:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,650,931
Активни 279
Страници 21,341
За един ден 1,302,066
Класик

Из "Философия на Родината"

Янко Янев
Янко Янев е роден в Пещера на 20.11.1900 г., защитава докторат в Германия на тема "Живот и свръхчовек". За известно време е завеждащ културния отдел към Министерството на народното просвещение. След 1934 г. се установява в Германия, където чете лекции в Берлинския университет по културна история на България. Публикува в сп. "Българска мисъл", "Листопад", "Училищен преглед", "Златорог", "Отец Паисий", "Стрелец", "Пряпорец" и др. Сред по-известните му книги са: "Антихрист" (1926), "Върху ирационалното в историята. Опит върху проблемата за историята с оглед към логиката на Хегел" (1927), "Хераклит Тъмния. Пророкът от Ефес" (1928), "Петър Чаадаев. Личност и философия" (1932), "Героичният човек" (1934), "Образът на младото поколение" (1935), както и на публикуваните в Германия "Митът на Балканите" (1936), "Югоизточна Европа и немският дух" (1938). Една от близо 25 000 жертви на 13-и срещу 14 февруари 1945 г. при бомбардировка над Дрезден от съюзническата авиация на САЩ и Великобритания.





Родината е преди всичко едно трагично чувство. Тя не се състои в никаква географска ограниченост. Не са само етническите и фолклорни особености, които я обуславят. Родината е пространство, преживявано като съдба. Това е най-първото и най-дълбокото определение на родината. Без елемента на съдбовното никое пространство не може да се преживява като родина. Безредното и безсъдбовно пространство е голо и пусто. То е само една отвлеченост. Да имаш родина, значи да чувстваш пространството, в което родно и народно живеят като съдба. Това пространство не е всъщност никаква реалност. То е само едно преживяване, мистическо и непонятно. Само в съдбовно прочувстваното пространство народът намира своята родина. Това пространство е напоено с кръвта на предци и деди; из него са минавали вековете на родния дух; над него е проблясвал гневът на боговете; то е космически сраснато с природата; като частица на всемирното пространство то е едно съзвездие за себе си, самостойно и самовластно, със своя участ и свой вътрешен живот, със своя собствена история и героизъм. Това родно пространство е непосегаемо и свято. В него почива душата на един народ. Там тя се ражда, цъфти и зрее. Това невидимо, ирационално съществуващо пространство може да се яви пред очите ни като стръмна камениста страна; в него може да виждаме катедрали или да слушаме морски бури; погледът ни може да се губи в ширините му или да се катери по настръхнали урви. Но това, що виждаме, не е родината, а нейната одежда. Родината е невидима. Тя е иматериална и затова вечна. Ландшафтът е външният й, сетивно обагрен и действителен облик. Но всичко това е само символ. И като всеки символ то е преходно.

Родината живее във времето, но съществуваща във времето, тя е извънвременна. Тя е само едно нуминозно съзнание за абсолютната привързаност и неотклонимост към нещо, от което всичко изхожда и в което всичко се връща. Нестихващото блудство на всяка земна душа, гладът на греховното, сатанизмът на всяка рожба на пламъка намира своя край и своето сетно прибежище в родината.

* * *

Тази представа е древна. Най-старите мъдреци са учили, че всички неща се връщат един ден там, отдето са излезли, дето са се родили. Всяко отпътуване свършва със завръщане. Всяко отпътуване рано или късно се превръща в болка по оставената далечна земя. Колкото и близо да бъде тази земя, тя се явява винаги като нещо далечно. По нея чезне сърцето. Няма отпътуване без жажда за връщане. Тая жажда е дълбоко изразена и в метафизиката на Платона, според който всяка душа се връща след земното си усилие в своето изначално и предвечно лоно - царството на безсмъртната красота, дето са истинските първообрази на явленията. Този копнеж към прародината може да носи името ерос, може да бъде и спомен за напуснатото блаженство, в чиято светлина душата живее божествено и дивно. Далече от тази прародина душата е тъжна скитница; тя се губи сред мигновеността на материалното и временно битие, пие отблясъка на истината, но само нейния отблясък. Винаги устремена към първичното си и същинско лоно, тя започва да пее, когато предчувства, че е дошъл краят на земното й съществуване. Затова в един от Платоновите диалози Сократ, който, обкръжен от учениците си, трябва да изпие чашата с отрова при залеза на слънцето, се сравнява с умиращия лебед; лебедът пее пред смъртта си от радост, че най-сетне ще се върне пак там - в долината на красотата - дето е живял по-рано, преди да слезе сред тъмната и променлива земя на живота. По-късно тая метафизична представа получи религиозен характер в християнското учение за безсмъртието на душата, която, подобно на топиката у Платона, винаги се връща в обятията на Бога, защото тя не е земна, а небесна същност. Тая мисъл се повтаря и в теософските представи на Шелинг, дето премина от източните алегории за безотрадното скитничество на падналия Адам (на "праслучая"), на "Вечния евреин", на dues implicisimus, който най-накрая се среща и слива с dues explicitus, за да намери покой и за да престане да бъде само един миров вопъл. Цялата трагика на западния човек крие този копнеж за родината, от Одисей до Наполеон на Св. Елена, дето този демоничен романтик безутешно тъгува по родната Корсика. Само в епохи на рационализъм и социалистични миражи този копнеж е бил задушаван от политическото доктринерство. Така през втората половина на осемнадесети век географията и философията са се чудили на неудържимата скръб на присадените в Европа негри по родния им край; това се забелязва и в навечерието на нашия век, когато първичният, свързан с родния пейзаж човек, е бил заместен от международния скитник или космополитичния фантаст.

* * *

Впрочем с нахлуването на човека в цивилизацията всякога настъпва упадък на чувството за родината. Цивилизацията е универсалистична и рационалистична; тя не извира от една земя, не носи дъха на никаква природа и ритъма на никакво чувство. Тя няма родина; затова е безкръвна и безплеменна. Родина има само културата, която прокълва от една племенна съдбовност. Тя е осветена от една кръв. С изграждането на културата и превръщането й в цивилизация и мирова гражданственост родината престава да бъде преживяване и видение. Тогава се явява поетът на вселената; спиритичният патос на нихилиста, умопомрачението на здравия дух, истерията на "всечовешкото" и "всенародното" настъпва и завладява съзнанието. Капиталистичното и либералистично "световно стопанство" е в своя разцвет. Международният хуманизъм става господстващата етика на времето. Селянинът няма никакво значение. Градската интелигенция започва да ненавижда селския човек; простотата отстъпва на механизма, индустрията измества труда. В стихийността на селския инстинкт се търси нещо порочно и просташко. Тази градска интелигенция не се страхува от смешенията на кръвта; демократична, тя загубва всякаква племенна страст и всеки първороден аристократизъм. Нейната родина става светът - широкият божи свят, който няма никакви национални особености. Затуй съвременната късна буржоазия няма никакво чувство за родина. Тъй е и с днешния американизъм, който живее само с атоми и числа, тъй е и с всички ония, които не могат да умират за родината си и които нямат расова сила. А швейцарският селянин, когато като мисионер отива в Сан Франциско, сам след няколко месеца умира от тъга по родината. Също е и със северните народи, чийто дух не е още интернационализиран.

Интернационализмът е модерно номадство в днешния интелектуален и политически живот. Номадството обаче никога не създава нищо. То живее с чужд труд и с чужда мъка. В загиваща Европа, замаяна от тая психоза, само птиците и зверовете знаят какво е родина.

(сп. "Златорог", кн. 6, 1934 г.)
92
4062
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
92
 Видими 
12 Август 2011 19:27
Жертвите на сатанистите в Дрезден са няколко стотици хиляди, а не 25 000 както се лъже умишлено в статията.
12 Август 2011 19:56
Около 100 хиляди. Но няма никакви сатанисти, а просто си е било война.
12 Август 2011 20:07
Касапина, вестника просто следва политкоректната посока на лъжите.
Ето цитат от тази година
13-15 февруари 1945 г. Тогава военни самолети на САЩ и Великобритания изсипват тонове бомби над Дрезден, при което загиват 25 000 негови жители
Натиснете тук
14.2.2011 г.

И цитат от преди няколко години
След бомбардировката на Дрезден на 13 февруари 1945 г. в разрушените сгради и по улиците са открити 135 000 трупа.
Натиснете тук
09.2.2005 г.

И двата цитата са от статии от в. Сега.
За 6 години жервите са "намалели" със 110 хиляди.
Следвайки тенденцията, след 2 години жертвите вече ще са отрицателно число.

12 Август 2011 20:08
Да бе, я вземете прочетете Кърт Вонегът за бомбардировките над Дрезден!
12 Август 2011 20:11
Международният хуманизъм става господстващата етика на времето. Селянинът няма никакво значение. Градската интелигенция започва да ненавижда селския човек; простотата отстъпва на механизма, индустрията измества труда. В стихийността на селския инстинкт се търси нещо порочно и просташко. Тази градска интелигенция не се страхува от смешенията на кръвта; демократична, тя загубва всякаква племенна страст и всеки първороден аристократизъм. Нейната родина става светът - широкият божи свят, който няма никакви национални особености. Затуй съвременната късна буржоазия няма никакво чувство за родина.

12 Август 2011 20:13
Интернационализмът е модерно номадство в днешния интелектуален и политически живот. Номадството обаче никога не създава нищо. То живее с чужд труд и с чужда мъка. В загиваща Европа, замаяна от тая психоза, само птиците и зверовете знаят какво е родина.
12 Август 2011 20:30
ЗИПе,
Убийството на цивилно насление според международните закони и споразумения се счита за военно престъпление.
12 Август 2011 20:38
По принцип да, но тук важи правилото, че каквото си надробил това ще сърбаш.
12 Август 2011 20:40
За лъжите около бомбардировката в дрезден - едно от най-големите военни престъпления - бомбардиране на град, пълен с бежанци, със запалителни бомби - с цел повече цивилни жертви. Било е изтребление, не бомбардировка, не се правете на ущипани... А жертвите са най- малко 400 000 . Някои дори ги изчисляват на около 600 000.
Но нали живеем в свят от лъжи.... 25 000 - не ви ли е срам, бе ... интелигенция...
12 Август 2011 20:52
Не ги е срам Гладиаторе. Те отдавна са си продали душите за по паница леща.
12 Август 2011 20:59
Броят на жертвите на цивилното население по време на ВСВ с отдалечаването от събитието намалява. Само този на холокоста расте.
12 Август 2011 21:03
Янко Янев е проповядвал филофията на Ницше и е един от първите нео-езичници Тангристи.
Така, че някои тук да внимават с оценките си за автора и да не бъдат обвинени в политнекоректност.
12 Август 2011 21:16
Чакайте, че се просълзих от тъга по мирното население на Дрезден.
Доскоро ми беше съвестно за японските жертви от Хирошима и Нагасаки, но наскоро ми попадна документално-игрален филм ("Черно Слънце" за инвазията на Япония в Китай и клането в Нанкинг, където за 10 дни са избити "на ръка" повече от 130 000 мъже, жени и деца...Спрях да съжалявам Хирошима и Нагасаки.
Колкото до цивините жертви на Германия - малко са били. Грях ми на душата, но след всички документи и кино материяли, които съм виждал не мога да се почувствам съпричастен с нищо от Арийската идеология.
12 Август 2011 21:27
Там освен цивилно население е имало и американски военнопленници. И това е било известно на американците. Наистина ще е добре да препрочетете Кърт Вонегът. Той е бил сред пленниците в Дрезден. Нищо не оправдава подобни чудовищни зверства.
12 Август 2011 21:42
Прекрасна идея да се печатат български АВТОРИ от едно време.
Завършили по СВЕТОВНИТЕ центрове на науката.
Да може да се направи сравнение със сегашните СЕЛКОР-и.
***
И да се оцени смъртния удар нанесен на България от
чуманизите с каскети.
12 Август 2011 21:44
Индустриален Дрезден трябваше да бъде сринат със земята защото според предварителната договорка между "тримата големи" трябваше да попадне в съветската зона. Така че ... без сантименталности!
12 Август 2011 21:47
Някогашните български учени, писатели и художници са считали
ЕВРОПА за свой дом.
Сегашните продукти на каскетаджийската деволюция
са здръстени от комплекси и вият на умрело само
като чуят за Европа.
То са селкорски попръжни,
то са едни пророчества за падането на манерките,
то са едни слъзливи спомени за пълните с дървеници кочини в Москва,
то е чудо нечудено...
12 Август 2011 22:08
Hugin Не от куртоазия, а от убеждението ми, че след 1945 г. изтреблението на Дрезден е сравнимо само по количество с изтреблението в Царство България, извършено от каскетите. Което изтребление е продължило и много години след края на войната, тихо, кротко, ефективно... В Дрезден камъните са се стопили от пожара, тук изкуствено запаленият пожар е стопил и затрил СЪРЦА! И което е непростимо - направили са го чуманизите, защото жертвите им са били по-прозорливи от тях (във всяко едно отношение)! "...вековната злоба на роба" за единен свят избива комплекса за малоценност, продавайки се на чужда "цивилизация" (идеология).
... Затуй съвременната късна (наша - б.м.) буржоазия няма никакво чувство за родина...
За чуждите буржоазии имам своите съмнения... И последна мисла. Има ли форУМници, които да са запознати и с този ни достоен мислитиел? Аз - не! И кой ли ще бъде следващият от тази прекрасна серия?

12 Август 2011 22:16
...И кой ли ще бъде следващият от тази прекрасна серия...

Ейй, ни ви ли стига др. Метрински? А?...капризи

***
Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме>
12 Август 2011 22:23
Не от куртоазия, а от убеждението ми, че след 1945 г. изтреблението на Дрезден е сравнимо само по количество с изтреблението в Царство България, извършено от каскетите.




Убеждението Ви Перде, е меко казано несъстоятелно
12 Август 2011 22:47
Защо да е "несъстоятелно", г-н Цанев? Тук по-малко ли жертви са принесени? Или човешки съдби разбити? С какви доводи ще промените убеждението ми, че и на двете места жертвите са безсмислено много? В Дрезден - война, в България - война срещу по-добрата част от собствения народ! Защото умните хора на Царство България са прозрели преди много време утопичността на строя, който каскетите са искали и наложили с кръв и куршум? Или някакъв/ви друг/и аргумент/и?

12 Август 2011 23:08
В Третия Райх много са харесвали Йовков за консервативния му романтизъм.

Това за "пространството, в което се живее като съдба" ни е познато и от един мастит троянски мислител. Явно Янков го е заимствал от него.

Немското разделяне на "културата" от "цивилизацията" (което не е хич характерно за съседните народи - французите и англичаните) е израз на комплекси и лицемерие. Германия по това време е може би още по-урбанизирана и технизирана от Англия и Франция. Нейните империалистически амбиции са по-дръзки и глобални от техните.

Българското "родничество" от Волен Сидеров тип е глупост и твърде често е и антибългарско. По начало негативният национализъм, който мрази другите народи, е "последното убежище на негодника".

Като преводач от роден език на англ. мога да кажа, че и в най-"почвеническите" и традиционалистични литературни творби няма нищо непреводимо, несъобщаемо на друг език. Патриотизмът е всеобщо и насъщно човешко чувство, еднакво у всички народи, и като така може и да сближава хората от разните народи, ако корумпирани идеолози не ги тровят едни срещу други. Като вече дългогодишен емигрант пък мога да кажа, че българското не умира тъй лесно от живота в чужбина, па ко ще и в ултра космополитния и безроден Манхатън, а като че ли става все по-жилаво с времето.
12 Август 2011 23:23
Защо да е "несъстоятелно", г-н Цанев? Тук по-малко ли жертви са принесени? Или човешки съдби разбити? С какви доводи ще промените убеждението ми, че и на двете места жертвите са безсмислено много? В Дрезден - война, в България - война срещу по-добрата част от собствения народ! Защото умните хора на Царство България са прозрели преди много време утопичността на строя, който каскетите са искали и наложили с кръв и куршум? Или някакъв/ви друг/и аргумент/и?


Много просто г-н Перде дайте съпоставка за УБИТИ хора, а не за "човешки съдби разбити" защото жена ми и аз имаме роднини, които въпреки че са загубили собствеността си при национализацията и са били преселени или изселени или въдворени(не зная точния термин) са преживели до 85 -90 години през време на каскетското управление. Други познати, които имат роднини със сходна съдба също имам. А онези 135 000 човека в Дрезден, са били унищожени, имало е деца, младежи, хора на средна възраст и старци и са нямали никакъв шанс да им разбият съдбите

Ясен ли съм или се нуждаете от още обяснения

Редактирано от - nikola_tsanev на 12/8/2011 г/ 23:25:15

12 Август 2011 23:29
След Шейтанов и Янев, кой от домораслите, макар прошнуровани в Хитлерова Германия, нацита ще трябва да четем тук?!?
12 Август 2011 23:58
Г-н Цанев! Нека хванем алгоритъма на закачката ни (ако я сметнем за такава). Палчето ми е за Hugin и двата му постинга (все едно, че съм вдигнал и за други постинги). Следващата стъпка е за безсмислието от военните действия над Дрезден, Хирошима, Нагасаки, Китай, СССР и др. Войната оправдава действията на всички страни (?!?!). Моята вметка бе за количеството (?!) жертви в Дрезден и за действиятана каскетите в Царство България, които налагат "с кръв и куршум" някакъв "интернационален нов ред", чужд всем тук. Тук направих паралел между дадените жертви в Дрезден и "посочените" жертви у нас. Нашите жертви в името на какво са дадени? Аз не виждам разлика между "убити хора" (Дрезден, Хирошима и тн.) и "разбити съдби" и "жертви" (безсмислени, щото са в името на т.н. идеология). Нима избитите от "НС" не са имали деца, жени, родители? И мнозина от тях не са "преживели до 85-90-те години". Какви ли са причините за това "непреживяване", а? Хайде, моля Ви, да не четем евангелието като "гяволи"... Изяснете първо за вас собствените си убежденията, а пък после се опитвайте да ги обяснявате другиму / на други. Може и да ни се изяснят. Убежденията, а не вижданията...

13 Август 2011 00:06
Аз мисля, че 2 абзаца от оригинала след последния тук са важни, даже свръхважни.
Не може да имаме към родината само едно сантиментално отношение. Родината изисква безусловна привързаност, която не може да се опорочи за нищо в света. Така тя се явява като символ на абсолютна отдаденост, за който никоя жертва не е голяма. Родината стои над всичко. Тази майка ражда историята, дава живот на културата, определя смисъла на всяко лично и обществено съществуване. Без родина светът е без субстанция, човекът - без органическа основа, животът - поток, който се разлива в проклятие и злоба. Тъкмо в това е личната и бих казал метафизична съдбовност, която обуславя чувството за родината.
Ако тази съдбовност има политически характер, родината става вече отечество. Родината е митологична същност, отечеството - политическа. Родината е поема, отечеството - епос. Родината е женствено начало; тя е първомайчинският Свети дух на битието. Отечеството е мъжествено и войнствено начало. Родината се корени във философията на копнежа, отечеството във философията на подвига. Родината възпяваме, за отечеството се борим. Родината е завет, родината е последно изкупително лоно.
13 Август 2011 00:32
Уважаеми Пердекириз,

Следващата стъпка е за безсмислието от военните действия над Дрезден, Хирошима, Нагасаки, Китай, СССР и др. Войната оправдава действията на всички страни (?!?!).


Тук съм съгласен.

Аз не виждам разлика между "убити хора" (Дрезден, Хирошима и тн.) и "разбити съдби" и "жертви" (безсмислени, щото са в името на т.н. идеология).


Тук не съм съгласен, защото човек с "разбита съдба" може да продължи да съществува, и да се опита да изгради отново живота си, какъвто и да е той, защото това е присъщо на хората, докато физически унищожените хора, не могат да продължат да съществуват.


Според Вас, трябва също да приравним, "хората", които след 89 изгубиха привилегиите си, защото и те също са с "разбити съдби", нали така, към жертвите от Дрезден, Хирошима, Нагасаки и.т.н.

Не, не съм съгласен. Това което са направили каскетите в България след 1945 не е сравнимо с унищожението на стотици хиляди хора в Дрезден, Кьолн, в СССР, Китай, Хирошима, Нагазаки и Токио, и дори с убийството на шест деца в Ястребино - България.

Лека нощ
13 Август 2011 01:45
Perdekiriz
Нима избитите от "НС" не са имали деца, жени, родители?
Перде, дръпни по добре пердето и сравни убитите в Дрезден с убитите от соца и убитите от кланетата само за около 25 години преди 1944. Туй "Те клаха народа си тъй както турчин не го е клал" не е изсмукано от пръстите.
Така че, загаси осветлението, дръпни пердето, и гледай с широко отворени а не със злобно притворени очички
Някои омръзнахте с крайните си изказвания. Възможно ли е един народ да върви напред с такива драки... които гледат все назад, злобеят (според това дето е обзело ума им) и не проумяват, че не помагат а пречат всявайки не съединение а раздори, занимавайки обществото с глупости - кой бил по-по-най, преди време.... не проумявайки че безгрешния строй, безгрешния избор и безгрешното правителство съществуват ссамо в собствените им фантазии.


Редактирано от - Гладиатор на 14/8/2011 г/ 02:30:23

13 Август 2011 06:04
Чета го този автор и се сещам за мъдреца от Дивдядово !!
Мъка, мъкаааа !!
Как да не пиеш ??!!!
Така е , да работят маймуните - трудно се става - Човек !!
13 Август 2011 07:35
А аз като чета този автор ми се мяркат цитати от този форум като "повръща ми се" "срам ме е че съм българин" и други подобни. Някой беше споменал по нагоре за избитите в Нанкинг. По една случайност работя в този град. Има музей на жертвите със доста снимки. Ужасно е и да се опише. Но за другите жертви засега музей няма.
13 Август 2011 07:40
Янко Янков наистина е класик. Ако имаше българска култура, досега 100 пъти щеше да бъде преиздаван.
13 Август 2011 07:54
Янко Янев.
13 Август 2011 08:56
Перде, не се захласвай по България преди 44.
Това е била гадна и мръсна държавица, която е тормозела собствения си народ.
Не случайно Страшимиров е писал "Клаха народа, както и турчин не го е клал".
Затова тия които са били избити след 44 - това в голямата си част е било справедливо възмездие. Въобще не са били някакви невинни душици, както днес се пропагандира, нито пък някаква читава интелигенция. Гледай днешната "интелигенция", такива като Инджев, Сугарев, Дайнов и прочие патологични уроди, всякякво либерастко седерастка сган - такива са били и преди 44.

Редактирано от - _SK_ на 13/8/2011 г/ 08:57:58

13 Август 2011 09:07
Гладиатор! "Те клаха народа си тъй, както турчин не го е клал". (А.С.) Каква е разликата между безсмислените касапници над Дрезден (Хирошима, Нагасаки и др.) и касапницата над България след 1945? Нали в статията точно това се коментира! Налагането на някаква нова религия, чужда на германци, българи, японци, поляци и др. "Философията на Родината" - и как да припознаеш тази Родина, която става мащеха за едни, а хранилка - за други? Нали точно тази касапница в България след 1945 г. направи това нелепо равенство. Религия на интернационализма и безродието? Да я приемем???
...Някои омръзнахте с лумпенските си изпълнения...
Я тук малко по-кротко рипай, прах не вдигай! Фактът, че помним и натякваме фактите на подходящи място, за да не бъдат забравени от и на "тези, които са осъдени да умрат", не е осъдителен! И всички такива като мен отдавна сме приели, че "Змийски кости се не ръчкат!" Но знаем, че тях ги има и трябва да се пазим от тях. Иззад пердето се виждат доста неща. Но за това трябват ОЧИ и СЪРЦЕ!

13 Август 2011 09:18
SK! Не настъпвай мотиката!
...Това е била гадна и мръсна държавица, която е тормозела собствения си народ...
Всички държавни образувания използуват тези методи. Включително и понастоящем.
... Затова тия които са били избити след 44 - това в голямата си част е било справедливо възмездие...
Как пък не, моля! За мутациите и мутантите от интернационалния период на България - не добавям нищо, не си заслужава да ги коментираме. И от по-горното ми изявление - на подходящо място и повод си заслужава да ги споменем. Нищо повече!

13 Август 2011 10:40


Ницшеанец.

Могъщата сянка на учителя Ницше прозира зад почти всяка дума в тази статия, която после прочетох, че е от поредицата занимаващи се с националното възраждане, а и е сигурно, че стилът й е призван да онагледи "мощното и титанично слово на българския дух".


За това сходство с най-мощното оръжие на Ницше - езикът-притча, си помислих още докато я четях, а после подозренията ми се потвърдиха напълно.

Поздравления за редакцията!

Още малко и от мен пак на този прекрасен, приповдигнат, метафоричен език - възхвала за Пенчо Славейков.



"И ако тъгуваме по изгубеното величие на личността, пред нас се изправя един човек, хром, с бастун в ръка, Пенчо Славейков, рицарят на нашия дух. Сам като Дюреровия рицар между дявола и смъртта. Този аристократ беше и остава до днес някакво явление в нашата действителност, някаква легенда. Той е наистина легендата за царствената хубост на личността."

Янко Янев
13 Август 2011 11:14
1944–1953
1956–1962
1984–1989


ГЛАВА Х


Деветият кръг


Лагерите


Деветият кръг е най-дълбокият кръг на ада.
Там, в заледения мрак,
Сатаната дъвче жилавите меса на Юда.




Който може да си го отвори, нека да попрочете тук - филм на ужасите, нещо такова, че и надхвърлящо го е.

Натиснете тук

http://www.trud.cc/files/attach/att10495.pdf?lng=bg Target=_Blank id=url>Натиснете тук

Редактирано от - Сибила на 13/8/2011 г/ 11:20:26

13 Август 2011 11:48
Perdekiriz
Нали точно тази касапница в България след 1945 г. направи това нелепо равенство. Религия на интернационализма и безродието? Да я приемем???
Tи как реши че "касапницата" след 1944 г е направила еди какво си. Касапницата започна около 25 години преди 1944.
И по големи интернационалисти от сегашните не виждам. Само че сега се зовете глобалисти и ви омагьосват с някакъв международен ред, някаква международна общност, а Рейган, Буш, Обама и много западни политици без притеснения си му викат Нов световен ред.

Редактирано от - Гладиатор на 13/8/2011 г/ 11:52:31

13 Август 2011 11:51
Perdekiriz, И като си така критичен - кажи каква е разликата между тия от преди и тия от сега. Между войните на Хитлер и между войните на САЩ и НАТО. Между пропагандата на Гьобелс, западната, тая на соца и сегашната. Пробвай някой път. Вземи от Работническо дело статия за Съветския съюз и Варшавския договор и ги замени с Европейския съюз (или САЩ) и НАТО. А вместо партията може да туриш международната общност... Пробвай. После помисли по-издълбоко а не отгоре-отгоре... И после пак ще си пишем

Редактирано от - Гладиатор на 14/8/2011 г/ 02:25:18

13 Август 2011 12:26
ФАШИЗЪМ
13 Август 2011 12:26
Поредната фашистка курва. Burn in hell
13 Август 2011 12:48
Момчета, какво нередно е написал, сънародника ни - господин Янко Янев? Какво ви дразни та чак ще го горите в ада. Мислите му са логични и интересни.
Тия дето рипате и срещу Ницше, чели ли сте нещо от него. Мислител, като много други, живели някога по света. И като всички други със своя си мисъл в която няма нищо лошо. Какво е виновен човекът че Хитлер си го е харесал... а такива дето все търсят някой виновен изкараха виновен Ницше....
Класическо прикритие - за да се скътаят истинските виновници - ще посочим друг виновен, нека баламите се занимават с него.
13 Август 2011 15:32
Има над какво да се замисли човек...И да разбере защо някои вън от България имат Родина, а други я наричат "кочина"...
За Дрезден -
------------------------------
Блогът на Генек
13 Август 2011 16:01
Да доуточня.
Беше ми попаднала статия с ЦЕЛИЯ текст на Страшимиров.
Вестник „Лъч“ през ноември 1923 година.
„Не бива да останем безучастни пред страшното бедствие от току-що потушената гражданска война в страната. Стоят безпомощни – хулени и гонени често, от най-близките си – хиляди семейства на избити и арестувани. Нито тези, които подгавриха надеждите на народните маси и забегнаха, нито тези, които клаха народа си, както турчин не го е клал, – нито едните, нито другите ще помислят за тълпите жени и деца, останали на произвола през зимата…“
------------------------------- ------------------------------- ---------------
Блогът на Генек

Редактирано от - генек на 13/8/2011 г/ 16:05:33

13 Август 2011 16:25
Ницше е гигант, като всички немски мислители (и композитори). Само дека е имал мустаки като Филип Тотю и е бил фанатик-трезвеник.
Не го знаех тоя Янко Янев. Не е "фашист", както го брулят некои тука, свестен ми се струва.
13 Август 2011 16:30
Вотората фашистка държава в Европа е щяла да стане България.
Оранжев фашизъм!
НИКАК не е случайно, че на 9 юни
БКП масово застава на антифашистка позиция.
След това идват агентите на интернационалбезродничеството от Москва
с торбите долари и ножовете и организират касапницата.
Касапницата е влизала в плановете на "Интернационала" и
доларите са били МНОГО.
Шушумигата Цола е получавала повече от
шеф на корпорация в САСЩ по това време.
13 Август 2011 16:32
Между другото милионите долари хвърлени за касапницата в България
са изсмукани от кръвта на руския народ.
Едни вид благодарност за житото през 1922,
което така и не е стигнало да гладуващите казаци...
13 Август 2011 16:34
"Наръчник на агитатора" си е изиграл ролята
както виждаме във форума.
Сега в епохата на Интернет изглежда жалко.
13 Август 2011 17:20

Нищетата на клиширания мозък ще изкара фашистка и великата четворка на литературния кръг "Мисъл" - Пенчо Славейков, П. К. Яворов, Петко Тодоров и д-р Кръстев, който издига в култ философията на Ницше за свръхчовека, тоест - твореца.


Димчо Дебелянов - възторжен почитател на Пенчо Славейков - също заминава за фронта с томче на Ницше във войнишката раница.


Какво да се прави, тук всеки има право да пише и пише. Пък кой ли го чете, един Господ знае.
13 Август 2011 17:43
Ушопляс, гледай John Rabe.. http://en.wikipedia.org/wiki/Jo hn_Rabe_%28film%29
... Има непоказани мнения ...
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД