С ролята си на Антоанета от операта "Хофманови разкази" на Офенбах младото сопрано Красимира Стоянова предизвика истински фурор във Виена навръх националния ни празник 3 март. Българската певица се превъплъщава в образа на тази героиня за първи път. Това обаче не й попречи да изгради ролята с вещината на опитен професионалист - нещо, което не убягна от погледа на иначе преситената и критично настроена виенска публика.
Постановката на Андрей Сербан в Щатсопера с участието на Красимира Стоянова е изключително въздействаща и изважда на показ цялата мистичност, заложена в сюжета на творбата. А личното обаяние на българката, нейната емоционалност и лиричен натюрел сякаш преливат в поетичния образ на Антоанета. Певицата изгражда партията със забележителна музикалност и вокална красота, подсилвайки въздействието с едно запомнящо се драматично присъствие.
Блестящият успех и възторжените аплаузи на публиката на финала не успяха да изненадат меломаните, които следят внимателно кариерата на българското сопрано. За двата сезона, откакто е солистка на Щатсопера, Красимира Стоянова се утвърди по категоричен начин сред водещите певици във Виена. Музикалната критика пък не пести суперлативите си за нея, наричайки я "откритие" и определяйки гласа й като "звънтящо красив, обогатен с изразни темброви багри".
През април българката ще се превъплъти и в образа на Неда от "Палячи", където ще й партнира самият Пласидо Доминго.
Красимира Стоянова е новата любимка на виенската публика.
Снимка: архив "Сега"
|
|