:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,692,105
Активни 891
Страници 3,035
За един ден 1,302,066
Нерви и утехи

Мечка. Справка и други ядове

Калин Донков
В околоизборната тупурдия закономерно се сетиха и за многострадалното село Мечка. Предлагаха го като илюстрация за разгула на беззаконието в държавата, като трогателен пример за "беззащитността на нашите майки и бащи" (никой не пропускаше да спомене това), за безсилието на полиция и правосъдие, както и за нехайството на властта и политиците за съдбата на обикновения българин. Това е един от малкото случаи, когато българин не се употребява в смисъл на български гражданин, защото издевателствата, терорът и гаврата над него в Мечка са дело също на български граждани, но не българи. Мелодрамата за мъките на пропищялото и прокудено население на селото се точи пред погледа на обществото повече от десетилетие, звукът на неговите плачове и страдания се усилва пред избори и се изключва между тях. Изключва се и картината, впрочем. Едно, за да не се смущава розово-златният сън на властта, второ - за да не се възбуждат клетвите и вайканията на циганските фондации и хелзинкските съгледвачи, че се потъпква свещеното право на един човек да граби и малтретира друг човек.



Минавал съм през Мечка в далечното си детство,



когато с баща ми (беше ревизор в кооперативния съюз и проверяваше селските кооперации) често пътувахме по селата на север от Плевен. Имам почти детски спомен от тогава: голямо, богато, културно. Такива бяха повечето села между възвишенията и Дунава - с градски къщи и хората облечени по градски. В плевенската Първа гимназия съучениците ми от Мечка правеха впечатление. Известно време дори седях на един чин с Б., тихо момиче с необясним финес. Приятел бях със засмения, духовит гигант Кунчо Игнатов, по-късно популярен ректор на плевенската медицинска академия. Разказвам това само за да мога да заключа онова, което всички знаем: Мечка не заслужава днешната си зловеща слава, нито днешната си зловеща съдба. Никое село, впрочем, не я заслужава.

Но да си дойдем на думата. Беглеж, за който в "Нерви и утехи" съм ви разказвал неведнъж, е от другата страна на Плевен, най-южното село и в днешната Плевенска област. Селото е бежанско, тук са намерили убежище свободолюбиви родове от околността, местили са новото село неведнъж, докато го укрият така, че и днес пътникът успява да го забележи едва когато е навлязъл между къщите му. Може би затова и на един от ридовете над него има трогателен, изграден с купчини камъни надпис: "Беглеж". Пътникът, идващ от София, вижда първо надписа и окуражен, се спуска в долината по коритото на селската речица, където открива и самото село.

Разказвам това, за да стане ясно колко непримирими, сговорни и способни на общи усилия са били онези хора, когато е ставало дума за живота и свободите им. Турците, които в различни времена се присламчват към селото, са показвали склонност за съжителство или самите са изпитвали притеснения от властта. "Чужди" турци обикновено са заобикаляли Беглеж, особено гибелно за невнимателни, неинформирани аги, които, попаднали в такова богато село, опитвали да се възползват по какъвто и да е начин от това. Затова и властта не е била особено настоятелна, когато е заселвала сред българите различните мюсюлмански маси, чрез които е усилвала и заздравявала държавата си. Беглеж минавал между капките, очевидно се е смятало, че едно такова заселване вещае повече неприятности, отколкото стабилизация на империята.

След една от руско-турските войни от XVIII в. мирният договор включва спогодба за размяна на население. Русия ще приеме християнски маси от турската империя, а Турция - мюсюлмани от руската. Така в околността се появяват всякакви пришълци, някои от полудиви, зверски жестоки племена, които, макар и да заобикалят Беглеж, са оставили в селската памет спомен за агресия и кръвожадност. Татари, арнаути, манафи, юруци, зебеци, черкези, абази - тези имена и днес се употребяват, макар и неразшифровани напълно. В селото се помнят преселници от селата по Вит, спасяващи живота си с бягство. Особено безчовечни се споменават юруците и зебеците, изобретателни и амбициозни в жестокостите.

След като Русия окончателно завладява Кавказ, 15 големи черкезки племена решават да се изселят в Турция. Избират българските земи. Във Варна се стоварват 80 000 души за настаняване в Дунавския вилает. Разпределяли ги по списък в българските села. "Нарядът" за Беглеж бил 50-60 семейства, но с всевъзможни отлагания и под различни предлози това бива многократно осуетявано, та в края на краищата селото приема само 15. Християнското население имало задължение да приготви за пришълците къщи, селскостопански постройки, да отдели по чифт волове и млечна крава, земеделски и всякакъв друг инвентар. Определят им се ниви - есенниците са вече засети, а за пролетните култури селяните разкореняват парцели в общинската гора.

Кавказците не харесват новите места. Отказват воловете и искат биволи. Навсякъде отиват възседнали, въоръжени, дори на нивата не свалят пушките от рамо. Работят до обяд, спят след пладне, а вечер излизат на грабеж. Плячкосват агнета, овце, кози, продукти, кожи, вълна. Но селото не било особено сгодно за подобен вълчи поминък. Българите били бдителни, съумявали да се предупреждават едни други, дори да си дават знаци между пръснатите по баирите колиби, където държали стадата. Отпорът с кучета, криваци, брадви, а и с добро огнестрелно оръжие скоро отучил черкезите да върлуват в "родното" землище. Помни се, че тук пришълците открили българския специалитет: да лекуват в прясно одрана овча кожа смляна от бой снага. Често им се налагало.

Не успели да подчинят селото -



хората били безстрашни, силни, солидарни



Околните села си имали "свои" черкезки банди, районите били "заети". Разочаровани, след тригодишен "гастрол" в Беглеж, една есенна утрин черкезите натоварили покъщнината си, дечурлигата и хубавите си жени и се изнизали от селото, без дори да оберат царевиците си. Преселили се в Драгана, по онова време изцяло черкезко и абхазко гнездо.

Всичките тези събития ви предавам по историята, оставена ни от местния книжовник, просветител и селски първенец Павел Гетов. Прелистването на такива истории изпълва човека с печал. Виждаме какво сме стъпкали и попилели, какви хора, какви мъже, какъв сговор, устрем и воля, какво самочувствие - какво общество сме съсипали. Не в Мечка и не в Беглеж, навсякъде по нашите земи, има-няма, за половин век бяха заличени стабилността на българското село, неизкоренимият имунитет на българското село, уви, и самото българско село. Ако то ни е изглеждало безсмъртно - днес се питаме: защо?

Всички власти, откакто аз съм жив на тази земя, са громели българското село в главното, което то е отглеждало и удържало в себе си - спокойната самоувереност, че стои върху земята си и с нея ще се справи и надживее изпитанията, несгодата и времето дори. Днес това село го няма. Партии и правителства, режими и съюзници го късаха, рязаха и съшиваха, обезлюдяваха го и го мачкаха, отнеха му гордостта, отнеха му приемствеността на нравите и добродетелите, отнеха му перспективата - смисъла на неговото съществуване. Няма да го припомняме сега, това е вече друго съчинение. Но ясно е защо едно село днес е безпомощно да се справи с нашествието. Няма ги поколенията, няма го самочувствието, волята и духът за съпротива са разпилени. Няма го изконното му предназначение - да храни, да откърмя нацията. И то вече няма какво да брани. Селото се превръща в плячка.

Превърна се. Справка: Мечка.
Снимка: lostbulgaria.com
Семейство от с.Садовец, Плевенско
29
6841
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
29
 Видими 
16 Май 2013 19:48
Има все още здрави селяни.
Справка: спомнете си Коиловци.

А държава няма.
16 Май 2013 19:55
16 Май 2013 20:40

За втори път в тоя вестник се споменават, макар и меко, страданията на българите в реззултат от заселването на кавказката паплач от турците в БГ. Част от тия изроди са се изселили в турция по време на Освободителната война, колейки и палейки всичко по пътя си*. Друга част са оставили потомство - смачканите им, животински сурати разпознаваме дори и в некои от днешните "политици".
----
* Във в-к "Сега" имаше статия, за с. Любенова Махала
16 Май 2013 21:00
"Беззащитността на нашите майки и бащи" ... Беззащитни са те най паче заради това, че са без защитата на своите ... деца. Де са децата на тези "майки и бащи"?

Малко ... антропология, щом сте рекли. Едно племе плячкосва друго племе. Само дето другото племе не е ... племе. Що за племе е племе от немощни старци? Племе, що чака смъртта си. Такова едно племе.

Царщината? Царщината, викам аз, да направи ... резерват. Резерват за Племето на старците. С бариери, с табели, с магазинчета за сувенири, с фаст фууд за туристите, с ... полиция на резервата. С казино. Непременно! Що за резерват без казино? С казино. От там ще иде парата, там ще се сбират ... инвеститорите. Голф? Голфът не е задължителен. Но може. Тогава - с голф купа - Купата на Резервата на Племето на старците.

Събор. Ще им направим събор. Всъщност, те си имат - Копривщенския. Танц на слънцето? Нямат. Но пък играят стари вити хора в този ритъм. Сърдечен. Дум-дум-дум, дум-дум-дум ...

Аборигени, автохтони демек. Червена скала? Червена скала ... Абе имаме една с конник ... Ама не е червена. Ако трябва да я вапцаме. Обаче е добра. Нека племето се събира там, родова памет, духовен център, енергии някакви, мистика, става ... Става и за туризъм. Етнопознавателен. Елате в България - страната на Племето на старците.
16 Май 2013 21:06
Не е толкова работата в селото, колкото в земята. Стъпи ли един път българинът на своя, собствена земя той започва да се окопава и да гради на нея. Така че, надежда за селото и за България има. Нещо не съм чул евроромите да краднат от малкото (засега) здрави и прави българи, които си работят земята. Поради щото онея имат някои неполиткоректни навици - суркане с джип, возене в багажник, бой до посиране и прочее. Проблемът на селото не е в наличието на роми, а в липсата на българи.
16 Май 2013 21:19
Мечка. Справка и други ядове
Калин Донков
16 Май 2013 21:40
А какво ли ще остане в китните ни селца след половин век? Просто не ми се мисли.....
16 Май 2013 22:12
Българинът толкова силно обича земята си, че при посегателство е готов не да гине за нея, а бодро да се предаде, за да си му остане и си я гледа. То сега, какво, Господи ?
Често се питам, като защо, че и как, един висок руски генерал-Командир на известните ни "по-малки" от преди 135 и кусур години, взел, че открил в поведението на нашите предци от Врачанско, еврейска жилка.
Батинка мили, вж %-та хактивност на участие в изборите по Томина неделя и повече не ти е нужно...
16 Май 2013 22:51
16 Май 2013 22:55
Мдаа. Туй, дето не са го сторили османлиите е било по силите на руснацити с техните черкези и комунистите. За десерт - братчедите.
17 Май 2013 00:12
Beagle, overuse of 'Х', чак на досада замирисва.
17 Май 2013 02:41
За тва:

"Всички власти, откакто аз съм жив на тази земя, са громели българското село в главното, което то е отглеждало и удържало в себе си - спокойната самоувереност, че стои върху земята си и с нея ще се справи и надживее изпитанията, несгодата и времето дори. Днес това село го няма. Партии и правителства, режими и съюзници го късаха, рязаха и съшиваха, обезлюдяваха го и го мачкаха, отнеха му гордостта, отнеха му приемствеността на нравите и добродетелите, отнеха му перспективата - смисъла на неговото съществуване. Няма да го припомняме сега, това е вече друго съчинение. Но ясно е защо едно село днес е безпомощно да се справи с нашествието. Няма ги поколенията, няма го самочувствието, волята и духът за съпротива са разпилени. Няма го изконното му предназначение - да храни, да откърмя нацията. И то вече няма какво да брани. Селото се превръща в плячка.
Превърна се. Справка: Мечка."

евалла ти,Калине, .

Ама те това:

"Християнското население имало задължение да приготви за пришълците къщи, селскостопански постройки, да отдели по чифт волове и млечна крава, земеделски и всякакъв друг инвентар. Определят им се ниви - есенниците са вече засети, а за пролетните култури селяните разкореняват парцели в общинската гора.
Кавказците не харесват новите места. Отказват воловете и искат биволи. Навсякъде отиват възседнали, въоръжени, дори на нивата не свалят пушките от рамо. Работят до обяд, спят след пладне, а вечер излизат на грабеж. Плячкосват агнета, овце, кози, продукти, кожи, вълна."

ни навява спомени за ранния "историк" Петрински /некой знае ли къде зачезна тоа капацитет?/.

Всеки по-окумуш пишман-патриотар знае,че по османско време българите са биле роби и не са имале селскостопански постройки,чифт волове,дойни крави,агнета,кози,продукти,кожи и вълна за самите тех си,камо ли за тия страшни,мързеливи и грабливи черкези.
Петвековно робство е това... тук-таме е имало чорбаджии-изедници и некой-друг град кат алтън Калофер /който днес тъне в мизерия/,ама като цяло сме биле под жестоко робство с отенки на геноцид.
Толкоз жестоко,че даже и Паисий се е възмутил от повсеместното налагане на ... гръчкийо язик.
***
Още веднъж ... за силния завършек,Калине.



17 Май 2013 05:28
АЛТЪНЛЪ СТОЯН ОБИРА ЦАРСКАТА ХАЗНА

Даваш ли, даваш, Балканджи Йово...

Хай гиди Стоян, Стоене,
хай гиди Стоян, млад юнак,
млад Стоян, млада войвода,
Алтънлъ Стоян от Котел,
от Котел града голяма!
Снощи ми й Стоян замръкнал
в гората Стоян, тъмната,
в гората, в габъровата,
с негово конче хранено.
Стояну конче процвили,
пък Стоян ми са й провикнал:
- Горо льо, тъмна, зелена,
стори се, горо, разгърни,
сведи се, път ми направи,
път ми направи да мина
със мойто конче хранено!
Снощи ми й хабер довтасал
от мойта вярна дружина -
скоро, по-скоро да ида,
да си дружина поведа,
на Алтън бунар заведа,
че ще хазната да мине,
царската, цариградската,
със седемдесет татари,
татари, чърни манафи
и анадолски зебеци;
татари да си изловя,
манафи да си посека,
зебези да си изгоря,
хазната да си обера;
горо льо, шъ я харижа
на хора, на сиромаси!
Гората шуми, не чува,
никому дума не дума,
ала Стояну продума:
- Алтънлъ Стоян войводо,
нито са пели петлите,
нито са и повторили,
да ти, Стоене, път сторя.
Коги ти конче поцвили,
коги ми самси извика,
тогиз те разбрах и познах,
по глас, Стоене, по конче.
Скоро, Стоене, по-скоро,
та си хазната превари,
превари, та я обери,
та да я дадеш, раздадеш
на хора, на сиромаси.
Улови пусти татари,
чърни манафи посечи,
зебеци да си изгориш -
да не ми тъпчат тревата,
да не ми кършат клоните,
да не ми мътят водата.
Сведе се гора, разгърна,
Стояну път направила.
А че е Стоян излезъл,
на Алтън бунар отишел
с негова вярна дружина,
та си хазната превари;
самси татари излови,
самси манафи посече,
зебеци в огън изгори:
през гора да не минуват,
през гора, през габърова,
да не и тъпчат тревата,
да не и кършат клоните,
да не и пият водата.
Че си хазната раздаде
на хора, на сиромаси.
17 Май 2013 05:32
Цончо Родев
Отмъстителят
(Разкази за истински герои и по истински случаи)
Натисни тук
17 Май 2013 05:34
ИНДЖЕ


"В тия времена восташа разбойници многи, които се назоваха дахалии и кърджалии,
изгориха села много и дойдоха на село в неделю месопустную,
и оловиха много человеци и обраха и изгориха селото..."
Из летописа на поп Йовча

Като мътен порой се спуснаха кърджалиите от Бакъджиците надолу в полето. Напред беше Индже с дружината си, а след него, с диви викове и пламнала стръв на вълци, наваляха без ред на луди коне кърджалиите на Сиври билюкбаши, на Едерханоглу, на Дели Кадир и други главатари.
Рядко беше се виждало такова страшно сборище: анадолски турци, зебеци, кюрди, даалии и капъсъзи. Хора, събрани от кол и въже, грозни, страшни, някои облечени само в дрипи, тъй че месата им се виждаха, някои в скъпи дрехи, натежали от сърма и гайтани.
Натисни тук
17 Май 2013 05:37
Благоево (Област Разград)
от Уикипедия, свободната енциклопедия

Благоево - основано 1805 год. (по-рано Къзъл Мурад- до 28 януари 1878, Ново село- до 1880, Батенберг - до януари 1947 г. и от тогава до днес Благоево) е село в Североизточна България То се намира в община Разград, Област Разград.
История [редактиране]

При създаването си през 1805 година селото се е казвало Казъл Мурад и е създадено от бягащи от Дряновските колиби българи, подложени на терор, насилие и кражби от населените в този район черкези....
Натисни тук
17 Май 2013 05:41
Спомени на Радой Козаров
Из личните спомиени
Автор: Радой Козаров

Аз Радой Тодоров Козаров роден на 27 октомври /ст. ст. 1856 година/, в с. Къзълъ-Мурад / сега село Батемберг/, Разградска околия, от родители: Тодор Михайлов и Пена Радоева Козарева, първия умрял 1878 година, на 62 годишна възраст и втората на 1908 година, на 93 годишна възраст, братя ми и сестрите ми живеят: Дона, Михаил, Вела и Иван в с. Батемрег, Петко и Милка в село Ярдъм, а аз в гр. Попово, гдето се засели на 1 януари 1883 година.
...................................... След една седмица башибузуците и черкезите запалиха и унищожиха цялото село Къзъл Мурад, което броеше повече от 800 домакинства и изклаха приблизително около 300 души.

Натисни тук
17 Май 2013 05:43
Лъф Болгарский, .

Само фнимавай да не опущиш "Козият рог" и "Боят настава...".
17 Май 2013 05:48
И ако обичаш ... прочети още веднъж есето и белким се сетиш каква е поантата на Калин.
Щото,ако е до тръби и веене на байряци ... наш Метю и щурчо да са те изпреварили с поне една обиколка.
17 Май 2013 05:49
ПЪТЕВОДИТЕЛ НА ГР. БЕЛОГРАДЧИК1
Градът като крепост е бил опорна точка и на султанските нападения срещу провъзгласилия се за независим владетел на Видинско – кърджалийският главатар Осман Пазвант-Оглу (1795 г.). Какво е било положението на населението от този край при премимаването на част от 200 – хилядната войска на Хюсеин паша, всеки може да си представи. Особено пък след разбиването й – на връщане! За това време още се приказва, че десетки години после „петел не е пропял“. Едно предание гласи, че Пазвант-Оглу, за да се осведоми за крайното оттегляне на разбитите Хюсеиново орди, проводил сама една хубава българка да тръгне за Белоградчик. И когато тя се върнала във Видин, незасегната от никой турчин, той обявил, че Видинско е вече спокойно.
Незаличим спомен е оставил и походът срещу Сърбия (1876 г.). През града се е точила десетки хилядна анадолска армия към прохода „Кадъ-боаз“. Начело на войските вървели зебеци, таламбасчии и арапи - последните с вирнати пред себе си секири. Тогава градът Гургусовец (сега Княжевац, Сърбия) бил запален и разрушен.
Име

Натисни тук
17 Май 2013 07:48
Ако полицията, т.е. държавата не може да се справи, назрява необходимост от "доброволни отряди" или адаптирана форма на "Ку-Клукс-Клан". Частната собственост е неприкосновена (съгласно Конституцията)! Дали някой отговаря за нейносто спазване?
17 Май 2013 09:11
Аз съм тъпа и не разбирам. Родена съм в града, нямам любов към земята и не бих живяла на село. Селскостопанският труд е тежък и неблагодарен. Защо аз да имам право на избор, а хората които са родени на село- не? Селото било натискано и не запазило духа и тардициите! А може би хората които са се родили там не са искали? Защо вие да имате право на избор, а те да са били длъжните да пазят традициите?
17 Май 2013 11:16
Добре написано,общо взето.

„Всички власти, откакто аз съм жив на тази земя, са громели българското село в главното, което то е отглеждало и удържало в себе си - спокойната самоувереност, че стои върху земята си и с нея ще се справи и надживее изпитанията, несгодата и времето дори. Днес това село го няма.”

Ако първите му реални впечатления са от времето,когато е пътувал с баща си 12-13 годишен /1953-54 г./, според Донков в българското село е громена „спокойната самоувереност, че стои върху земята си...”,но е впечатлен, че селото по това време е „голямо, богато, културно”?? Някакъв проблем е,че земята по това време не е собственост на селяните, което е силно основание да я бранят,но по това време няма от какво да я бранят. Реалният проблем за състоянието на земята и отношението към нея идва след 1990 г.,когато буквално всичко в селата отива по дяволите.От много акъл в тъпите продажни глави на управляващите от тогава та до сега!! Липсата на млади, наследяващи земята, хора е истинска съвременна българска трагедия. Има безотговорност в т.н. „власти” във вид на тъпи партии,които нямат каквато и да е концепция за развитие, нехаят и не правят и най-елементарното и абсолютно необходимо – защита от грабеж и на реколта и на жилища в селата. Защитата трябва да е от полицията. Нямало достатъчно полицаи по места?! Как ще има, като МВР е пълно с всякакви абсолютно ненужни там чантаджии,които паразитират в условия на чудесен бюджет.А всички се оплакват от полицията?

„....за да не се възбуждат клетвите и вайканията на циганските фондации и хелзинкските съгледвачи, че се потъпква свещеното право на един човек да граби и малтретира друг човек.”

Само уж международната структура „Отворено общество” на международния мошеник и служител на ЦРУ Дж.Сорос, финансира съществуването на около 15 организации в България - за „защита правата” специално на циганите. Освен това държавата не може да осигури работа,в частност и за циганите, и те безчинстват с обири и насилие,понеже имали права,а обираните кучета ги яли.В МВР трябва да бъдат освободени поне 2/3 от чантаджиите и да бъдат назначени полицейски структури, без недостиг, на територията на селските райони. Тъпите „власти”,като успяха да изгонят младите хора,да защитят поне обезлюдяването на селата от майки, бащи,баби и дядовци.Като начало.За да се спре една трагедия допускана най-вече от народ не знаещ как да се защитава.За да има сигурност и за да видят смисъл в завръщането си младите в селата.Но,за съжаление, май няма /или има/ връзка – щом „властите”допускат напускането на младите откъде акъл да ги задържат.Тъпата партийна власт нехае защото е спокойна за себе си. Нестихващи електорални маси избират с емоция, не с мисъл и те все ще са си във властта така както са свикнали – безотговорни,алчни и индиферентни. Каквито и глупости да правят. Защо да се променят, като никой не им търси сметка. Работодателите им просто избират ли, избират.И пак,и пак.
17 Май 2013 12:06
Браво Донков, но българското село вече го няма, умря. Селяните отдавна се изселиха и селата опустяха. Останаха възрастните хора и тяхната мъка. И тази на внуците им, които не могат да им помогнат с нищо. Няма да коментирам нататък, не е нужно, няма смисъл. Дори и за вина няма да говоря - дълго и без смисъл можем да спорим, но какво от това?
17 Май 2013 12:40
Bay Hasan,

17 Май 2013 14:38
Виждам две линии на разсъждение - Селото, като опора на българщината в обществено-битовия смисъл и Навлизане на чужди култури и невъзможността за интегрирането им.
По първата ще се въздържа, но по втората ще добавя малко инфо.
Циганите от село Мечка не са обикновени български цигани. Представляват потомци на един цигански род (семейство) преселван и местен от властите многократно из цяла България и съседна Гърция. Става въпрос за особен тип ... хммм хора, сред които са практика кръвосмешения и са налице изключително висока честота на малформации и уродства. Разселвани са заради кражби, жестокости и убийства извършвани върху всяко намиращо се в близост население.
След като са заплашени с линч на едно от местообитанията си, соц властта ги изселва от Пловдивско в Мечка някъде през 60-те. По време на соц-а популацията им расте, но властта ограничава престъпленията им като голяма част от тях изпраща по затвори. След 90-те населението в МЕчка застарява, циганите започват постепенно и с изключителна жестокост да тероризират местните старци и т.н. В друга държава циганската махала в Мечка отдавна щеше да е изравнена със земята, изорана и засята. Но тук толерантността добива трагикомични форми.
17 Май 2013 15:33
Асан аа хич не обича да се припомнят маскарлъците на съплеменниците му. Народната памет трябва да се тачи! Историята - да се помни! Иначе сме до тук...
17 Май 2013 18:50
Абе оставете го асанчо. Он е от кротките манафи, не е от юруците и зебеците.
17 Май 2013 19:27
Разказвам това, за да стане ясно колко непримирими, сговорни и способни на общи усилия са били онези хора, когато е ставало дума за живота и свободите им....
Виждаме какво сме стъпкали и попилели, какви хора, какви мъже, какъв сговор, устрем и воля, какво самочувствие - какво общество сме съсипали
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД