето са убедени, че Славейковите са братя, а Златьо Бояджиев е композитор - какво да им обяснява човек за септи, отворени минори и екипност?"
Конформистчето Лайнофф сам признава, че се е лепкал от група на група смучейки наготово труда им, но с наближаването на изборите започва да се изнервя, че е избрал непечелившата позиция. Чудя се плаща ли си за тези статии, които му публикуват в "Сега"?
03 Март 2005 16:47
Абулафия, чел съм от теб умни неща, ама това за птеродактилите не е от тях.
-
Трябвало е онзи твой познат да ти разкаже как са прогонени от СУ след 89-та професорите-философи Исак Паси, Добрин Спасов и Кирил Василев - нито един от тях не е прочел и 1 лекция след датата на административното си пенсиониране. Нещо да се досещаш защо?
Моят съвет - чети големите мислители и отбягвай "мъдростите" на дребните кариеристи.
03 Март 2005 16:56
Не бе, Дайнов, не! Не Златю Бояджиев е композитор, а Панчо Владигеров е художник
03 Март 2005 17:04
Абулафия, съгласен съм с тебе. Но и ти не можеш да не се съгласиш, че у нас законите живеят свой живот на книга и изобщо не се прилагат в действителността. Затова може и да изглежда, че сме изградили европейско законодателство, европейски норми, но това е само на книга, ние не живеем по европейското ни законодателство и норми. И в това е трагедията ни - че никой не иска да накара леля Пена от Силистра да прилага закона такъв, какъвто е. Бих дал много примери, но не ми се пишат излишни приказки - всички сте достатъчно съобразителни , разбирате за какво става дума имате и лично преживени примери.
03 Март 2005 17:23
Монтен, не познавам достатъчно "терена" колкото се отнася до историята на философския факултет и приемам корекцията ти, доколкото не се чувствам подготвен да коментирам темата. Човекът с когото говорех, обаче, далеч не е дребен кариерист, а едно от най изтъкнатите имена на философския днес. И изобщо не ставаше дума за чистки, лустрации и прочее политически и административни мерки. Ставаше дума за въвеждането на някакви обективни критерии в дадена област на основата на нейното отваряне към международна среда или ако щеш пазар. Коректни или не, нещата за философския бяха само за сравнение. Думата ми беше изключително за птеродактилите в правото. Огромен проблем на днешна България - на иституциите и законите - и като изготвяне и като прилагане - е продължаващата изкуствена изолация на юридическата професия и академия от международни стандарти, процеси и конкуренция. Можем да сравняваме юридическата професия със едно жреческо съсловие, доколкото има огромен брой важни обществени функции запазени само за юристи и контролирани пак само от юристи. Ако тази затворена гилдия със гарантиран монопол над подобни възлови позиции е некачествена, поддържа изживели времето си модели и манталитет, потопена е във зловонна атмосфера и е болна от злокачествени системни проблеми - това е огромен проблем за днешната ни демокрация. Този проблем се ражда или побеждава още на студентската скамейка. Това ми е поинтът, а за некоректните си формулировки за философския се извинявам.
03 Март 2005 17:45
Днес Дайната май е написал нещо вярно, дето впрочем редица философи и историци, като Тоймби и Бертран Ръсел са го казали, а именно,
че с имитация не може да се осигури просперитет на една държава.
ама той заедно с Фичко нали точно обратното проповядваха толкова години. постоянно ни тикаха Запада.
Я надуй Дайна китарата
след теб да викна запея (в сол мажор моля)
песни юнашки хайдушки (за айдуците от СДС)
песни за страшни войводи (войводите Надка пиратка и браво Ваньо браво Костов).
[/b]

Редактирано от - bot на 03/3/2005 г/ 17:49:09

03 Март 2005 17:51
Страх ме е само млеконадоя и яйцеснасянето в село Миндя да не секнат следсвтвие на музикалната инициатива на Дайната.
03 Март 2005 17:56
Уважаеми форумци,
Този път бях решила да не се намесвам, но след репликата на Монтен 1 към абулафия не мога да запазя мълчание.
Монтен 1,
Аз съм във Философския факултет на СУ от 1982 г. Първо бях студентка, после аспирантка (както се казваше тогава) и т.н. После почнах да работя през 1990 г. в него. И така до днес, с изключение на две двегодишни отсъствия покрай двете ми майчинства.
Монтен 1,
Това, което сте написал (или май веднъж си писахме на "ти",
въобще не е вярно. Никой не е бил изгонен. Вярно е, че покрай глупавия закон на Панев за лустрацията, на някои хора им беше забранено да заемат административните постове на декани, шефове на катедри и ректори, но никога и на никого не е било забранено да преподава!!! Друг е въпросът, че покрай лустрацията бяха овластени абсолютни академични мистификатори, чиято единствена заслуга е, че нявга си не са били партийци.
Второ, пенсионирането защо се разглежда като репресия? Не само в тази специалност, не само и в този факултет, а изобщо във всички факултети на университета пенсионирането на преподавателя, достигнал до пенсионна възраст, много често се представя като светотатство, като отцеубийство. Затова българската наука е най-геронтизираната в Европа. Статистиката е необорима.
Проф. Добрин Спасов си водеше чудесните лекции и по логика, и по диалектическа логика, дори когато беше депутат във ВНС.
А проф. Исак Паси и акад. Кирил Василев няколко години след пенсионирането сси, само те двамата ползваха най-хубавия, най-големия и най-луксозно мебелирания кабинет на ФФ, който се намира на ІV етаж в крилото на ИФ и ФФ. Професор Паси сега си го обитава сам. Дай Боже всекиму такива условия за работа и преди, и след пенсиониране в СУ! Повечето преподаватели дори от специалност философия, а да не говорим за останалите специалности във факултета - социология, политология, културология, публична администрация, европеистика, библиотечни и информационни науки - нямаме кабинети в ректората.
Монтен 1,
Наистина, у нас е имало хора, на които им е било забранено не само да преподават, но и да публикуват каквото и да било: това са били проф. Димитър Михалчев, проф. Цеко Торбов и проф. Иван Саръилиев. И това е станало по едно друго време. И не само че не са могли да преподават и да публикуват, ами даже на няколко пъти са ги обискирали в дома им и са изземвали от архивите им ръкописите, върху които са работили в момента.
Ех, абулафия, абулафия,
Как искате да имаме юристи на висота, като след Цеко Торбов никой не е чел на "юфките" философска теория на държавата и правото? Те не са виновни, че са такива, каквито са, защото е нямало кой да ги научи как да станат нещо повече и да мислят повече.
03 Март 2005 18:03
hamer, напълно съм съгласен. Получава се малко като с реформите на Петър Велики. Все се сещам за историята на "срамницата". Някаква женска статуя в модерен за времето стил, т.е. гола, която Петър наредил да се сложи за възпитание естетическото чувство на гражданите. Гражданите били възмутени от нея до степен, че се наложи Петър да сложи два солдата да я вардят от буйстващи естети и да нареди болярите да бъдет водени под стража да я гледат. А те я заплювали. Не знам дали това е било преди да им нареди да си обръснат брадите и да сложат европейски дрехи или след това. Ако, обаче, единственият ни критерий при създаване на закони е леля ти Пена, просто никакви реформи не трябва да правим, а да си оставим всичко както си беше, щото тя така се чувства най добре. Това значи, че като заемаме модерни законови решения трябва да ги ашладисваме към леля Пена, но и нея към тях. Това става като се правят сериозни проучвания за очаквания ефект от закона, за цената на прилагането му, разработват се различни модели за прилагане, внимателно се урежда системата от гаранции и контроли за коректното му действие и институционалната инфраструктура за това, провеждат се сериозни обсъждания със засегнатите групи/браншове. Отделят се време и пари за подготовка и обучение на администрацията и т.н. Това, не се е случвало нито веднъж у нас. Това, което се случва е че някой се сеща, че до дедлайна на ЕС за даден закон остават 2 седмици, скалъпва се тайна работна група, взема някакъв образец - някоя директива и един или два национални закона каквито се намерят в тарапаната, в най добрия случай към процеса има аташиран по някой чужд "експерт", често някоя блага пенсия, пропуснала последните 10 години от развитието в областта и за 7мица две са скалъпва нещо. После проформа се прави обсъждане на проекта. На обсъждането идват съдии и хора от съответния бранш, които рядко са чели проекта, искат да се изкажат по всички въпроси на битието и последните 15 години и основният им патос е да обяснят, как тях ПАК никой не ги е питал и поканил да са членове в работната група. Хората от работната група (дребни чиновници от няколко министерства) върлят отегчено очи към тавана, наливат се с кафе, платено от международния покровител на цялата работа и вяло отбиват нападките. Международният експерт ломоти нещо, но поради лошия превод никой не разбира какво точно. Непроменен и не подложен на никакъв сериозен дебат, проектът отива в парламента. Там съвета на Мръчков го подлага на разгромна критика, че не отговарял на закона за нормативните актове (от 70те години) и прочее правнотехнически язвителности, гарнирани със гръмки слова за това, че било крайно време БГ да си възстанови нормотворческия суверенитет и че закони не се пишат така. Но понеже никой няма да спре преговорите с ЕС, за да чака съвета на Мръчков да напише правно-технически коректен проект заквасен със бацилус булгарикум на БГ юридическа мисъл, а и съветът нито има намерение, нито ресурс да го направи и е просто един сбириток от кисели стари кримки, които пишат белетристични становища, малко фризиран, проектът отива по комисиите. В комисиите и в пленарна зала, въдхновени от заглавието на проекта, полупиените народни представители дрънкат някакви бомбастични безумия, експертите мънкат нещо уважително, после някъде в кулоара се взима решение, че проектът трябва да мине до края на седмицата и така и става. Подозирам, че често почти никой не го е чел целия, преди появяването му в Държавен вестник.
03 Март 2005 18:04
Абулафия, простено да ти е. За някои неща трябва телескоп, за други микроскоп, за да бъдеш точен. Двата инструмента не трябва да се смесват - всеки с полето си.
Що се отнася до юристите - тези, които сега са най-отгоре във властта, са мисля доста ясни.
-
Има обаче други - които са новите "юпи" юристи, които са наистина международно конкурентни - вземи напр. Кристиян Таков и подобните нему.
Повечето от тях са в модерните и скъпи кантори - те са учили в Бг, но от чужди учебници и световни автори. Те засега са експерти, а утре ще излязат на 1-ви план.
-
В 20 век България е имала повече талантливи юристи, отколкото философи - там няма друго освен класика Димитър Михалчев и литератора-философ Цветан Тодоров.
Но ако си чувал имената на юристи като Иван Апостолов, Базанов, Силяновски, Петко Венедиков и още 2-3 дузини подобни ще видиш, че птеродактилите в правото плуват на повърхността - те са само в средите, близки до властта - преди и след 89, а експерти-правници е имало през целия 20 век в солидно за мащабите на България количество.






03 Март 2005 18:06
абулафия,
напълно приемам написаното от Вас. Става ли дума за законотворчество, не бива да се открива колелото у нас. Но колегата Дайнов май има предвид другия вид власт - изпълнителната. Затова е и аналогията с музицирането и композирането. Не съм имала и не желая да имам нищо общо с която и да било власт, но си предполагам, че в такова нещо като управляването и ръководенето, освен всичко останало, е необходимо и въображение. При това много често.
03 Март 2005 18:19
Уважаема Размишляваща,
не знам статистиката на тези ценни неща като "кабинети", ама знам отблизо какво са преживели хора като посочените трима културни и със заслуги за времето си мъже, когато с административно хладнокръвие "новите демократи" от СУ са им показали колко нежелани са повече в аудиториите и тримата скоропостижно се оттеглят.
Не знам колко велики трудове са написали техните наследственици, но гледам как редовно преиздават трудове на някои от тримата и колко културно наследство - напр. десетки (!) издадени от Паси книги - са оставили след себе си.
03 Март 2005 18:22
Една размишляваща, Монтен, hamer, беше ми приятно. Отивам на кино. Приятна вечер.
... Има непоказани мнения ...
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД