:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 441,300,159
Активни 579
Страници 7,727
За един ден 1,302,066

Бахур

Когато всички са щастливи и доволни, вариантите са два - или апатията е победила обществото, или културтрегерите се страхуват да назоват нещата с истинските им имена
Снимка: Михаела Катеринска
"Представляваме винаги безнадеждно малцинство и което е по-лошо - узурпираме си правото да подгряваме тревогата..." - прозвучало от устата на Теди Москов на раздаването на наградите "Икар" трябваше да бъде нагледно визуализирано от всичките му колеги.
I

Театрите са в страхотен подем. Театрите в столицата са пълни до пръсване, билети трудно се намират, а за някои постановки това е направо невъзможно. Всичко това - въпреки последните театрални реформи на кабинета, който обединяваше някакви необединими структури, така както навремето се създаваше ТКЗС-то.

Театрите няма да ги мислим.

Минаваме нататък.

Киното е в подем. "Мисия Лондон" събра за първата си седмица повече зрители от първата седмица на "Аватар".

"Тилт" се радва на добър финансов успех.

Българските сериали по всички телевизии събират рекорден брой зрители.

Киното няма да го мислим.

Да минем нататък.

Галериите са в страхотен подем. Посещавани са от толкова хора, че дори Анелия, Камелия, Глория, Малина, Къпина, Диня и Мушмулка станаха патрони на Анди Уорхол.

Галериите няма да ги мислим.

Да минем нататък.

Музиката... оооо, музиката е толкова добре. Оперните ни певци са най-конвертируемата ни стока навън. Всички знаят кой е Гяуров, Гюзелев, Кабаиванска, Анна Томова-Синтова.

Музиката няма да я мислим.

Да минем нататък.

То май не остана. Всичко е чудесно и с това приключваме. Благодарим ви и на добър час...

Бих искал да завърша по този начин и повече да не пиша за изкуство и култура.

Това би бил един чудесен завършек на една кратка ода.

А сега...колкото и да е гадно...ще обърна палачинката...

И започвам отново...



II

Театрите са в страхотен подем... в София, Пловдив, Варна... В Триград, Павликени и Радомир децата нямат идея какво е театър. Е, все някога ще отидат на такъв - ако станат студенти в някой от големите градове. Засега обаче те нямат никаква идея какво е това и ние няма да ги мислим.

Да продължим нататък.

Да сложим ли бас, че зрителите от много български градове не са гледали българско кино.

Просто защото киносалони има само в големите градове.

Така че... единственият "сблъсък" с новите български продукции са излъчваните по телевизиите нови български сериали.

Което е по-добре от нищо.Така че няма да ги мислим...

Да продължим нататък.

Изобразителното изкуство е много по-достъпно. Слава богу, дори в малките градове има много галерии. Там местни художници продават за по 40 лева картини на местни хотелиери, които не че много държат да имат такива неща в хотелите си, ама им ги изискват разни комисии по категоризации. Нямаш ли картини - хотелчето ти не получава три звезди.

Така че няма да ги мислим.

Да продължим нататък.

Музика - о, тук нещата са най-добре. Музикантите свирят или по провинциалните оркестри, които все още не са закрити (някои от тях) за 300 лева месечно... Или се преориентират към кръчмите.

Късметлиите заминават да свирят по кораби за 2000 евро на месец, където се свирят по 7 серии на вечер и ако не се напиваш като задник, няма да издържиш.

Така че да не ги мислим.

Слагаме край на втора част...

Да видим какво стана...



III



Картинката е следната. През последните 20 години, за добро или лошо, всичко в сферата на културата и изкуството се концентрира в София, Пловдив и още един-два града.

Демек - една трета от цялото население на България.

Което е добре.

Така че да не го мислим.

Останалото население на страната ни остана без духовна храна и се информира за киното, музиката, и други достижения на духа само благодарение на милостта на Явор Колев, който още не е закрил всички торент тракери.

Което е все нещо.

Така че да не го мислим.

В София раздават награди за театър. Ние, които живеем и работим тук, отлично знаем кой е Мариус Куркински, кой е Теди Москов, кой е Александър Морфов.

В Полски Тръмбеш не знаят. Няма как да знаят това.

Те знаят само Ивана, която е изнесла безплатен концерт на площада по време на някоя предизборна кампания.

Ние не знаем какво става в Полски Тръмбеш. И не ни интересува. Подобни градове ни стават интересни само ако някое дете заколи семейството си или ако някой несретник вземе заложници в някой банков клон.

Ние сме аристократите. Интересуваме се от хайлайф и култура.

Те се интересуват от цената на бахура и свинските бузи, които, макар и гадни, са евтина храна.

Ние се гнусим, че в тази храна няма фибри и омега 3 мастни киселини.

Те гледат с учудване лауреатите на "Икар" и викат - тия па кои са и какво са направили...

Замириса на антагонизъм столица - провинция.

Не исках да става така.

Не исках да пиша всичкия този текст.

Исках някой на наградите "Икар" да каже - аз се отказвам от своята награда заради средния пръст, който сте показали на изкуството и културата в малките градове.

Исках някой да произнесе реч за това, че само преди няколко месеца удариха театъра в Смолян, операта в Пловдив...

"Представляваме винаги безнадеждно малцинство и което е по-лошо - узурпираме си правото да подгряваме тревогата..." - прозвучало от устата на Теди Москов трябваше да бъде нагледно визуализирано от всичките му колеги.

Не стана така.

Така че да не го мислим.

Все пак изкуството е в подем.

А цената на бахура е доста поносима.

Тоест имаме една сериозна предпоставка всички да са щастливи и доволни.

Лошото е, че когато всички са щастливи и доволни, вариантите са два - или апатията е победила обществото...или културтрегерите се страхуват да назоват нещата с истинските им имена.

Иначе - честито на победителите снощи.

Все пак театърът е в подем.

Поради простата причина, че за да има театрален подем...трябва да има театри.

Е, ние имаме този късмет.

Така че да не го мислим...
56
5344
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
56
 Видими 
30 Март 2011 19:35
Бахурът като тема е патентован!!!
А от статуйката разбрах - литературата не е култура. За нея - ни дума.
-----------------------------
Блогът на Генек
30 Март 2011 19:58
Гледах 20 минути един нов български филм, да не му правя реклама. Героят се задави с локум и започна да се гърчи и умира в реално време - 7-8 минути. Неговите роднини искаха да му помогнат, но само обикаляха около него. Аз не можах да се ориентирам за жанра на филма, защото участваха само комици, но репликите и поведението въобще не бяха смешни. Началната сцена доста ме отблъсна и няма да гледам другите серии, ако има такива.
30 Март 2011 19:58
Много свежо! Автора не само е писал, а преди това е гледал и слушал, а не като тумбата чукча-писателям..
Ловкий, бахура много набра скорост
30 Март 2011 20:32
Само да питам - Ловки ти само в заглавието ли тури пръст или и надолу си се ...?
30 Март 2011 20:34
Това за цената на бахура, че била "поносима" е вярно, само за някои ... от малцинството.
Ми тя стана, като цена на деликатес .
Справка в магазини Била.
Но ако си заколиш домашното прасе, става много добре и излиза май по на сметка
Кйде е Бойко, да ни препоръча да гледаме в къщи и прасета, та да се получи свинско с картофи
Мен не ме мислете, аз бахур не ям.
30 Март 2011 20:37
..Не исках да пиша всичкия този текст..

Интересна забележка...
30 Март 2011 21:08
Да допълня автора.
В Полски Тръмбеш не знаят. Няма как да знаят това.Те знаят само Ивана

Знаят и градския си, дето нашата полиция го пази, дори тича и плува с него.
ПП: Може и да нараня нечие нежно небце, но домашно направения бахур е много по-добро мезе от фабричната луканка, пълна с остатъци от ЕПЖ (най-често умряла от старост крава) и Е-та. А и ако ракийката е домашно печена, а не винпромска алхимия....само си викам дано:-)

Редактирано от - Stern на 30/3/2011 г/ 21:13:55

30 Март 2011 21:11
Ловкия е с връзки
30 Март 2011 21:27
Ловкий! Амче тъй ще е!!! За таз работа - патент! И след като не си го патентовал, и други ще ти пробутват твоя труд. Крадливо племе, туй джурналистS... Това няма звучението и значението на "джурналята".... А това пък: "Като чуя за култура и се хващам за ......". На място и кърти миФките!

30 Март 2011 21:27
А бе, глупости малко написал човека....
Да вземем, например, това:
"В Полски Тръмбеш не знаят кой е Мариус Куркински, кой е Теди Москов, кой е Александър Морфов.
Те знаят само Ивана, която е изнесла безплатен концерт на площада по време на някоя предизборна кампания.

А може би на хората в Полски Тръмбеж не им е интересно кой е Куркински ? Ами, да бе взел тоя Мариус и да бе отишъл в Полски Тръмбеш, да види дали някой ще му обърне внимание. Ако иска - срещу билети, ако не - безплатно, на предизборен митинг на която партия си харесва.
'Щото друг начин няма. Може би на автора му се иска "да се намерят едни пари" и да се финансира появата на Мариус в Полски Тръмбеш ? И не само това - нкой да обясни на хората там, че Мариус е велик поне колкото Ивана и че са длъжни да го харесват ?
Е, тези времена свършиха.
30 Март 2011 21:43
Пак ли за бахура?
Ловкия не може да си го опази и това е...
30 Март 2011 21:49
Ние сме аристократите. Интересуваме се от хайлайф и култура.

Те се интересуват от цената на бахура и свинските бузи, които, макар и гадни, са евтина храна.

Банда, по никакъв начин не ме свързвайте с тоя...автор...
Според него, "ние" са онези, които не хапват нищо по-надолу от пресни трюфели, докато "те" сме всички останали...
Бахура!!! бил гадна храна!?!
30 Март 2011 21:49
Много хубава и много тъжна статия. Сега пазарните фундаменталисти ще разяснят, че така или иначе 2/3 от хората трябва да са без достъп до културни събития, щото не са програмисти!
30 Март 2011 22:00
Добре де, Die Hexe - да отречем пазарния фундаментализъм

Твоята идея каква е ? Как да направим Мариус Куркински близък до сърцето на всеки жител на Полски Тръмбеш ?

'щото (добавка) - никой не им пречи и сега да прескочат до Търново, когато Мариус е там. А по-мераклиите могат и до София. Какво още ?

Редактирано от - Калки на 30/3/2011 г/ 22:02:58

30 Март 2011 22:08
Ловкия, защо не седнеш пред редакцията на в. Сега с един кочан билетчета. Който иска да напише статия за "бахура" си купува авторско право - 1 билетче за 50 кинта. ще изкараш и за бахура, и за водката, а и нас може да почерпиш.
30 Март 2011 22:10
Сега пазарните фундаменталисти ще разяснят, че така или иначе 2/3 от хората трябва да са без достъп до културни събития, щото не са програмисти!
Съжалявам, че ще те разочаровам, но няма да разясня това, както и никога не съм го разяснявал. Когато миналата година се водеше голямата форумна дискусия на тема "Помощ, убиват културата", разяснявах, че хората имат повече достъп до културни събития, отколкото искат. Спомням си приблизителни данни за Пловдивската опера - 50 спектакъла за година, 150 зрители на спектакъл при само 7-8 лева средна цена за билет. Ми не щат пловдивчани такива културни събития, бе, не щат! Тогава бях цитирал и данни за Австрия, която е близка по размер до България, с огромни културни традиции и има 3 (словом три) държавни театъра (останалите са общински или частни) - Виенските Щатсопер, Фолксопер и Бургтеатър, които дават по 200-300 представления годишно при препълнени зали и държавна субсидия само 50% от бюджета, за разлика от 90-95% от бюджета на някои провинциални български театри за 2009г. Те така...

_______________________
Интеллигент — это тот, у кого ума больше, чем умения, знаний больше, чем ума, сведений больше, чем знаний, а амбиций больше, чем всего перечисленного…
Блогът на Манрико
30 Март 2011 22:20
Ma колеги, вие като монахиня на краставица се нахвърлихте върху Ловкия, само като прочетохте за Бахур в заглавието.
А то статията направо се е изгаврила с кумира на Ловкия и е уби всичко детско в него, а и у всички нас - благочествите бохеми, любители на истинските органични деликатеси, макар и дилетанти...
А че всчики ние много обичаме... културата... и Бахура.... то това не подлежи на съмнение...
30 Март 2011 22:34
с един кочан билетчета

Пич, не върви точно Бахура да комерсиализираме...
30 Март 2011 22:36
Ние всички обичаме бахур!! С лютеница!
И пиеси обичаме, ама бахур повече.
30 Март 2011 22:47
Съжалявам, че ще те разочаровам, но няма да разясня това, както и никога не съм го разяснявал.


Добре че барем се разпозна в описанието на Die Hexe! То в Австрия много неща се случват, трябва ли вечно да гледаме какво е еди-къде си и да копираме безмозъчно? Щото ако е така то сериозно изоставаме по линия на бащи изнасилващи дъщерите си в мазе 17 години!!
30 Март 2011 22:48
Още един да си пробута стоката Некои не обичаме бахур с лютеница

Бахурът без лютеница!!!! С пиеси може, ако се раздава срещу билет
30 Март 2011 23:16
Съжалявам, че ще те разочаровам, но няма да разясня това, както и никога не съм го разяснявал.

Не съм казал, но пак ще повторя!
30 Март 2011 23:35
Убу, де, бахур без лютеница! И без ракия! Гол!
30 Март 2011 23:40
To па в София и Пловдив театъра е един театър.......... Да ма прощават културтрегерите.
31 Март 2011 00:06
Скечът за културата и Бахура, изигран феноменално от Кръстьо Лафазанов, по идея на немладия, но много много сърдит човек Теди Москов, е класика и обект на маса нескопосни опити за упражнения по "културни" теми и тълкувания...
31 Март 2011 00:34
За този скеч става въпрос
Натиснете тук
31 Март 2011 00:35
Работата е там, Манрико, че музиката и театърът не би трябвало да се оценяват според приходите си. Добре, нека само 20% от хората в града да ходят на театър - това обаче ще са хората, които движат нещата напред. И за да има шанс след поколение-две тези хора да станат 50% - то сегашните 20% не трябва да бъдат лишавани от възможност. Това не е салон за красота или магазин за обувки, съответно "мерките и теглилките" не трябва да са еднакви.
31 Март 2011 01:57
Ловки,
Ето и оригиналa на скеча за тези извън България, за които VBOX-a не върви: Натиснете тук
31 Март 2011 02:28
Това според мене е напълно безсмислено писание. Само да кажа за протокола, че Мариус Куркински е родом от Нови пазар, макар че е израсъл във Варна.
31 Март 2011 04:54
Има си хас некой по-известен в майка България да не се е родил или па поне подишал въздухо на Варна-столицата на Четвъртата българска дръжава.
Даже и наш Аамет таи най-незабравими спомени от тама.
31 Март 2011 09:58
Много цинизъм туканка. Бахурът, че бахурът. .Хайде, пуснете пак оная песня "Кой туй нещо?".

Редактирано от - dabedabe на 31/3/2011 г/ 10:09:21

31 Март 2011 10:05
Хексе -
Но...в проповядваната бит пазарна демокрация всичко се измерва с пари - стоки, изкуство, любов...Което проповядват доинтелектуалните занаятчии.
------------------------------
Блогът на Генек
31 Март 2011 10:06
Да помогнем на Ловкия да патентова темата за Бахура! Ама ха, употребата на това кулинарно творение в тази статия си е чиста проба плагиатство!
31 Март 2011 10:57
Що да не знаят кои са /Мариус Куркински, Теди Москов, Александър Морфов/ в Полски Тръмбеж- знаят, знаят ги и в Българско Сливово.....но тези дето са на 38 и нагоре години-младите ......не
31 Март 2011 11:04
Бахурецът ли пак стана жертва на журналистиката?
Ловкий драги, не може да нямаш пръст тука, даже цяла ръка!
31 Март 2011 11:25
Ние, които живеем и работим тук, отлично знаем кой е Мариус Куркински, кой е Теди Москов, кой е Александър Морфов.

Хм. А кои сме ние все пак. Я авторът да си спретне една мини-анкетка по софийските улици или кафенета (ама не само в ареала между НДК и Ректората) и да пита хората кой е Теди Москов, кой е Морфов, пък коя е Ивана и коя е Камелия.
От една страна имаме миниатюрно малцинство с подчертани културни интереси, от друга - една абсолютно затъваща в неграмотност маса (оставена да затъне). Не само в Полски Тръмбеш.
А неграмотната маса, разбира се, гласува.

---
Блогът на Руританец - Ruritania Press
31 Март 2011 11:28
Добре, нека само 20% от хората в града да ходят на театър - това обаче ще са хората, които движат нещата напред.

Хексе,

---
Блогът на Руританец - Ruritania Press
31 Март 2011 11:40
Това ли ви е културата бе, София, Пловдив и някой други градове имали театри и хората ги посещавали. Преди много години се отказах да ходя на театър. Чалгата вилнее с пълна сила и там. Това вече отдавна не е културна институция, това си е един кич. Постановките са пошли или опошлени. Последните които съм гледал бяха на Куркински по разкази на Хайтов (колкото и странно да звучи това беше единствената прилична постановка последните години) и Преспанските Камбани, там едно недоразумение като М. Вачкова се лигавеше и преиграваше та чак на човек да му се доповръща.
31 Март 2011 11:46
Работата е там, Манрико, че музиката и театърът не би трябвало да се оценяват според приходите си. Добре, нека само 20% от хората в града да ходят на театър - това обаче ще са хората, които движат нещата напред.

Разбира се!!! Ако вземем за пример Пловдив, населението му е поне 300 хиляди, ако 20% отидат само три пъти годишно на опера, това ще са 180 хиляди посещения, да речем 180 спектакъла по 1000 души публика. Това си е много добро постижение, операта би процъфтявала! Обаче 50 спектакъла по 150 души публика говорят за друго нещо.
Разбира се също така, че не оценяваме и музиката и театъра според приходите. Музикантите и артистите от непосещаваните театри реват за пари. И като не могат да си докарат приходи от билети, искат някой друг да ги издържа, за да имат малко представления, които малко публика посещава.

_______________________
Интеллигент — это тот, у кого ума больше, чем умения, знаний больше, чем ума, сведений больше, чем знаний, а амбиций больше, чем всего перечисленного…
Блогът на Манрико
31 Март 2011 11:53
За този автор- Бахур с бузи, само срещу купони, ааа ма ха! ... и да обърне пак палачинката...
31 Март 2011 12:13
Вагнерианец, не залитай по цифрите, опасно е! ... да те попитам - кое е по-добре - да се направи една гениална оперна постановка например в Плевенската опера, например с модерните Ана Н. и Виразон (които пълнят залите във Виена и Залцбург) и тя да се играе пет пъти пред 50 ценители, или да се постави някоя от халтурите на Стефан М., която да се играе 50 пъти пред 1000 зрители. Благодаря.
31 Март 2011 12:23
Батко Венци е голем!
31 Март 2011 12:25
И като не могат да си докарат приходи от билети, искат някой друг да ги издържа, за да имат малко представления, които малко публика посещава.

Тук в спора между пазарници и "анти-пазарници" по отношение на финансирането на културата, рано или късно трябва да опрем до проблема за т.нар. критична маса. Схемата на Хексето за 20-те процента, които гледат театър и дърпат обществото напред, е принципно вярна, но сгрешена в числата.
Добре, можем ли някак да посочим числов праг на публиката, отвъд който публичното финансиране на културата става безсмислено? 5 %? 1 %? 1000 души, 100 души? Аз не съм сигурен, че можем. Да се търси такъв праг - това е пазарно мислене. А публичното финансиране в крайна сметка има за цел тъкмо да компенсира онова, което пазарните механизми не успяват да свършат. Защото е ясно, че в идеалната пазарна ситуация дори пловдивският театър и опера (примерно) няма да съществуват. Въпросът е искаме ли я тая ситуация, или не я искаме. Аз не я искам.
А че посетителите на театри, опери и т.н. в България са и ще продължават да бъдат минимален процент от населението, това би трябвало да е ясно на всички.
Наскоро едно изследване на читателските навици в България установи, че те са сходни със страни като Перу и Гватемала. За наше съжаление тези две страни поне си имат писател нобелов лауреат.

---
Блогът на Руританец - Ruritania Press
31 Март 2011 12:27
кое е по-добре - да се направи една гениална оперна постановка например в Плевенската опера, например с модерните Ана Н. и Виразон (които пълнят залите във Виена и Залцбург) и тя да се играе пет пъти пред 50 ценители, или да се постави някоя от халтурите на Стефан М., която да се играе 50 пъти пред 1000 зрители.

Сакън - гениални оперни постановки не трябва да се правят - докараш ли гениален режисьор да направи гениална постановка, обикновено се получава нещо ужасно Операта си е традиционно изкуство и трябва да се поставя традиционно!
Ся, ако говорим за Нетребко и Вил(!)азон, има един малък проблем, че Вилазон е претърпял операция на гласните струни и май не успява все още да си върне гласа. Както и да е, очевидно визираш залцбургската "Травиата", тенор за Алфред все ще се намери. Би било безумие такава постановка да се направи на място, където няма кой да отиде да я види. Съмнявам се, че и певци от такова ниво ще отидат да пеят някъде в оперен спектакъл, не в камерен концерт, ако ще се очаква публика от 50 души. Друг въпрос е, ако ще правим Плевенски музикален фестивал по подобие на Залцбургския, на който ще се стича публика от цял свят. Това би било добро начинание, пожелавам му успех! То имаше май някакви дни "Катя Попова" в Плевен, какво стана с тях?
А кой е Стефан М., не се сещам, та да ти отговоря.

_______________________
Интеллигент — это тот, у кого ума больше, чем умения, знаний больше, чем ума, сведений больше, чем знаний, а амбиций больше, чем всего перечисленного…
Блогът на Манрико
31 Март 2011 12:32
Тук в спора между пазарници и "анти-пазарници" по отношение на финансирането на културата, рано или късно трябва да опрем до проблема за т.нар. критична маса.
Тук изобщо не става въпрос за пазар и антипазар, както се опитват да го изкарат "анти-пазарниците" с надеждата, че като нарекат нещо пазар, то е лошо и значи ще им даде държавата някой лев.
Въпросът е - трябва ли държавата да финансира "културни институции", които имат малко представления и не събират публика. Едни казват "да", аз казвам, че държавното финансиране трябва да се насочи към тези културни институции, които изпълняват едновременно две условия:
1. Представят "високо" изкуство - което разбира се, се определя субективно.
2. Събират публика.


_______________________
Интеллигент — это тот, у кого ума больше, чем умения, знаний больше, чем ума, сведений больше, чем знаний, а амбиций больше, чем всего перечисленного…
Блогът на Манрико
31 Март 2011 12:44
държавното финансиране трябва да се насочи към тези културни институции, които изпълняват едновременно две условия:
1. Представят "високо" изкуство - което разбира се, се определя субективно.
2. Събират публика.

Проблемът, драги ми Манрико, е че "високото изкуство" по дефиниция не събира публика.
Така че твоята комбинация от две точки е просто йезуитщина.

---
Блогът на Руританец - Ruritania Press

Редактирано от - Руританец на 31/3/2011 г/ 12:50:22

31 Март 2011 12:47
Въпросът, на който трябва да си отговорим, всъщност не е толкова сложен. Искаме ли да издържаме с публични средства културни институции, или не искаме? Мисля си, крайно време е, ако трябва с референдум, да се вземе такова решение и оттам нататък да знаем какво правим. Или оставаме с три театъра в София, от които два поставят весели халтурки, или решаваме, че ще поддържаме театрална мрежа и ще я финансираме. Разкраченото положение, в което пребиваваме, не прави услуга никому.
Разбира се, местните общности носят вина за това разкрачено положение, защото лицемерно се възмущават, когато "отгоре" решат да им закрият театъра или филхармонията, въпреки че никога в живота си не са отишли на една постановка там.
Но фундаменталният въпрос си остава този и трябва да му се отговори.

---
Блогът на Руританец - Ruritania Press
31 Март 2011 12:58
JS съвсем правилно отбеляза, че много от театралните изпълнения са скръб и половина, и даже е грешно и 20 души да ги гледат. Типичен пример в случая е ювелирната постановка на Теди Москов „Улицата” където в продължение на 2 часа Мая Новоселска кудкудяка, а Лафазанов кряка. На един от последните театри дето ходих си поспах отлично(служебно ни бяха купили 20 билета). Казваше се май „Запалянковци” където 2 футболни фена си обменяха по телефона терзанията. На 15-та минута се отпуснах блажено, в паузата изпуших една цигара. Второ действия спах дълбоко половин час и 10 мин. преди края се събудих и накрая ръкоплясках възторжено..
31 Март 2011 13:05
Манрико, Стефан М. е истинското име на културтрегера, известен като "Теди М."
- Буквите Р и Л на моята клавиатура са една до друга, така че извинявай за накърненото ти чувство за справедливост; Това, че Вилазон е леко настинал не променя същността на въпроса ми - кое е по-добре...отговори, недей да шикалкавиш...
31 Март 2011 13:12
Този път манрико е съвсем прав:
Тук изобщо не става въпрос за пазар и антипазар, както се опитват да го изкарат "анти-пазарниците" с надеждата, че като нарекат нещо пазар, то е лошо и значи ще им даде държавата някой лев.
Въпросът е - трябва ли държавата да финансира "културни институции", които имат малко представления и не събират публика. Едни казват "да", аз казвам, че държавното финансиране трябва да се насочи към тези културни институции, които изпълняват едновременно две условия:
1. Представят "високо" изкуство - което разбира се, се определя субективно.

Фундаментален дефект на "не-пазарния" или "анти-пазарния" подход е именно в субективизма, който в случая е неминуем. Държавата е принудена постепенно да се отдръпва от финансиране на искуствата именно защото всяка подборка е субективна и, следователно, оспорима. В изкуството абсолютни критерии няма (например, аз лично не харесвам Куркински)
Затова исторически се е оформил механизмът на меценатството - частно финансиране, при което някой спонсорира представлението на Куркински в Полски Тръмбеш.
Само че и това е форма на пазарен подход - просто вместо да продаваш стоката на десетки хиляди, успяваш да я продадеш "на едро" на един купувач.
... Има непоказани мнения ...
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД