:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 438,415,246
Активни 132
Страници 12,231
За един ден 1,302,066

Китайски социален ноар

Снимка: АРТ ФЕСТ
Типичната за ноара мрачна атмосфера присъства във филма, подсилена с червен и зелен неон.
"Черен въглен, тънък ред" е рядка екзотика в киноафиша - китайски филм, който съчетава изразните средства на жанра ноар със социалната тематика. След провален арест в ужасяващо разследване на сериен убиец, детектив Джан Дзъли е отстранен от полицейското управление на малък град. Той започва работа като охранител във фабрика за въглища. Пет години е остарял, алкохолизиран самотник. Но се случва серия сходни убийства и това кара Джан и бившия му партньор на довършат случая. Важна брънка в разследването се оказва любезната и загадъчна местна собственичка на пералня... (в традицията на ноара винаги, когато нещо се обърка, е замесена фатална жена).

"Отчасти филм ноар, отчасти реалистичен социален портрет на индустриалния живот в Северен Китай, "Черен въглен, тънък лед" на Дяо Инан е изпълнен с атмосфера, ненатрапчиво въздействащ трилър за ежедневието сред зимен индустриален пейзаж. Носител на най-високото отличие на тазгодишния фестивал в Берлин", пише за филма Кара Кусумано от "Трайбека", Ню Йорк.

Старомоден, сумрачен и стилен по кротък, ненапрапчив начин, "Черен въглен, тънък лед" по нищо не прилича на съвременните холивудски интерпретации на ноара - ефектните и шумни "Син сити" и Drive. Съвременен индустриален Китай не е приветливо и жизнерадостно място. Дяо Инян се интересува повече от това зрителят да усети автентичността на героите и историите му, отколкото да се захласва по естетика. Фестивален филм, чиято премиера у нас бе на "София филм фест", а сега тръгва по пътя извън моловете, в малките артсалони.





699
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД