:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,731,174
Активни 693
Страници 16,077
За един ден 1,302,066
ИНТЕРВЮ

По-добре да затворят НАТФИЗ

В държава като нашата е много трудно да се отстояват принципи, но ще уча и дъщеря си на това, категорична е актрисата Александра Сърчаджиева
Снимка: "Сега"
Александра Сърчаджиева
Александра Сърчаджиева, дъщеря на актьорите Йосиф Сърчаджиев и Пепа Николова, започва като водеща в "Мело тв мания" по Канал 1. Завършва класа на Здравко Митков в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" и от 2006-а е на щат във Военния театър. Участва в хитовите пиеси "Ножица-трепач", "Чайка", "Железният светилник" и др. Снима в киното, а филмът "Шивачки" й носи номинация за награда за главна женска роля. От неотдавна имат дъщеричка с актьора Иван Ласкин.



------

- Александра, поздравления за изпълнението ти в "Железният светилник" - твоята Катерина разплаква зрителите в салона. Не ти ли беше трудно да излезеш на сцената в нейната "кожа"?

- Когато режисьорът Асен Шопов ме попита дали съм съгласна да играя в новия му спектакъл, толкова се стъписах, че не реагирах. Не вярвах на ушите си, че режисьор от такава класа ми предлага да играя в не каква да е пиеса, а по Талевия роман и не като "трето борче", а ролята на Катерина. Изпитвам страхотен респект към текста, към героинята си - чисто момиче със силно чувство за справедливост, борещо се за любовта си и много истинско. Въобще целият текст е безкрайно истински. Веднъж един колега попита по повод своя персонаж: "Ама какви са тук подводните камъни, какъв ми е вторият план?", а Асен Шопов отвърна: "Няма втори план, каквото е написано, това е - "аз те обичам" означава "аз те обичам". Тази пиеса е като хляба и земята. Всичко е истинско.

- Това, че вече си майка, помага ли в играта? Например сцената, когато Катерина загубва детето от любимия си човек?

- Определено чувството е по-различно. Епизодът, когато Султана казва на дъщеря си, че ще заплати греха си с живота на първата си рожба, самата мен като майка ме докосва по друг начин. Не знам обаче дали успявам да предам това усещане на зрителите. Без преувеличение, смятам, че "Железният светилник" е театрално събитие. От години родната публика не е гледала толкова стойностно, хубаво, наше си представление. Хората го приемат изключително сърдечно, стават на крака накрая. Салонът е пълен, билетите се изкупуват месец предварително.

- Дано, защото пак във вашия театър неотдавна се появи и друга хубава българска пиеса с добри актьори, със силна режисура, но животът й на сцена не трая дълго.

- Някои представления за нас са много хубави, но са прекалено сложно направени и трудно достигат до обикновения зрител, който не е обгърнат от литература, театър и прочие културни пластове. Подобни спектакли се посещават от ценители, но това са първите десет представления. И дотук. Но е валидно и обратното - на спектакли, които са долнопробна халтура, салоните са пълни.

- Как си го обясняваш?

- Хората виждат някой актьор по телевизията, харесва им и искат да го гледат на живо, независимо в какво участва. Но съм сигурна в едно - когато нещо е истинско и публиката усети, че актьорите от сцената не я лъжат, няма начин да не ги оцени, дори самата пиеса да не блести с гениалност. Друга причина да не се получи някое представление е, ако всеки играе за себе си, защото нашата професия е отборна, тук не може да си "сам юнак на коня".

- "Пребори" Катерина, задава ли се нова роля?

- Преди участвах в 11 заглавия, почти всяка вечер, но сега с дъщеря ми не мога да си го позволя. В момента София ми е най-важна.

- За ролята си във филма на Людмил Тодоров "Шивачки", който е май първата лястовичка в новото ни кино, те номинираха за главна женска роля. Нали не си се отказала да снимаш?

- В никакъв случай. След "Шивачки" ме поканиха да участвам в един от първите тв сериали, но отказах, защото сценарият не ми хареса.

- "Забранена любов" ли?

- Предпочитам да не уточнявам. По принцип не съм човек, дето на всяка цена иска да се показва на екран. Телевизията дава изключителна популярност, отваря страшно много врати, но не искам да плюя на постигнатото до момента. То може да не е много, но съм го постигнала сама, пък и смятам, че съм участвала само в стойностни неща. Разбира се, не се чувствам застрахована от издънки в бъдеще, човек не може да предвиди всичко.

- Впоследствие не са ли те канили на кастинги?

- Не. По кастинги, общо взето, викат едни и същи хора. Вкъщи почти не гледаме телевизия - имам чувството, че като си отворя консервена кутия, оттам ще изскочат същите лица. Те снимат сериали, водят предавания, правят реклами, навсякъде са. Човек трябва да си знае мярата, да не бъде лаком. Но казвайки сега това, автоматично си давам сметка, че не бива да говоря така, защото живеем в трудни времена и хората прибягват до какви ли не начини да си изхранват семействата.

- В новите тв продукции като че стана модерно да се ангажират непрофесионалисти. В същото време млади твои колеги се оплакват, че няма работа за тях. Към 40 души годишно завършват НАТФИЗ, нали?

- Да. Има прекрасни и изключително талантливи момичета, на които обаче не се дава шанс. Съществуването на НАТФИЗ се обезсмисли, по-добре да го затворят. Стана си направо техникум. Какво излиза напоследък? - няма значение певица ли е, манекенка ли, всеки може да снима. Защо тогава човек да си губи четири години от живота да следва в академия?

- И теб зрителят те гледа в ролята на водеща на риалити шоу. За снимките на "Фермер търси жена" по Нова тв пропътува хиляди километри буквално с бебе на ръце. Таткото на София нямаше ли възражения?

- Напротив, Иван беше причината да се реша. Когато разговарях за пръв път с екипа, се съгласих при условие, че тръгна с детето, защото то нямаше 6 месеца. След това обаче се изплаших и отказах. И тогава Иван ме насърчи, че ще се справя. В първия снимачен ден с бебето се озовахме на една нива, при 40 градуса, а наоколо - към стотина крави. За 12 дни изминахме 2500 км, по 300-400 на ден. Детето си мислеше, че колата му е къщата, и смяташе, че кравите са деца. После, като се прибрахме в града, трябваше да я социализирам, да й покажа кое е трамвай, кое са истински деца. Но не съжалявам за нищо, пък и отдавна ми се занимаваше с телевизия. Преди това и двамата с Иван са ни канили да участваме в риалити формати, но както той казва, не съм панаирджийска мечка. Докато "Фермер търси жена" ме спечели с това, че не е стандартно предаване в студио, с аутокю, с водещ, който седи и си чете текста. Хареса ми, че имам пълна свобода, че обикалям различни места, докосвам се до интересни хора.

- Случка, която винаги ще помниш?

- Село Джулюница. Изумих се, че хората не си заключват вратите на къщите - всичко зее отворено като едно време. Спомних си, че и аз така съм израснала. Вратата на апартамента ни не се заключваше, направо влизаш; ако майка днес не е сготвила, ще ядем у съседката. А сега се возим заедно в един асансьор, без едно "добър ден" да си кажем. В Джулюница изпитах носталгия, но и ми стана болно, като си помислих, че нашите деца никога няма да разберат какво пропускат от живота.

- Хората те знаят като много земен човек - прави се например уборка на полянката до еди-кой си манастир и ти си там. Има ли в момента кауза, зад която би застанала?

- Да, премахването на уличните кучета в София. Да вземат да дойдат тези с предизборните обещания на бул. "Мадрид" и "Черковна" - макар че тази напаст е навсякъде - и да видят за какво става дума. Пред блока ни има глутница от около 17 кучета, страх ме е да изляза сама с детето. Ще направя всичко възможно дъщеря ми да не живее в такава държава, а не като мене, дето от 28 години слушам как нещата ще се оправят. Напоследък страшно съжалявам, че не се махнах оттук, когато можех.

- Споделяш по друг повод, че си патиш заради откровеността. И в театъра ли?

- Казваш ли, каквото мислиш, ставаш неудобен и гледат да те избутат. Най-прост пример: режисьор ме пита дали ми харесва постановката му. Аз не мога да лъжа, метнала съм се на майка, и директно си казвам. Как мислиш, дали впоследствие ме кани да играя в някое друго негово представление? Обиждат се, не приемат нехаресването. Защо? И въпреки че е много трудно да се отстояват принципи, ще уча и дъщеря си да казва истината.
15
5869
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
15
 Видими 
13 Януари 2012 21:59
Като знам каква стока е бащицата и на далата интервюто ми остава да се надявам, че от гарга орел излиза...
13 Януари 2012 23:01
Толкова години лъжи, че вече не можем да си казваме истината един другиму ... Това е мн. лошо. По-добре истината в очите, колкото и да е болезнена, отколкото да затъваме в лъжи всекидневно. Например, ето една истина: Натисни тук
14 Януари 2012 01:13
По кастинги, общо взето, викат едни и същи хора. Вкъщи почти не гледаме телевизия - имам чувството, че като си отворя консервена кутия, оттам ще изскочат същите лица. Те снимат сериали, водят предавания, правят реклами, навсякъде са.


Много точно казано. Скоро си говорехме с един приятели на същата тематика. Голям проблем за българската култура. Режисьори, артисти, преводачи, дубльори и т.н. все едни и същи. Обират всички проекти. Като гледаш някой преведен филм все същите бездарни дубльори. На времето имаше една преводачка, Анна не си спомням коя, та тя превеждаше всички филми от англ. на български. Всички.

Но не може да се отрече, че има и някои нови талантливи режисьори. За кино и тв актьорите нямам думи. По-новите са добре, но тези които избуяха в зората на "промените", като тези от "Ку-Ку" (не им знам имената), играят в почти всички тв новогодишни предавания - ПЪЛНИ бездарници. Гола вода!

Иначе театърът има бъдеще в България. И младото поколение е доста талантливо. Хората обичат да ходят както на опера така и на театър. В театъра, за хубава постановка не можеш да си намериш билети седмици напред.

Като съвет: по-малко голота и повече смях. Сатиричният е вечно пълен.

Моето мнение за приватизацията на Бояна е, че този проект е изключително успешен. Нае на работа не само стари, но и много нови артисти и киноработници. Върна киното в България, предостави възможността на български оператори, артисти, дубльори, декористи и пр, да имат допир със световноизвестни артисти, продуценти, режисьори. Да видят как се прави кино на световно ниво. Да вземат участие. Да бъдат видяни и оценени.
Също така спомогна за рестартирането на българските телевизионни сериали. Видя се че те имат почва и хората ги харесват, поне доколкото дочувам аз от хора живеещи в Бг.


14 Януари 2012 03:45
Защо трябва да дочуваш за новите български сериали, гледай ги! Нашето семейство ги гледаме и сме приятно изненадани.
14 Януари 2012 03:50
Уф, и нашето също, научиха и чужденците приятели да ги гледат. Жената преди малко ме сравни със Ставрев
14 Януари 2012 13:09
Чичо Фичо, за Ставрев става въпрос, че много е земен и обаятелен. Вчера бях в кафето на
театъра в гр. Бургас, "-Адриана Будевска", та им подарих около 60 вратовръзки и там се
запознах с него на една маса. На 17 ян. ще има премиера и той е с главната роля. А за симпатичната
Александра Сърчаджиева и пожелавам успехи, подобни като своя баща. На добър път.
14 Януари 2012 19:24
Също така спомогна за рестартирането на българските телевизионни сериали. Видя се че те имат почва и хората ги харесват

За това помогнаха най-вече турските сериали, които българският зрител припозна като 'съвсем нашенски'. Помогна, вероятно и отказът на българските кино-творци да се занимават само с неотдавнашното минало и да представят България като място, където ежедневно се изяждат по няколко малки бебета.

15 Януари 2012 01:56
Не ги гледам, Гонзи, щото по принцип не гледам сериали. И американски също.
А и тук има голям избор на предавания. Аз тв по принцип не гледам много.
А с който говоря в България все ми казва виж какви сериали правим, по-добри от турските. А турските били голяма работа. Та викам - добре - щом са по-добри от турските.
15 Януари 2012 10:07
По-добре да затворят НАТФИЗ
15 Януари 2012 10:49
По-добре да затворят НАТФИЗ


Е, то е още по-добре и да евтаназират всички минали през него, ама не всичко, което е разумно и ефективно, е възможно.
15 Януари 2012 11:50
В другото от приказките на каката не се много съсредоточих, театърът много не ме интересува, ама за кучетата е права. Е 22 година минаха с едни кучета не успяха да се справят дИмУкратеците, пък вие искате с икономика, пенции, образование, здарвеопазване и какво ли не да оправят. Той и тейко и на каката беше голям дИмУкратец.
15 Януари 2012 12:22
Успех на Алекс! Поне не е надута като разни мерудийки
15 Януари 2012 13:53
Готина е.
15 Януари 2012 17:35
През 2011 г. в театралните зали са влезли около милион българи. Боя се, че тази “позитивна” динамика не води към добро театъра в България. Тревожно е, разбира се, не пълненето на залите, а онова, което ги изпълва. Казано направо: в ход е подмяна на собствено театралното и на същински театралната публика. Касите се захранват от чалгата, която днес е повече в театрите, отколкото в баровете.


Натисни тук
15 Януари 2012 17:40
Др. Радул, благодаря за Каприев!
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД