:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,686,430
Активни 739
Страници 28,995
За един ден 1,302,066
Загуби

Дълбоките комплекси, не изпълнителите, ни провалят на “Евровизия”

Когато ръководството на БНТ най-сетне разбере какви са нагласите на редовия европеец към България, тогава можем да разчитаме на някакви успехи на фестивала
Снимки: http://www.eurovision.tv/
Генова не се представи зле. Просто Европа очаква друго от нас.
Сред музикантите има едно такова правило - ако някога по някакви щастливи стечения на съдбата си спечелил даден фестивал, за нищо на света не се връщай отново като участник в него. Вероятността да се прекатуриш е огромна. Миналата седмица това трябваше да си припомнят Дана Интернешънъл и Лена Майер-Ландрут, които (всяка в своето време) предизвикаха огромен фурор на "Евровизия". Докато германката Лена някак ще преживее провала сега, защото при нея всичко тепърва започва, то за Дана Интернешънъл, която дължи практически всичко на "Евровизия", това ще е вероятно печален край на кариерата. Изоставена от феновете, отритната дори от гей движенията, които през 1998 г. я боготворяха, но 13 години по-късно са си намерили нови кумири, тя не само не се класира за големия финал, но на полуфинала в четвъртък зае незавидното 15-о място от 19 участници. Не й помогна нито старата слава, нито огромната еврейска диаспора в практически всяка една европейска държава. Очевидно Дана беше зарязана от всички. Даже неизвестната в Европа Поли Генова от България се класира преди нея - 12-а.

Израел обаче лесно ще намери с кого да смени Дана Интернешънъл - тази иначе микроскопична, но богата държава, е пълна с изпълнители, които се чувстват натясно у дома си и чакат с нетърпение да се пробват на "Евровизия", за да получат шанс за някаква известност. Докато за България участието на Поли бе не просто поредният ни неуспех на фестивала. Генова бе последният истински ентусиаст да участва в него сред всички професионални музиканти в страната. Логично е да се очаква, че след нея от следващата година вътрешните финали у нас, ако се провеждат от същите хора и със същото мислене, както досега, ще привличат за кандидати вече само недоразумения и откровени клоуни. При условие, че БНТ не стори нещо преломно. Но какво да промени БНТ, за да не сме просто пълнеж сред 40 и няколкото страни участници?

Най-лесният отговор, типичен за всички хейтъри из форумите, е да наложим бойкот на фестивала. От което Европа ни най-малко няма да загуби. България не е Италия и при такова решение догодина никой няма да забележи липсата ни там. Както ние не забелязахме липсата на Чехия, Андора и Монако тази година. Достатъчно българи вече ходят по света и имат представа какво е отношението на редовия западно- и централноевропеец към страната ни. То не се различава много от онзи отходен обект, с който бяхме представени от чеха Давид Черни на едно изложение преди две години.

Поли пя на български и много от маститите музиканти и обикновени коментатори сега ще обобщят, че трябва да се пее на английски, понеже светът е решил това да е лингва-франка на века, в който живеем. Да, но през 2006-а в Атина Мариана Попова надмина и себе си с отличната балада Let me cry изцяло на английски, но се класира предпоследна. Значи промяната трябва да се търси другаде, не непременно в езика. Защото пък при единствения ни проблясък през 2007-а в Хелзинки Елица и Стунджи пяха на чист български и се изстреляха на пето място. Та какво да се промени? Ако човек следи "Евровизия" не просто в последните години, а от десетилетия, лесно ще си отговори, че трябва да се променят стереотипите в собствения ни начин на мислене. Нека първо да видим как ние възприемаме света от музикална гледна точка. Когато ни кажат гръцка музика, едва ли се сещаме за арендби, рок, метъл или хаус. Въпреки че всичките тези стилове са доволно налични на тамошната музикална сцена. Съвсем сигурно е, че всеки българин се сеща най-напред за сиртаки, за таверна, за характерни песни и за узо. Както и всеки друг човек в Европа, впрочем. Гърците отдавна и отлично са разбрали това, поради което вече десетилетия всяка година на "Евровизия" участват с песен, каквато Европа очаква от тях. Не рок, не хаус, не поп, не метъл. А поп-фолк с типични елементи. Понякога изпят на английски, но много по-често на гръцки. В края на краищата за тях това няма значение, защото с такова очаквано от всички парче винаги са минавали във финала и винаги са били в челната десятка (тази година са седми). А веднъж дори са и печелили.

Когато на един българин се каже турска музика, последното, което той очаква да чуе, е хит в стила на Лейди Гага или рок ала Бон Джоуви. А първото - вариация на кючек. Такива са и очакванията на огромната аудитория в Европа. В Турция обаче все още не са разбрали добре това, поради което от известно време упорито се опитват да накарат света да слуша турски рок. Затова и тази година Турция въобще я нямаше никаква във финала. Но пък е печелила "Евровизия" в единствената година, когато прати там откровен кючек (Everyway that i can - Сертаб Еренер, 2003), заради което очаквано Европа я възнагради.

Когато на един българин се каже музика от Сан Марино, той не се сеща за абсолютно нищо. И правилно - в Европа също е така, затова клетата държава в полите на Апенините никога не е имала и най-вероятно никога няма да има дори минимален шанс на подобни фестивали. Слава Богу, България не се намира в позицията на Сан Марино. Където и в Европа да споменете българска музика, ще установите, може би и с изненада, че хората знаят за какво им говорите. И ще очакват от вас да им пуснете парче, в което има характерните за българския ни фолклор извивки в гласа. Не е задължително обаче това парче да е точно фолклор. В интернет вече години наред се провежда Световен фестивал за песни http://www.worldsongfestival.net. Той няма сценично представяне, но обхваща хиляди меломани от целия свят. В него участват парчета както от признати от т.нар. Международна общност държави, така и от самообявили се за независими територии. Изискването е песента да е на езика на съответната държава, а (също както на "Евровизия") нейни жители не могат да гласуват за нея. България също е представена там, а авторът на тези редове е човекът, когото организаторите преди няколко лета помолиха всяка година да им предлага българската песен. В повечето от случаите България винаги е успявала да прескочи полуфинала. С изключение на 2009-а с "Губя контрол, когато" и Миро, в другите години страната ни е била представяна с парчета, в които има характерните извивки на гласа. Миналата това бе "Нищо не знаеш" - Крум и Емануела. Тази година още обсъждаме с организаторите между арендби версията на "Твоя тотално" - Алисия, и ремикса на "Дийп зоун проджект" на "Остани тази нощ" - Глория. Която и да е, ще се класира добре, въпреки реакциите, с които ще бъде посрещнат този избор. Не за друго, а заради извивките в гласа, които чуждата аудитория очаква от България.

Колкото и музикантите у нас да не искат да си спомнят това, единственият път в по-нови времена, когато песен на български език, изпята от българин, стана хит в западния свят, бе парче, съдържащо именно въпросните характерни извивки. Песента е всъщност дискотечен хит, нарича се "Тази вечер" и бе дело на италианския диджей Джанлуиджи Диан. Той толкова харесвал тези извивки, че искал непременно да ги вгради в модерни ритми. Открил емигрантката Светла и нейната майка и заедно записали това: http://www.youtube.com/watch?v=qxyDLj8dv8o&feature=player_embedded#at=11. През 2003-та парчето бе издадено в Италия от местния филиал на Sony Music и само за броени месеци стана огромен хит по радиостанциите и музикалните телевизии първо на Ботуша, а сетне във Франция, Португалия, Швеция, дори в Мексико. У нас се отнесоха към него гнусливо, никой не го въртеше, професионалните музикални критици го оплюха като чалга, а хейтърите нарекоха Светла кючеклийка. "Тази вечер" никога няма да чуете по БГ радио, където Ана-Мария Тонкова бди за чистотата на ефира. Песента стана хит по света не заради съвременната музикална сцена в България, а точно въпреки нея. Не е лошо в БНТ да я прослушат, но не с типично български комплексарски нагласи, а съвсем сериозно. Това, което ще чуят, ако правилно го разберат, може би ще се окаже ключът към бъдещите ни по-добри участия на "Евровизия". С изпълнители, които владеят извивките в гласа. И с парчета, където те са вградени по един модерен начин. Но за да се случи това, трябва да се променят именно стереотипите в мисленето първо на ръководството на БНТ, а оттам и на цялото общество. Което за страна, обхваната от дълбоки комплекси, наистина би било една революционна промяна.
 Щом Азербайджан може, значи и ние можем да спечелим някой ден "Евровизия".
 За Дана Интернешънъл, която дължи практически всичко на "Евровизия", това ще е вероятно печален край на кариерата. Израел обаче лесно ще намери с кого да я смени.
91
6690
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
91
 Видими 
15 Май 2011 20:20
Генова не се представи добре - тя бе трагична.
евтина визия на травестит мачо..
мучене и виене с някаква музика..
срам за България.!
отлично усвоени държавни пари
пълна забрана изпращане на каквито и да е българи на евровизия
/ има един вариант- натурализират някой с гласови и умствени данни за певец/
15 Май 2011 20:52
Автора!
"Тази вечер" е с потенциал за отлично класиране на този конкурс.
15 Май 2011 21:03
хейтърите нарекоха Светла кючеклийка. "Тази вечер" никога няма да чуете по БГ радио, където Ана-Мария Тонкова бди за чистотата на ефира. Песента стана хит по света не заради съвременната музикална сцена в България, а точно въпреки нея. Не е лошо в БНТ да я прослушат, но не с типично български комплексарски нагласи, а съвсем сериозно.

и ти ли се включваш в ? на всички е ясно че майката на въпросното недоразумение пръсна много пари някак си да направи щерка си известна ..явно реанимирането на каката отново е на дневен ред
Не са гнусливи бг редакторите все пак имат останал някакъв вкус..
за разлика от теб авторе.
15 Май 2011 21:45
Умрях от смях, когато натиснах линка на въпросната песен. Наистина въпросните "извивки" ме потресоха.
15 Май 2011 21:49
Победата на Азербайджан – е патриотична мобилизация и единство на мюсюлманските гласове в Европа. Предупреждение – те отдавна диктуват процесии в демография и чрез тях всичко останалото.
15 Май 2011 22:02
И аз отидох на песента с извивките, но издържах само една извивка - и то с усилие на волята. После има ли нещо по-различно? И още един въпрос - толкова ли е популярен този конкурс, та толкова много се говори за него?

_______________________
Интеллигент — это тот, у кого ума больше, чем умения, знаний больше, чем ума, сведений больше, чем знаний, а амбиций больше, чем всего перечисленного…
Блогът на Манрико
15 Май 2011 22:04
Азербайджан може, значи и ние можем да спечелим някой ден "Евровизия".
Може. Но може и да не я спечелим. Всъщност няма никаква причина да я печелим. Достатъчно е да пращаме по някой да участва. Важно е да не се вживяваме много. Все пак това е само един конкурс за популярни песни.
15 Май 2011 22:06
15 Май 2011 22:24
Никакви извивки и завивки не са необходими, освен хубава музика. Ето песента на Нора Нова. Натиснете тук
15 Май 2011 22:34
Дали ще бъде в противоречие с форумните правила, ако кажа, че статията е доста глуповата? За всеки случай, не го казвам.
Обаче, да се твърди, че Европа очаквала да чуе от българската песен цигански извивки, си е глупаво отвсякъде. Всъщност, самото понятие "Европа очаква от нас" показва комплексираност до немай-къде. Това, което Европа очаква, е хубава песен, а ако е от бивша Югославия или СССР, и сносна бива, за да стане първа.
15 Май 2011 22:41
а какво и пречеше на Поли да се появи с прическата от снимката? а не с недоразумението на главата си? и обясни ли и някой, че конкурса е за пеене, не за надвикване?
отвратително беше. и се сещам колко български песни, фолклорни, използвани в оригинал или в съвременен аранжимент, НО НЕ ОТ БЪЛГАРСКИ КОМПОЗИТОР, станаха световни хитове.
БГ композиторите явно се срамуват да се опрат на традиците.
15 Май 2011 22:52
Васик
Димитрова
15 Май 2011 23:02
То не се различава много от онзи отходен обект, с който бяхме представени от чеха Давид Черни на едно изложение преди две години.

Комплексиран журналист. Стотици европейци дават пари за да отдъхват в такава държава. Как си го обясняваш?
15 Май 2011 23:24
Глупости на търкалета:
1. Това не е преглед на фолклорните състави, за да пее всеки песните на баба си.
2. Турците, каквото и да представят на Евровизия, с огромната си диаспора в Европа, винаги ще класирват песента си на финала.
3. Конкурсът е с неясни правила и регламент, победителят не се определя обетивно и България НЯМА място на такива форуми Да използвам израза на най-популярния човек в БГ - не сме по-умни от италианците).
15 Май 2011 23:37
кое е глупости на търкалета? на мене ми се ще песента и изпълнението да са на ниво, а не да ми се обяснява що не е спечелила песента. много важно на кое място е и що не е спечелила. нека е ПЕСЕН, нека е ИЗПЪЛНЕНИЕ. що "отговорните" мислят, че се печели с изгъзици. трябва да се прочете "Криворазбрата цивилизация" отново, май.
15 Май 2011 23:43
А ти скиваш ли, авторът какво предлага??
Да пуснем Алисия или Глория и да представим на Евровизия песен с "характерни извивки". А може и Николета Лозанова например.... И тя пропя наскоро (и аз мога да предположа какво)...
Казусът е от типа:
"Абе националният отбор така и така пада, ами що не взема и аз да влезна и да поритам, щото и без това няма какво да правя. То дали ще паднем с 1:0 или с 10"0 - каква разлика".
15 Май 2011 23:48
"Тази вечер" никога няма да чуете по БГ радио, където Ана-Мария Тонкова бди за чистотата на ефира.

Кат' си толкова гявол, направи си радио, извоювай си аудитория и после вземай акъл, кого да пускаш и кого не по него. "БГ Радио" е частно радио и НЕ Е длъжно да дава сметка на този или онзи за репертоарната си политика.
Като е била толкова гениална - да си е намерила медия коато да я излъчи (това е част от продуцирането) - в краен случай - по националното радио.
Аз лично не си спомням тази песен да е била хит (мързи ме да ровя по класациите), но ако е била - не може да не се е появила рацензия в поне една наша медия за нея и да не е била пускана....
15 Май 2011 23:48
.. абе нали няма жертви - останалото е дреболя ...
15 Май 2011 23:52
E6
Само да те допълня, че този път съседите от Анадола ги прекараха с регламента и не можаха да гласуват всите им гастарбайтери...
Иначе, че вотът е по-скоро геополитически е повеч от ясно и в този контекст нас ни никой не ни бръсне за нищо. В тази връзка е редно да се каже, че нашите мили румънците са ни дали 0 точки, а македонците са били малко по-щедри -1 точка . С максимално 10 за нас са гласували Италия и Кипър
Виж, за азерите, за "демокрацията" им и за пожизненият им клан Алиеви им е повече от важно да се легитимират пред света.
15 Май 2011 23:53
Как да спечелим като 20 г и естрадата ни е в застой? Правилно се е ориентирал авторът- да пратят Пайнерките може пък те да пробият!?!
Но все си мисля, че нещо от рода на Розинка ще свърши повече работа. Само, че тя е дело на емигранти, а не на мастити музиканти в татковината.
Победителите след 2000 г Натиснете тук
15 Май 2011 23:57
Дамата кара по ръба на чалгата. Нека да си почине малко. А който и е подписал командировъчното да и бере срама. Смятам избора със SMS-и за много порочен. Ама нали някой гледа да печели. Ами той да плаща сметката тогава. Само ще ни бъзикат. Аман! Можехме да се представим много по-добре. В Елица и тайфата и ми е надеждата, и там беше истината.
15 Май 2011 23:58
Танцът на Розинка Натиснете тук
16 Май 2011 00:53
Модерно звучене + етно елементи + добра хореография = успех

запомнете го...
16 Май 2011 00:56
Модерно звучене + етно елементи + добра хореография = успех
запомнете го...

Лена миналата година баш така спечели
16 Май 2011 01:41
При нея липсваха само етно елементите, а останалото беше на ниво.... Освен това песента и беше леснозапомняща се. И Германия не е България- не го забравяй

Това е формулата за страни като България. Ако Елица не се притесняваше и беше пяла по- добре навремето, можеше и да спечелим, не мислиш ли? Да не говорим, че хореография нямаше... Мислете в тази посока..
16 Май 2011 02:08
Няма какво да се заблуждаваме - обикновено, ако няма какво друго да предложиш, наблягаш на етно елементите. Един вид компенсация за липсата на музикални достойнства. И на западняците им е интересно - малко разсейване на скуката от еднообразните поп-парчета с някой осъвременен ритуален танц. Надали представителите от UK ще препашат шотландските полички или пък австрийците да надуят тиролските рогове в името на едната победа.
16 Май 2011 02:26
Авторът
Прав си, но не се коси за тоя конкурс, който е преброяване на диаспората.Не на 100 процента, но на 70, така, че нека, като ще правим извивки, да ги докараме малко на тарканоглу, че хем са мнозинство, хем се поддържат-тва е рецептата.
16 Май 2011 02:37
И на западняците им е интересно - малко разсейване на скуката от еднообразните поп-парчета с някой осъвременен ритуален танц. Надали представителите от UK ще препашат шотландските полички или пък австрийците да надуят тиролските рогове в името на едната победа.


Ами, етно елементите са ни чара бе, приятелю
Ти слушаш ли всъщност нещо различно от комерсиалните бози, които се предлагат на пазара? Аз не съм много сигурен, че го правиш.. Затова и нямам намерение да споря с хора като теб

И кой ти е казал, че трябва да надуем гайдите? Извъртяш ми думите в устата и го знаеш отлично. Кой тогава според теб е музикално достоен? Дай някакво предложение ....
16 Май 2011 04:35
Модерно звучене, малко наши етно елементи, две прекрасни дечица, малко барокови нюанси от Франческо Дюранте за да закачи някоя носталгична италианска нота от "Danza, danza fanciulla gentile" - с ум и сърце всичко е възможно.
Ох, сега ще ме погнат, че танецът на девойката е станал италиански етно елемент, отиде коня у ряката...

Редактирано от - 67 на 16/5/2011 г/ 04:36:51

16 Май 2011 05:10
Не разбрах защо България трябва да се натяга да печели един измислен евротраш фестивал. "Европейска" попкултура, "европейски" фестивал - това са комсомолски казионни измислици. Такива жувотни нема. Прилича ми на "Ален мак". (Да не говорим, че Азърбайджан, Турция и Израел не са Европа.)

Песньовката за "случайно срещнах те във бара" има "извивки", които според мене по-скоро са дилетантско подражание на певицата от Кранберис. Сан Марино е чучнат връз един чукар на 30-тина км от Равена, града на Фелини, и всеки грамотен европеец знае какво да си представя за там. Интересно, че авторът се оплаква от комплексите на българите, а сам е тъпкан с тях - "европейците" били мислели за България като кенеф.

Вярно е, че човек може да се наложи навън само със собствен оригинален стил. Но в Европа отдавна няма такива модерни стилове. Евротрашът отдавна е умрял. 70-те години бяха времето, в което откровен траш като Абба можеше по изключение да пробие.

"Гръцката" музика, за която говори авторът, всъщност не е гръцка, а стереотипизирането на тоя тип постосманска кръчмарска музика като "гръцката музика" е убийствено за музикалната култура на гърците. Българската традиционна музика се радва на интерес сред културните ценители по света. В англ. Уикипедия на бълг. музика е отделено повече място, отоколкото на гръцката, турската, сръбската и всички други балкански заедно.
16 Май 2011 05:25
В допълнение....
"Специфичните извивки" на девойчетата които са само с едно име, нямат нищо общо с българския етнос. Чалгата всъщност си е с чисто ориенталско звучене. И кого ще впечатлим с въпросните турско-арабски "извивки"?? Да не говорим за визията на евтини проститутки и липсата на всякакво сценично поведение....
И една ма-а-а-лка подробност.
На Евровизия се пее НА ЖИВО.
Нещо в което нашите девойчета ама ХИЧ не ги бива. Няма пълни плейбеци и пеене от задната страна на микрофона.
Пеене НА ЖИВО.
Като как ще стане??
16 Май 2011 05:43
Даже и Канада има победа на Евровизия....
1988-ма година, никому неизвестната тогава Селин Дион (Канада) се явява от името на Швейцария с песента - "Ne partez pas sans moi" и печели конкурса със 137 точки като на второ място остава Обединеното кралство със 136...
Песента е дело на швейцарския композитор от турски произход Atilla Şereftuğ.
На другата Евровизия, трябва да поканят Пакистан, Узбекистан, Афганистан, Татарстан и още някой "стан"...
16 Май 2011 05:44
Що не си слушате музика с кеф, кой каквато му харесва, а се дрънкате по конкурси? От конкурс за музика е трудно да се измисли по голяма тъпотия. Но нямам съмненте че Европа и с това ще се справи.
16 Май 2011 05:49
Просто безсмислен "конкурс". И патриотарски навивачи.
Критерият е - кой ще слуша ПОСЛЕ тия песнички?
А иначе е възможност за чесане на езици.
------------------------------- --------------------
Блогът на Генек
16 Май 2011 08:04
Само не ми е ясно след като всички разбират , че по обективни причини не можем да стигнем до добро класиране, защо тогава се косим? Свиркайте си и дерзайте в друга посока.
16 Май 2011 08:47
Най-лесният отговор, типичен за всички хейтъри из форумите, е да наложим бойкот на фестивала. От което Европа ни най-малко няма да загуби.


Ама ние трябва да бойкотираме фестивала, не за да губи Европа нещо. А защото е тъп и безмислен фестивал.
Затова и "бойкотираме" не е правилната дума.
Просто трябва да спрем да се занимаваме с този конкурс.
16 Май 2011 09:27
Авторът, ако ще се представя симбиоза на модерно звучене и нашенски фолклор с извивки, то примерът е много неподходящ.
Ето това е пример на добра симбиоза Натиснете тук
16 Май 2011 10:25
Force Няма какво да се заблуждаваме - обикновено, ако няма какво друго да предложиш, наблягаш на етно елементите. Един вид компенсация за липсата на музикални достойнства.
*
Едва ли може да се каже по-точно от това.
Просто нашите създатели на песни толкова си могат. За певците не съм сигурен, мисля си, че в никакъв случай не са по-зле от другите, но, изглежда, нивото на цялата ни музикална индустрия е много ниско и не може да създаде конвертируем продукт.
*
Не знам защо се заблуждавате, че етното било важно - който е некадърен да направи класически шлагер, няма как да направи и свестен етно. А пък идеите, че чалгата била нашето етно няма и какво да коментираме.
16 Май 2011 10:44
Без Монголия картинката нема да е пълна.
16 Май 2011 10:58
Открай време чакаме някой да ни забележи и оцени, та да разберем дали струваме или не. Факт. Страната, в която духът и талантът на Орфей са все още живи, рони сълзи, че в Европа не харесвали песните й. Ако толкова се натискаме да участваме, че и да спечелим, въпреки че не виждам кой знае колко причини за това, но ако все пак решим, че "дивидентите" си струват, смятам, че предложението на BuboLechka е добро. "Танцът на Розинка" е, разбира се, детска песен, но аранжимент като за голяма европейска сцена с немалкия ни музикален потенциал, е мисия, съвсем възможна. Ето един чаровен сладкопоен славей Натиснете тук. Ако, все пак, по някаква странна причина, не можем да произведем хитова, стойностна песен, остава нелошата идея на автора, въпреки абсолютната й непопулярност в този форум /ако не броим Брайти вероятно/. Харесва ли ни или не, поп-фолкът е най-слушаният жанр в страната ни в момента. Повече са българите, които го слушат, отколкото тези, които не. Така че, относно представителността, това е най-представителния от години "тренд" за България. Да не говорим и колко гласовити са голяма част от изпълнител(к)ите му, завършли музикалните училища в Широка лъка и Котел. Не е вярно това, че не могат да пеят добре на живо. Софи Маринова /примерно!/, почти със 100-процентова сигурност, ще спечели вътрешната "война" на смс-ите. Може пък, участието й да промени имиджа на ромите из Европа-та и по-малко да ни ги връщат. "Екстрадират" имах предвид. Въпреки че ще си изпрося тук "боя" с такива идеи, не бъдете сигурни, че "навън" няма да се харесат тези песни. Най-малкото, ще имаме Балкански вотове. Зная за чужденци /германци/, които често идват на туризъм в България И за да си набавят дискове с най-новия поп-фолк. И го слушат с истинското удоволствие на ценителя, а не за майтап. За нас може да е поп-фолк, но за тях е World music, сериозна музика с една дума.
Когато моментният или дълго властващият европейски шаблон не ни е по мярка /опитът го доказа/, не виждам причина да не се придържаме към нашия си шаблон и клише. Поп-фолк индустрията ни и без друго е финансово най-проспериращата ни музикално-развлекателна индустрия. При интелигентно продуциране, без кръчмарски и порнографски кич, както и с повече естетически усет, /ако може и с интелигентно присъствие по интревюта / може да се получи добър резултат . Е, че ще има голяма полемика и война по медии и форуми, ако тази идея си проправи път, ще има. Но пък в ръцете на интелигентни хора тя е и реклама, нали?
Все пак, моето лично пристрастие е към изпълнителите на автентичния ни фолклор. Натиснете тук http://www.youtube.com/watch?v= y5WIXnYkWTY&feature=related
Не мога да повярвам, че не сме в сътояние да произведем и излъчим стойностна песен, нелишена от комерсиален усет . Песен на езика на страната-участник, с включването на лесно запомнящи се и запеваеми рефрени на английски, е доказано печаливша формула.
И ето нещо друго любопитно, което едва ли ще изненада някого – вижте на време 02.22 в този линк Натиснете тук http://www.btv.bg/video/1818081 347-Andjelina_Djoli_pred_balgar ska_mediya.html
В Холивуд 20 години някой е обсебен от българска песен и на секундата я запява! Да се сетим кои са песните и изпълнителите, които са били в състояние да ни обсебят 20 години, та да сетим съпоставима с чие величие е музиката ни.
При такъв вулкан от музикална енергия по територията ни, при доказана конвертируемост на уникалността ни, музиката и таланта, да се опитваме да се вписваме в чужди клишета, е не само липса на самочувствие и самоуважение, но и попада меко казано в категорията „скъпи на триците, евтини на брашното/. Освен ако тези чужди клишета не са тези позабравени, но излъскани до блясък от трите наши чаровни дами http://sentimentalswingers.com/
Пък, ако въпреки усилията ни, продължаваме да оставаме разочаровани, имаме си традициите с нашия Златен Орфей. Той, рано или късно, под една или друга форма, ще се възроди. Тогава вкусът и критериите ще са си по нашата мярка и ще „играем” по нашите си правила. Интерес със сигурност ще има от изпълнителите от балканските страни, както и от, не кой друг още, а от Русия. Другите, ако им оттърва да участват, ще са също добре дошли.
Сега изчезвам. С цялото ми уважение към агитката тук, атаки и оплаквания от мен – „при арменския поп”.


Редактирано от - Жана22 на 16/5/2011 г/ 11:08:18

16 Май 2011 11:25
Абсолютно ми е непонятно защо се влага толкова плам и национализъм в едно конкурсче със съмнителна полулярност и подозрителни правила.
Не ни стигат другите национални драми ами на всичкото отгоре трябва заради тоя тъпизъм да се чувстваме отритнати и непризнати в Европата. Най се кефя на чехите дето им теглиха една майна и бойкотираха конкурса. Това трябва да направим и ние, а не всяка година да оплакваме горко поредната загуба.

ПП Според моето скромно мнение повечето песни тази година си бяха откровен боклук, включително и финалистите.
16 Май 2011 11:58
Леле-мале, авторът?????

Ама какви са тия "характерни" български извивки, човече? Които ни ги предлагаш да чуем за пример? Ужас някакъв.....

Ами че такива характерни извивки може да изпълни всеки втори посредствен "певец" от каквато и да било националност по света.


Характерните извивки на българския фолклор се удават на малцина и са постижение на специфична вокална техника, която или си я имаш вродена, или може да постигнеш с дълги години обучение при музикален педагог - специалист точно в тази област.


Верно е, че някои от нашите поп-фолк певци я владеят безупречно / Азис например/, но рядко я ползват, защото не са търсени именно заради нея.


Ето един блестящ пример за безупречно изпълнение на "Лале ли си, зюмбюл ли си" от попфолк певицата Десислава, която е наистина много талантлива и пее във всякакви стилове, включително и аренби стил - който си е певец, певец си е. Дори напоследък май се отказа от попфолка, дано не седи гладна.

Ми да пратим Десислава следващия път на Евровизия, та извивки да чуе светът

Натиснете тук



Редактирано от - Сибила на 16/5/2011 г/ 12:08:06

16 Май 2011 12:10
.
16 Май 2011 12:10
Харесва ли ни или не, поп-фолкът е най-слушаният жанр в страната ни в момента.

Да си дойдем на думата... Само че този, толкова "слушан" жанр не е нищо повече от преведени гръцки, сръбски и турски песни и нямат нищо общо автентичния ни фолклор, камо ли пък да претендираме за нещо нашенско в тях.
И ако това е формулата, съседите ни да я бяха използвали досега
16 Май 2011 12:15
E6: скиваш ли, авторът какво предлага?? Да пуснем Алисия или Глория и да представим на Евровизия песен с "характерни извивки".


Откъде накъде Алисия или Глория, бе! След като имаме изпълнители като Валентина Хасан, например. Да излезе и да им друсне нещо от рода на Кен Ли-и-и.. ту либо либо дай ю-ю-юм с характерните му извивки и тогава глей кво става. Ами така де, не случайно българската и испанската телевизии се надпреварваха да я канят, а поради голямата ù заетост Канал плюс на френската телевизия беше принуден да се задоволи само с обширен коментар. След като цял свят запя Кен ли, редно бе вместо сулю и пулю Хасаница да изпратим. Защото излиза, че тя най-точно отговаря на това, което европейската публика очаква от нас. Появи ли се Хасаница с бек вокалисти Азис и Катето Евро - първото място е в кърпа вързано. Следват ордени Кирил и Методий, нова зала и разцвет на музикалния туризъм. Само дето все още нямаме завършени магистрали по които да минат, ама нейсе и това скоро ще стане.
16 Май 2011 12:21


А ето го и Азис, истински майстор на извивките на автентичния български фолклор.

Натиснете тук

16 Май 2011 12:25
Щом от едно бургаско недоразумение зависи коя българска песен да участва където и да било, втасахме я. Характерни извивки!? Къде са ти характерните извивки на двете полукълба бе, чалгаджия?!
16 Май 2011 12:31
Страната, в която духът и талантът на Орфей са все още живи, рони сълзи,

Тук всеки патриот трябва да пророни сълзи.И музиката да свири туш...
16 Май 2011 12:34
И аз това казвам. Докато Азис не обиколи сцената на Евровизията на четири крака в латексови ботуши до под дупарата и запалена римска свещ на неудобното място финал на Евровизия няма да видим. Извивките са тук непричом, а романтиката днес е у машините (силиконовите, с батерии)
16 Май 2011 12:40


Хайде, хайде, какво му е на Азис?

Пее си момчето с каквито си иска извивки, тъй като си ги може.

Ще го облечем малко по-прилично, таман сега както е отслабнал - става.

Да оставим това, че и тая годива на Евровизията имаше всякакви откачалки с пънк прически и странно поведение, пък се класираха за финала и то на много прилични места.
... Има непоказани мнения ...
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД