:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 429,140,176
Активни 84
Страници 12,535
За един ден 1,302,066

Стефан Мавродиев се пробва като актьор неудачник

„Чинечита” на Театър 199 няма слаби звена
Снимки: Павел Червенков
Стефан Мавродиев в ролята на дядо Анри.
Още с откриването на новия сезон изпълнението на Светлана Янчева в постановката на Явор Гърдев "Жана" се превърна в заявка за театрално отличие; сега такава прави и Стефан Мавродиев. Публиката го аплодира на крака в премиерния спектакъл на Театър 199 "Чинечита" от Тиери Дебру. В него режисьорът Емил Бонев му е отредил главната роля. Героят му Анри, чийто живот вече залязва, от три години прави опити да се свърже със семейството си. Навремето е зарязал близките си, преследвайки бляскава актьорска кариера. От десетте му внуци, на които пише, отговаря само Антоан (Милко Йовчев). Пак той единствен изявява желание да се запознае с дядо си, посещавайки го в дома му в Рим. Това е и завръзката на пиесата, която в ретроспекция разказва как всеки път, когато Анри е на крачка от това най-после звездата му да изгрее, нещо или някой му подлага динена кора. Или поне, според неговите думи, е така. Третото действащо лице е настоящата му спътничка в живота. Запознава се с нея край Колизеума, където тя заработвала, гледайки на ръка на туристите. В ролята е Виктория Колева, по-позната на телевизионната аудитория като Афродита от предаването "Пълна лудница".

Диалогът на сцената е богат, жив, динамичен, героите буквално се обстрелват с остроумия и шеги. И това не е онзи старчески хумор - предвид възрастта на Анри и далечните времена, възкресени от разказа му, - на който публиката се смее само от благоприличие. В спектакъла се съдържа и един многозначителен обрат, когато кардинално се променя гледната точка и на зрителя, и на всеки от персонажите поотделно. Анри узнава как онези обстоятелства, които той вини за провала на кариерата си, по същото време, в другия край на света, са се оказали животоспасяващи за дъщеря му. Как докато той си е играл на гордост, нейната съдба е била решена от една лаконична обява за запознанства във вестника. Пиесата отива оттатък клишето за артиста като човек забавен, харизматичен, ръсещ чар и обаяние. Тя показва и скритата му същност, изтъкана от суетност и себелюбие, граничещо понякога с егоизъм и жестокост. "Предпазливостта е гробище за мечтите", мъдро, от личен опит говори Анри на внука си. И зрителите са съгласни с думите му, но пред очите им лъсва и друга истина. Истината за това, че животът невинаги дава на човек шанс да постигне целите си, без да бъдат ощетени най-близките му хора. А в крайна сметка - и той самият.

"Чинечита" е сред малкото премиерни заглавия от началото на сезона, което действително има с какво да обогати столичния театрален афиш.

 Пиесата носи духа на прословутото киностудио "Чинечита", където са снимали Фелини и Дзефирели.
2120
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД