Ако изобщо е възможно да се намери по-неприятен актьор от Бен Афлек, това несъмнено е Пол Уокър. Набрал скорост на гърба на Вин Дизел - в "Бързи и яростни", двамата потрошиха стотина експоната на автомобилния тунинг - русолявият хубавеляк сега е избрал още по-шеметен маршрут. Героят му във "Фатален срок" пътува през времето.
Идеята нито е революционна (а четохте ли Хърбърт Уелс?), нито е нова за Холивуд. "Машина на времето", "Планетата на маймуните", "Гости от бъдещето", та даже и романтичният "Кейт и Леополд"...
Предполагаемо касовата комбинация от сценарий на Майкъл Крайтън ("Джурасик парк") и режисура на Ричард Донър ("Смъртоносно оръжие") вещае хит. Но "Фатален срок" даже хит не е.
Фабулата за студенти по археология, които тръгват да спасяват свой професор, а се оказват на курс по оцеляване в средновековна Франция, е смайващо невежа не само в историческите детайли, но и по отношение на вкусовете на аудиторията в 2004 година. Дори визуалните ефекти не са на очакваното ниво. Не е изненада, че "Фатален срок" не успя да избие дори половината от вложените $ 80 млн. бюджет.
Не знам кой е писал тази рецензия, но предполагам че не е специалист по средновековието, че да заяви че "е смайващо невежа не само в историческите детайли". По което съдя че просто е преписана отнякъде.
Та ако този който е напечатал статията си беше направил труда да прочете книгата, щеше да разбере, че за времето през което се развива действието, реално има прекалено много неизвестни - примерно не съществува НИТО ЕДНА картина, която да показва как са изглеждали отвътре замъците по това време. Може би това не е добре предадено във филма - не знам - още не съм имал време да отида да го гледам, но в книгата героите (археолози) постоянно се учудват че мнозинството от нещата се оказват не такива каквито са си ги представяли или най-малкото са били спорни. И Майкъл Крайтън СЪЗНАТЕЛНО засяга много от тези теми. Примерно Крис се учудва че му предлагат да се изкъпе, след като се е смятало (и се смята) че в средновековието не са се къпели. За какво невежество говорим - това си е просто авторска волност.
В заключение за мен е повече от съмнително точно Майкъл Крайтън да не е проучил ОСНОВНО темата.