:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,684,181
Активни 665
Страници 26,746
За един ден 1,302,066
Анализ

Българската "Евровизия" е с размах на читалище

Липсващата продуцентска брънка превръща конкурса в гола самодейност
Снимка: БГНЕС
Георги Христов и Джани Фиорелино явно не бяха забелязали, че се състезават не за "Сан Ремо" `82, а за "Евровизия" 2008.
Четвъртото издание на българската "Евровизия" окончателно отчая и най-големите оптимисти, надяващи се скоро да повторим успеха на Елица и Стунджи. Халът на популярната ни музика е отдавна известен, нивото на първите три национални издания също не бе бляскаво. Към това следва да прибавим факта, че "Евровизия" въобще е един конкурс с доста съмнителна художествена стойност, който преди падането на желязната завеса напомняше на "Сан Ремо" или "Шарено котле", а след него - на източноевропейски битпазар.

Видяното на българския финал през уикенда обаче убива всичко детско у зрителя.



Слаби песни, слабо изпети и представени



на сцена, никакъв професионализъм, липса на ярко изразени фаворити: жалка картинка, извикваща асоциации с художествената самодейност на доброволни начала от близкото минало. За да се избегнат обвиненията в голословен критицизъм, нека подкараме разбора песен по песен:

1. Симона Сиванио. Никому непознато име, балада в стил холивудските предвоенни мюзикъли. Момичето има известни гласови данни, но не и сценична школовка, нито умение да си завършва фразата.

2. Николай Манолов. Казват, участникът в Music Idol бил протеже на самата Лили Иванова. Какво казва Лили по темата "български участници в "Евровизия", ще стане дума малко по-долу. Прилично, но не и запомнящо се изпълнение.

3. Дани Милев - добър композитор. Написа много хубава песен за Мариана Попова във второто издание на конкурса, макар тя да не се отличи на европейския финал и да стана жертва на много неласкави коментари. Гласовите му данни, обаче, са нула и това попречи да оценим качествата на песента. Стори ми се все пак, че й липсва запомнящ се припев.

4. Георги Христов и Джани Фиорелино. Това парче беше



фаворитът на Елица,



която заяви, че то би имало шанс и на финала. Изпълнителите му явно не бяха забелязали, че се състезават не за "Сан Ремо" '82, а за "Евровизия" 2008.

5. Невена Цонева. В Music Idol изглеждаше, че момичето от Севлиево може да пее, но днес това не е така. Нулево сценично представяне, лоша прическа и костюм, трудна, почти акапелна балада - всичко това с ужасен резултат. Ако й бяха дали да пее чалга (както спечели конкурса за таланти), може би щеше да се справи по-добре.

6. Ивайло Колев. Поредната издънка на шоутата на млади дарования. Незабележимо представяне.

7. "Те" и Преслава Пейчева. Преслава беше истинският победител в Music Idol и днес това се вижда отново - по сценичното й присъствие, гласови данни и факта, че инструменталистите от "Те" се довериха на дебютантка след "развода" с Любо. Ала песента е много, много, много слаба.

8. Иван и Стани - тотално неизвестни тийнейджъри, които печелят точки с искреността си, ала за да печелят конкурси, им трябват и други неща.

9. Деси Добрева. Бившата вокалистка на Слави представи най-професионалното и школувано изпълнение на сцената на зала 1. И също бе провалена от рядко тъпа песен.

10. "Дийп зоун" и Балтазар - най-модерното и жизнерадостно парче в конкурса. Щеше да е изненадващ победител, дори ако певицата Йоана не беше пяла фалшиво.

11. Светльо и Владо. На това място журито всъщност класира Стоян Роянов-Я-я, чието представяне сигурно щеше да е по-достойно и оригинално. Но той бе дисквалифициран по технически причини и на финала попаднаха бездарниците от "Файв старс".

12. Generation - група, чийто вокалист се прави на неуспешна кръстоска между Еди Ведър и Дейвид Ковърдейл, не заслужава нещо повече от кръчмарска сцена в провинциален град.

Независимо дали сте гледали прякото предаване на БНТ, кажете - с ръка на сърцето - кого от тези хора бихте избрали да представя България?



От кого не бихте се срамували на финала



след три месеца, пък бил той и в съседски Белград? След като на референдумите се полага анулиране поради липса на кворум, на конкурсите за песен полага ли се такова поради липса на качество?

Колкото и да е печален българският пазар за популярна музика, не може да не ни впечатли разликата с предишните издания на "Евровизия". В тях поне взеха участие утвърдени в радио и тв ефира изпълнители като "Каризма", Графа, Мариана Попова, "Мастило", "Каффе", "Гравити Ко", Ани Лозанова, Софи Маринова, Устата, та даже и Слави Трифонов! Днес тези хора не биха си и помислили за изява в конкурса. Дали защото ги е страх, че отново няма да спечелят? Дали защото се съмняват в уменията си да пеят на живо - условие, задължително за всяка чалга-певачка от пайнер-империята? Дали смятат конкурса за компрометиращ?

Мотивите им ще останат тайна, ала единственото очевидно е, че във всяко следващо издание все по-голям е броят на участниците, които



нямат какво да губят



Единствените що-годе професионалисти в този и предишния тираж са триото изпълнители, които БНТ продуцира и допуска директно до финала, без да чакат одобрението на жури. Такива бяха Елица и Стунджи преди година - заедно с приличното парче на "Каризма" и бутафорното на Коцето-Калки. Тази зима изборът падна върху Георги Христов, Невена и Деси Добрева. Ето как тези тримата се оказаха в компанията на дузина аматьори и... не успяха да надхвърлят тяхното ниво. Единствените други в списъка, които си изкарват хляба като музиканти, са "Те", Дани Милев и победителите от "Дийп зоун". И тях ги провали - или бе на път, но не успя - самодейно пеене.

Защо е така? Казвано е много пъти на страниците на "Сега", казахме си го преди няколко дни и с един от най-уважаваните хора в музикалния бранш у нас - Ана-Мария Тонкова, която впрочем бе в журито, отсяващо финалистите за "Евровизия". (Не смея да си помисля какви са били другите кандидатури, между които е трябвало да избира.) Та, липсващата продуцентска брънка е това, което прави българската "Евровизия" самодеен конкурс, това е, което кара и малкото ни талантливи изпълнители да си продават душата на спонсори със съмнителна репутация или да обръщат поглед към чалга-меценатите. Понякога се чудя, ако толкова никой не иска да инвестира в българската култура, защо просто не я закрием?



Липсата на автори е другото



критично звено - "Евровизия" е конкурс за песен, а на българския финал нямаше нито една ПЕСЕН, чиято мелодия да се запомни. Па била тя и евтин шлагер ала Бритни или Джъстин Тимбърлейк. Когато слушах текста в песента на Невена, просто ми се насълзяваха очите от мъка - ежеседмично в пощата на "Антология" на "Сега" пристигат дузини стихове - и кадърни, и бездарни, но и най-жалкото стихоплетство на пишещите би било класи над това чудо. На фона му дори най-вулгарната чалга от сорта "Тез червени домати" започва да ми звучи като братя Коен...

Музиката е колективен продукт и докато споменатите неща липсват, "Евровизия" ще се описва най-точно с цитата на Лили Иванова, за който стана дума по-горе: "България винаги се е славила със своите големи гласове, със своите оперни певци, които е дала на света, но откъде дойде това нашествие на тези бездарници, моля да бъда извинена, но това е моето определение - това е абсолютно безумие за мен!",

И Вечната Амбър има трески за дялане, но е абсолютен професионалист. Представянето й заедно с Елица и Стунджи на финала даде нов повод за размисъл - върху пропастта между тяхното изпълнение и конкурсните.

За финал, няколко думи за победителите "Дийп зоун". Те са



симпатични момчета от Варна



Когато започваха преди десетина година, в разгара на техно-модата, направиха истинско впечатление с композициите си I Feel Like, "Всяка неделя live" и "Ела, изгрей". Тогава канеха за гост-вокали хора като Белослава и Камен Воденичаров. Музиката им притежаваше една особена лекомисленост и жизнерадост, характерна за живота край морето, и рязко контрастираща с взимащите се насериозно столични и "национални" изпълнители. С годините, изглежда, нуждата от оцеляване ги принуди да правят все по-чести компромиси с добрия вкус. Днес дуетите им са със съмнителни хора като Цецо Елвиса, албумите им все по-често звучат като една и съща песен, пусната 12 пъти, а спонсори са им управляващата политическа сила и най-големият мобилен оператор. Но! В студийния си вариант "DJ Take Me Away" е все пак прилично парче, записано с достатъчно технически умения и бюджет за видеоклипа. В ефира то заема прилично място. За нещастие, "Евровизия" е конкурс за пеене на живо и ако някой е забравил това, нека му припомним изключителното изпълнение на сръбската победителка Мария Шерифович - при все неугледния й вид и неопределена сексуалност. И ако компютърните звуци на варненците и DJ Балтазар звучаха непроменени на сцена, то няколкото фрази на певицата Йоана бяха разтърсващо фалшиви. За нея в най-голяма степен важи "самодейността" от заглавието. Тя е пълен любител без никакви качества освен първосигнален сексапил. Такъв, разбира се, на кичозен конкурс като "Евровизия" се харчи. Но до финала през май тя трябва ежедневно да заляга над уроците по музика.

Българската публика избра това парче само с няколко гласа преднина пред Георги Христов. Не я съдим - какъв избор имаше? Единствено избора да не си мръдне пръста да гласува, както все по-често действа и в по-животоопределящи ситауции.
Снимка: БГНЕС
"Евровизия" е конкурс за пеене на живо. И ако компютърните звуци на варненците и DJ Балтазар звучаха непроменени на сцена, то няколкото фрази на певицата Йоана бяха разтърсващо фалшиви.
67
5311
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
67
 Видими 
27 Февруари 2008 00:18
Българската "Евровизия е нещо като Българската кола.Нещо много хубаво, но никой още не го е виждал.
27 Февруари 2008 00:58
Не разбрах само авторката осъжда сексуалността на Шерифович или да. И ако тя е нетолерантна към различната сексуалност що чини в журналистиката изобщо.
27 Февруари 2008 01:50
Единствено на ниво е песента на Герги Христов и италиянеца.
Невена Цонева е много талантлива.Песента й във всеки случай е по-добра от тази на победителите.
27 Февруари 2008 01:52
Статията е добра
Изводите които прави авторката тоже.


И за мен от година на година конкурсът пропада все по-ниско и по-ниско. Не само българския, а изобщо. Тази година моят безспорен фаворит щеше да бъде талантливия и оригинален Я-Я (Стоян Роянов) , но за съжаление той бе дисквалифициран още на полуфинала. С нетърпение очаквам първия му самостоятелен албум, който е планиран да излезе до месец-два.


П.П. А относно "първосигналния сексапил" ( хе-хе) на Йоана - авторката реагира нормално, типично "по женски" на бих казал "провокативния имидж" на новото моме (вокалистката) на Deep Zone. Не я корете! Простено да й е

Редактирано от - DILBER TANAS на 27/2/2008 г/ 01:54:54

27 Февруари 2008 05:26

Което си е верно си е верно. Както и фалшивото пеене си е фалшиво и изкопираната мелодия си личи от километър. Т.е. за статията и авторката... Пък ако я имате за пристрастна, вземете Лили Иванова. Мисля, поне тя не може да бъде обвинена в непродуктивна завист:
...но откъде дойде това нашествие на тези бездарници, моля да бъда извинена, но това е моето определение - това е абсолютно безумие за мен!


27 Февруари 2008 05:41

Виж за причините за това положение може да се поспори. Липсвала продуцентската брънка казват. Да закрием българската култура ако нямало кой да инвестира в нея... Интересно какво мисли Митко Пайнера по въпроса?! Защото това, дето той го прави явно не е култура. Защото явно така наречената чалга доста боде някои хора (и то право в сърцето) с успехите си. Дотолкова ги боде, че забравят, че културата (изкуството) се прави за хората, а не заради самото изкуство. И е съвсем логично да липсват продуценти за култура, която ползва само създаващите я и един тесен и ""извисен"" кръг културоведи... И никой не забелязва, че така наречената чалга извървя дълъг път и вече не е онова, което беше (не че то беше лошо). Същото е само това, че ""чалга"" певачките пеят много по-добре от тези, които са се ""извисили"" над явлението. И силикона не личи да им пречи.

27 Февруари 2008 07:43
Истинското име на Лили Иванова - Дънкан Мак Лауд
27 Февруари 2008 08:20
Моето мнение е, че стари муцуни правят ЕвроБГвизия в БНТ и затова прилича на читалищно събиране, но харесаха ли ви младите водещи??? На мен НЕ!!! Второ Г.Христов само се излага с явяването си на този конкурс, сори пич, ама всички победители са на по 20 години и пеят МОДЕРНИ ПЕСНИ! За победата на Мария Шерифович беше добре нагласена работа от страна на Сърбия, както се разбра по късно, отделно бившите югорепублики като по навик гласуваха за нея! Колкото за победителите песента им е страхотна, само пълен лаик може да каже, че всичките парчета на Deep Zone са еднакви, вие г-жо автор разбирате ли от клубна музика? По колко пъти сте им слушали парчетата? Много е смешно когато хора нищо не разбиращи от музика се изказват кое и как трябвало да бъде, алоо вие тръгнете да пеете пък тогава плюйте!!! Йоанна е страхотна, песента е страхотна, в момента е фаворит за Евровизия!!!! По-голямата част са супер скучни и блудкави песни! И много е грозно по форумите българи да плюят българи и нашата песен която ще ни предстви , само защото Г.Христов не спечели
27 Февруари 2008 08:31

И много е грозно по форумите българи да плюят българи


Интересно това важи ли когато трябва да се плюят "чалга" певици и песни?!

27 Февруари 2008 08:39
Пича - по спокойно.
Че песента на Дийп Зоун беше най-читава - така беше!
Заслужено спечели!
Ама че била фаворит в Евровизия - ха по-леко!
То ш`си покаже и само, без дитирамби!
27 Февруари 2008 08:48
АМи аз си направих труда да преслушам всички песни обявени до момента, които ще участват на Евровизия, Русия ще я представи М.Галкин-комик, водещ от Първи канал, той си прави базик с миналогодишното представяне на Русия, Испания ще се предстви с потресаваща песен, нямам думи да я опиша, Ирлания от кукла-пуйка, която излиза от тоалетна, само на Гърция ми допадна ноо тя е типично гръцка песен , на Чехия все едно слушах Нели Фуртадо и останалото беше супер скучни песнички, които нашите чалгаджийки пеят, само на Унгария ми допадна многооооо, те са ми фаворита.Нашата песен супер много се харесва от чужденците по междр.форуми, имаме големи шансове, акооо някой завистлив българин отново не осе** работата по форумите и с анонимни писма. А вече са почнали, почитателите на падналите да плюят и хвърлят слюмка по 3 метра Даже обвиняват, че DJ TAKE ME AWAY било кавър на Детелини
27 Февруари 2008 08:50
Сирена в чалгата няма нищо стойностно, че да се коментира!
27 Февруари 2008 08:54
1. Сите песни беа бездарни. Певците - мъка, мъка... държеа микрофоня като ...
2. Туй Жорето Христов май много на гей го докарваше, жабарчето - тоже.
3. Тия от зоната първия път ме подразниха, ама после ми харесаха
4. Верно мацето издиша ама може да се научи - то цялото му изпълнение е 2-3 музикални фрази. Три месеца бой, е*** и пеене и ще стане.
5. В сравнение с миналогодишната какафония на Елица и Струнжи, наречена песен това е огромна крачка напред.
Успех, братя българи
27 Февруари 2008 09:10
и на кое място ще се класира нашата песен?
Натиснете тук
27 Февруари 2008 10:01
Една изключително глупава статия. Анита Димитрова се опитва да се представя за музикална специалистка, каквато очевидно не е, защото в противен случай щеше да забележи, че Лили Иванова пя на плейбек, за което ни най-малко не заслужава похвали. Вместо да си прави труда да оплюва всеки участник по отделно в стил "всички са маскари" и "голяма срам ни чака", Анита поне можеше да се замисли, че щом всички изпълнения на живо са звучали лошо, значи може би озвучаването на БНТ нещо не е като хората? А пък клишетата дето ги пише за Евровизия направо ме разплакаха от умиление
27 Февруари 2008 10:55

чалгата няма нищо стойностно, че да се коментира!


Много е вярно това. Отлично попадение! "Чалгата" е предимно за слушане, за разпускане, за такива неща... И няма нужда от коментари. Виж разните "извисени" песнички не стават за слушане, но пък в тях е пъъъълно със стойности, които да се коментират... Ми коментирайте си ги. Аз предпочитам музиката пред коментарите.


Редактирано от - Сирена на 27/2/2008 г/ 10:56:06

27 Февруари 2008 10:56

Ей го и текста на спечелилата песен:
Когато нощта падне аз те искам.
Ди Джей, моля отведи ме.
Когато светлината угасне аз се нуждая от теб.
Ди Джей, моля отведи ме.

И така 2 или 3 пъти. Сега не съм специалистка, ама не си спомням песен, която да се състои само от припев. Верно мноооого стойностен, но все пак припев.... И като казах стойностен, не иронизирам. Би паснал на всяка омразна чалга мелодия. Верно, тогава щеше да е на български, с по-малко техно-ритми и с повече фолклорни такива. Но щехме да викаме с пълно гърло "поредната чалга".

27 Февруари 2008 11:00
За каквото и да пише г-жа Анита, първо, го познава издълбоко, и, второ, умее да го напише членоразделно. Бравос, ашколсун и машалла, так держать! Не знам що се е тъй засегнал гореизразилият се, обаче драмата с Евровизията е абсолютна и е абсолютно пресъздадена в текста.
27 Февруари 2008 11:14
Стилистиката, тази клубната музика е точно такава, няколко фрази, Вода също беше от няколко фрази, даже няма нищо общо със заглавието ВОДА, обаче тая песен разбива, вече година супер много ме кефи и Елица и Стоян. Евровизия не е конкурс за песенно творчество, а конкурс за забавление, купона да върви, не е нужно да има богат текс с голямо съдържание, междр. ако разбирате английски слушайте песента на Ирландия, а ако разбирате руски на Русия и двете са пародий и са много смешнш, но сравнение с нашата песен са несериозни и тъпи. На бас се хващам, че ще сме в топ 5!!! Нека ви припомня, че Верка Сердючка с едно айнц, двай, зибен айлюлю и лаша тумбай стигна до номер 2 А това, че deep zone са обвинени че били копирали детелини или Out of space на Продижи, показва колко са злобни някой българи и как не могат да губят достойно. България ще покаже на европа, че сме географски на Балканите, но като хора не им отстъпваме нито на германци, нито на агличани. Влезте в http://www.youtube.com и вижте коментарите под нашата песен, а отрицателните са само от българи, злобата на някой хора е отвратителна!
27 Февруари 2008 11:21
Ама знаете ли колко ме засяга дали някой пее нещо си? Точно никак! А пък дали някой ще спечели нещо си, някъде си пеейки - още по-малко.
27 Февруари 2008 11:35
Тъжно но факт - нямаше нито една песен, която да заслужава да продължи...за Евровизия единственото условие е мелодията да те грабне, да е нещо, което ти влиза под кожата и да е леснопомнещо се...кой знае какви художествени качества не се търсят...но такава песен аз не чух за съжаление
27 Февруари 2008 11:45
Малееее - ква сопа е развъртяла специалистката по музика!.....Изпотрепа всичкото участник
А нещата никак не са толкова трагични - когато един музикален фест е от ранга на "Златният Орфей", няма нищо неестествено в това подборните кръгове да са на равнището на читалишни продукции!
Айде сиктер на драмите
27 Февруари 2008 12:53
Сирена, чалгата не е за слушане. Чалгата не е за удоволствие. Чалгата не е за разпускане. Чалгата е за кеф, гаден, нагъл, показен кеф, байганьовска демонстрация на социален статус или мераци за такъв, гадна смесица от похот и желание за примитивна, кървава власт.
Тя не е принципно по-различна от повечето песни, пускани по MTV, нито от комшийската музика, единствената и специфика е, че дори не е авторска, а е крадена.
Хич не ми и пука за Евровизия(дори не знам какво е това чудо, спомням си едно време, че пускаха по БТ една заглавка с една мелодийка). Но доминацията на чалгата, при това крадена е ужасен симптом за нашето общество, общество с вегетираща ценностна система, с нулева проектна перпектива, с нулева способност да излъчи елит, с нулева възможност да живее заедно цивилизовано. Слушай си чалга, щом ти харесва, но не ни я пробутвай - ние знаем какво е тя.
27 Февруари 2008 13:06

Евровизия е конкурс за забавление, купона да върви, не е нужно да има богат текс с голямо съдържание


Аааааа, значи ако е на английски и с техноритми може, но ако е на български и е с фолклорни (не само български) мотиви е долна и гнусна чалга. Подозирах аз нещо дълбоко небългарско в тая чалга история.... Между другото, Пича, колко сте готов да заложите "че ще сме в топ 5"???

27 Февруари 2008 13:09
Всичко без изключение в България е чалга.
27 Февруари 2008 13:21
Ми добре сме се докарали, щом всичко е чалга. Даже вече си има и апологети по форумите. Да живей Бай ви Ганю Балкански!
27 Февруари 2008 13:32

Попангелов, това, че и мутрите слушат чалга, ни най-малко не я прави по-малко или повече стойностна. Освен това твърденията "Чалгата не е за удоволствие" и "Чалгата е за кеф" са взаимно противоречащи си (доколкото знам, "кеф" значи именно удоволствие, па макар нагло, показно или демостративно) (Като демостративно на български значи показно).

27 Февруари 2008 14:06
спонсори са им управляващата политическа сила

Долнопробна комунистическа пропаганда за промиване на мозъци!
Ето какво наистина обича нашият Народ:
Гергана И Жоро Рапа- Може Би Точно Ти
Радост Жабова - Песен за Химията
27 Февруари 2008 14:19
Глупости!!! Не ми изопачавай думите Сирена!! Никога не съм казал, че нещо с български текст и фолклорни мотиви е чалга Напротив, аз говорех за таз годишните песни на Евровизия, не по принцип как може да бъде Ти такава песен чули на Евро БГ визия тази година с фолклорни мотиви а иначе е чудесно , миналата година ВОДА се прие много добре, аз изрично казах, явно не четеш, че песента супер много ми харесва!!! Това е! А за топ 5 ти гарантирам че ще е там, винаги имам усет за престоящия успех

Редактирано от - пича на 27/2/2008 г/ 14:21:34

27 Февруари 2008 14:24
Ако значеха напълно еднакви неща, нямаше да има различни думи. Всяка дума си история, културен и обществен контекст, в който придобива и обогатява значението си.
Например търговец и далавераджия не значат едно и също, нали?
За мутрите нищо не съм казал, те са по-скоро визуализация на духа на чалгата, заедно с мутресо-манекено-чалгаджийките. Нагледно пособие какво представлава всъщност чалгата.
27 Февруари 2008 14:40

Никога не съм казал, че нещо с български текст и фолклорни мотиви е чалга


Вярно, не си. Но така излиза. Щото аз друга разлика между така наречената чалга и спечелилата песен не виждам. Но пак да попитам: след като гарантираш за Топ 5 и умаш усет за успеха, колко ще заложиш???

Попангелов, "чалгата" е точно толкова визуализация на духа ма мутресо-манекено-чалгаджийките, колкото и музиката на Вагнер е визуализация на масов СС убиец от Гестапо. Т.е. повърхностно и несериозно е само по музикалния вкус на даден човек да се съди за други негови качества.

27 Февруари 2008 14:43
Какво я захванахте тая чалга? Даже не си струва да я коментирате, както и мутрите!!! Тук става въпрос за България и нашата песен, по начина по който е проведен конкурса Евро БГ визия и такива смешни песни като на Г.Христов които се допускат, който ама наистина си мисли, че е Сан Ремо 82, в момента, даже преди 1 мин. прочетох, че неговите фенове се надявали да дисквалифицират Deep Zone, от злоба вече четвърти ден плюят по форуми и не могат място да си намерят, защотото техния любимец от 30 години, няма да отиде на Евровизия, големи селяндури има в тая държава, чесно ви казвам!
27 Февруари 2008 14:48
Сирена какво да залагам Ти няма ли да се радваш България да е в първите 5 А по твоята логика-малко текст=чалга, ами те половината песни на Мадона станаха чалга

Редактирано от - пича на 27/2/2008 г/ 14:50:46

27 Февруари 2008 15:03

Пича, не по моята логика "малко текст е равно на чалга", а по логиката на хора като Попангелов.

А дали ще се радвам българска песен да е в първите пет? Сигурно ще се зарадвам. Но мнооого повече щях да се зарадвам и ако изпълнителката на тази песен не пееше фалшиво. Верно, както каза някой по-горе, до финала има 2-3 месеца и силно се надявам момичето да се понаучи да пее за това време.... От друга страна като гледам отношението ти към Г. Христов и ти не се различаваш много от феновете му. За мен, когато става въпрос за музика, или ми харесва (и гласувам, купувам) или не (и подминавам). Не правя от това драми и дълбоки социо-морални изводи. Обаче и когато някой почне да лепи "чалга" етикети се дразня и реагирам.

27 Февруари 2008 15:12
По изключение съм съгласен с мнението на Нейно Критичество А.Д.
Само това ме подразни:
"От кого не бихте се срамували на финала
след три месеца, пък бил той и в съседски Белград"?

Все пак Белград е доста по-европейски град от София...
Smarty: Песента на Г.Христов и итали(Я)неца си е ретроградна естрада



Редактирано от - bangelius на 27/2/2008 г/ 18:31:14

27 Февруари 2008 15:41
ВСъщност на кого му пука? Някой от тука пишещите дали си спомня и дали може да затананика наградената песен от миналата Евровизия
Нито пък по-миналогодишната. Аз лично помня песента на Руслана и румънската - те станаха хитове.
27 Февруари 2008 15:48

Hamer, аз помня (а даже и си ги пускам от време на време) песните на Сертаб и Елена Папаризу (годините не помня).

27 Февруари 2008 15:49
И на Лорди песента беше лесна за помнене. Сирена, каква логика ми приписа, какви текстове, какви пет лева? Къде изобщо видя да съм писал за текстове?
Казах ти и повтарям - слушай си чалга, щом ти харесва, просто моля те не ни пробутвай дълбокомислени обяснения защо тя е по-добра от "дълбокомислените песни".
На мен ми се е случвало да гледам порно, но не съм тръгнал да обяснявам, че е по-добро от "Апокалипсис сега", "Английският пациент", или първите три епизода на "Междузвездни войни".

27 Февруари 2008 15:55
"Попангелов, "чалгата" е точно толкова визуализация на духа ма мутресо-манекено-чалгаджийките, колкото и музиката на Вагнер е визуализация на масов СС убиец от Гестапо. Т.е. повърхностно и несериозно е само по музикалния вкус на даден човек да се съди за други негови качества."

Да си поговорим сега за логиката, която явно ти е слабост. Я ми прочети постинга и виж кое е визуализация на кое според мен. Точно така, сменила си местата. Мутрите и мутресите са визуализация на духа на чалгата, а не обратното. Аз не съдя хората, според това каква музика слушат. Съдя музиката, заради нейния дух. А духът на чалгата е гаден, което обяснява защо я харесват мутрите и мутресите.
27 Февруари 2008 16:06
Какво значи дух на музиката. За мен е следното - когато правиш нещо, каквото и да е то, има огромно значение какво те кара да го правиш и какво те вълнува при неговото правене, какво искаш да изразиш чрез него, какво послание отправяш към всеки, който ще види, чуе, възприеме направеното от теб. Когато те вълнуват любов, възхищение от света, уважение към направеното преди теб от други, искренна мъка и т.н. хубави неща, то това се усеща от всеки, погледнал направеното от теб. Когато те вълнуват просташки желания, това също се усеща. Естествено за всичко се иска и талант, и способности, но ако ги имаш, то трябва да внимаваш за какво
ги използваш....
27 Февруари 2008 16:27
Аре-е-е , от матрял за бозави песньовки и некакъв конкурс спечелен от спонсорирани от Партията го избиха на интелегентски терзания "Що кат съм толкоз умен и извисен и слушам Правилна музика никой не ма ибава?"
Практиката е единствения критерий за правилността на теорията. Попангелов, цъкни на Гергана и ще видиш как цел пълен стадион мутри и мутреси се кефят гадно и пошло. Пробай после да се съберете слушатели на Правилната музика да видим дали ще напълните една соба.
Да проводиш едно писмо до пайнера догодина да те земат на турнето, така щото като свършат с пошлотиите да са изстъпиш на сцената и да дръпнеш една тирада да обясниш на мутрите и мутресите на стадиона че с тая музика си погубват душите , а и цялата държава като такава и да им прочетеш един списък какво е правилно да слушат за да можем да се оправим.
27 Февруари 2008 16:29

Изобщо не съм сменила местата. Ако "Мутрите и мутресите са визуализация на духа на чалгата", то значи и масов СС убиец от Гестапо е визуализация на духа на Вагнеровата музика..... И отново си противоречиш: не съдиш хората, съдиш музиката. И отново не си даваш сметка, колко масово хората харесват така наречената чалга. Не защото са мутри (гадни) и не защото е гадна музика, а защото говори на техния език, с техните музикални предпочитания и без да се прикрива зад сложни и "извисени" текстове. И ако изкраш чалгата мутренска музика, то значи повечето хора в БГ са мутри. Ако ли пък я изкараш просташка, то значи, че повечето хора в БГ са простаци. Първото (че са мутри) очевидно не е вярно. Второто (че са простаци) пък е също толкова вярно, колкото и че хората, които слушат Бритни Спиърс или Рап музика също са простаци, понеже техните текстове с нищо не са "по-високи" от чалга текстовете.

27 Февруари 2008 16:31

Я, Кракатау ме е изпреварил докато съм писала.

27 Февруари 2008 16:47
Повечето хора в БГ са простаци. За съжаление - факт. Проверка - виж изхвърлените боклуци под прозорците на кой да е панелен блок. Защо са станали такива - друга тема.
Аз нямам проблем с правилната и неправилна музика - имам проблем с хора, които смятат, че щом в практиката се прави нещо, значи то е правилно. Там, където аз имам власт, за пускане на чалга в търговските зони първо предупреждавам, после глобявам, накрая уволнявам. Но не обяснявам защо - просто това е положението. Хората си го знаят и много внимават да не пускат чалга, или поне не в мое присъствие.
27 Февруари 2008 16:50
Сирена, слушай си чалга, ако ти харесва, но тук говориме за музика и музикален конкурс.Чалгата няма нищо общо с музиката.Нека да спрем да говорим за простащини и первезии, които са част от чалгата.
Понеже си изкарвам хляба от музика в Америка, звукозаписен инжинер съм, та искам да кажа, че единствената стойностна песен, която има шлагерна стойност/Евровизията е на ниво песни-шлагер още от времето на Абба/, е тази на Георги Христов и италиянският изпълнител.Точка.Тази на победителите няма нито музикална стойност , нито изпълнителска.Точка.Долнопробно българско чалгаджийско ниво, което е и състояниетио в момента на българската култура.
Просто, ако някой има възможност да чуе участникът в Американ Айдъл 7-Дейвид Арчуета, който е само на 16 годими, то ще разбере какво значи глас от Бога и какво значи музика.
27 Февруари 2008 17:04
"Попангелов, цъкни на Гергана и ще видиш как цел пълен стадион мутри и мутреси се кефят гадно и пошло". Ми аз съм виждал, драги пълни стадиони и на Стинг, и на Металика, и на Менуор. Металика събра 40 хиляди в Пловдив.
Не е за това въпроса, и не е дали ме ебават или не. Мен все още ме ебават там, където съм си извоювал някаква власт. Въпросът е в безмислието и безкритичността - аз не се боя много за себе си, знам езици и имам занаят, ще се оправя и извън България, ако е рекъл Бог да я докарам дотам. Въпросът е каква е преспективата пред България, ако щеш дори на ниво музика - каква музика ще се произвежда в България - крадена кръчмарска музика от Сърбия и Турция? За къде сме тръгнали тогава?
27 Февруари 2008 17:11
А ти, скъпа Сирено явно не можеш да схванеш на какво си сменила местата. Слушай си чалга и не се напъвай да мислиш, и без това както пише Кракатау - от мисленето полза няма, важно е колко души ще дойдат на концерта. А ти си му вдигнала палец - значи си съгласна с него.
27 Февруари 2008 17:13
Я пробвай Сиренке, да видим дали ще схванеш това: Аз не съм писал под тази тема никъде ни дума за текстове (ако не броим увещанията да не ми приписваш такива твърдения, от които обаче полза засега няма)
Разбра ли ме сега?

Редактирано от - popangelov на 27/2/2008 г/ 17:16:58

27 Февруари 2008 17:19
Доколкото знам да спориш с някого означава да се опитваш да му обориш аргументите и да докажеш своята теза, като излагаш свои аргументи. Да оборваш аргументи, които опонентът ти не е изказал е някакъв нов род занимание, на което не му знам името.

Редактирано от - popangelov на 27/2/2008 г/ 17:21:29

27 Февруари 2008 17:27
звукозаписен инжинер съм, та искам да кажа, че единствената стойностна песен

Е ся ако се яви и некой където търгува с бои да обясни и какви картини да харесваме и става тамън.
Попангелов, не ме е грижа какъв си, а че го обърна на попско. Има си и тъпа чалга, има и читава - всеки сам си харесва според вкуса си. Тия по стадионите не мязат на мутри, а са си най радовни пубери и не ги карат под строй на концерта ами са по желание и даже плащат по 3 кинти - което значи че си им харесва и си куфеят искрено. Аналогично е и положението с металики и прочие групи.
А па това дето свързваш слушането на нелюбима тибе музика с качеството на живот на народонаселението и мрачното бъдеще директно те слага у графата "оправячи на международното положение, както и на народното такова"
... Има непоказани мнения ...
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД