:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,648,183
Активни 308
Страници 18,593
За един ден 1,302,066
Истинската история

Българи ли са князете Борис и Глеб?

1000 години от смъртта на руския княз Владимир не са достатъчни за разгадаването на всички тайни около личността му
Походът на руския княз Владимир Святославович (ок 960-1015) срещу Волжска България с пояснителна бележка: "В лето 6493 [= 985] пое [княз] Владимир срещу българите с ладии, заедно с чичо си Добриня, а узите доведе по брега [на р. Волга] на коне; и така победи българите."; рисунка на л. 47 об. долу; Радзивиловска летопис (ХV в.; при изпозването на първообраз от началото на ХIII в.); Библиотека на Руската академия на науките-Санкт Петербург
Съгласили се бяхме тук, че отбелязването на историческите събития трябва да се прави на деня, в който са станали, а не да се преиначават в "нов стил", защото това изкривява историческата достоверност. Даже и обещание имах някакво за по-обстоен текст по този въпрос. Лавината от всякакви свръхважни исторически отбелязвания обаче все не оставя свободен четвъртък за тая тема, та нищо друго не може да се направи сега, освен да подновя стародавното уверение за скорошно възвръщане към проблема за времето на отбелязване на историческите събития. Дано тоя път да стане по-скоро. А който си мисли, че въпросът е маловажен, то той греши със сигурност.

Хилядолетието от смъртта (по нов стил) на древноруския княз Владимир Святославович (ок. 960-15 (28) юли 1015) бе тържествено отбелязано през последните два дни и това наложи тук също да се съобразим с времето на това честване в Русия и Украйна. Главното, с което се споменава най-често този владетел е налагането на християнството в Древна Рус. Това далеч нееднозначно събитие (вж. Свързани текстове) вече ни занимава преди време, но животът и личността на княза през дългото му царуване са богати на тайни и на нерешени исторически ребуси. И със сигурност за нас от особена важност са връзките му с Дунавска България, още повече, че горната граница на имперските й времена почти съвпада със смъртта на княз Владимир Святославович. Не е без значение също и широкото разпространение къде ли не на непотвърдени в изворите сведения - за "българите" Борис и Глеб, за майка им "Милолика", за някаква война между Древна Рус и Дунавска България през 985 г. Изправянето на тези недоразумения също има смисъл.



* * *



Трябва да е станало понятно обаче, че този път няма да ни занимават толкова обсъжданите книжовни и езикови връзки между Имперска България и Древна Рус, а нещо много по-делнично - произходът на една от многобройните "езически" жени на княза (вж. Извори в Свързаните текстове). В Началната руска летопис тя е назована просто "българката" . . . и нищо повече. Късни недостоверни извори ни съобщават името Милолика или Милица като майка на най-малките синове на княз Владимир Святославович (Родословная книга Всероссiйскаго дворянства 1906; без позовавания). Понеже не ни е известен съвременен или близък на събитията извор, който да съперничи на Началната руска летопис по достоверност, ще се наложи да се отнесем с очаквано пренебрежение към непотвърдените данни от началото на миналия век - не може да се твърди по никакъв начин, че майката на князете Борис и Глеб се е казвала Милолика или Милица, това са само красиви славянски имена без никаква връзка с обсъжданите събития.

Малко повече време ще трябва да се отдели на друга особено масова заблуда - отъждествяването на майката на Борис и Глеб със сестрата на византийския император Василий II (976-1025), която познаваме добре с името й Ана Багрянородна (* 963-† 1011/1012). Впрочем Ана наистина е не просто съпруга на княз Владимир Святославович, а първата му "християнска" жена (вж. Свързани текстове). Началната руска летопис е твърде обстоятелствена по този въпрос. Ще повторим случката съвсем накратко. През есента на 987 г. или през 988 г. княз Владимир се насочва към византийския град Херсон на п-в Крим, а "херсонците се затвориха в града" и "Владимир обсади града". В края на краищата княз Владимир превзел Херсон, но иска сестрата на император Василий II за жена. Императорът се съгласява бързо при условие Владимир и цялата Древна Рус да приемат християнството. Изглежда руският княз да е очаквал такъв отговор, защото още по-скоро отговаря: "Нека тези, които дойдат с вашата [на император Василий II и на по-малкия му брат Константин VIII (1025-1028)] сестра и да ме кръстят." За предисторията на този брак получаваме достоверни данни от арменския историк Степан от Тарон и неговата "Всеобща история" (след 1004 г.).

Така или иначе руско-византийският брачен съюз се осъществява и Древната Рус е покръстена с огън и меч (вж. Свързани текстове). Защо обаче сестрата на византийските императори Василий II и Константин VIII се отъждествява с "Българката" (ще я пишем и насетне с главна буква, понеже не знаем истинското й име) от Началната руска летопис?! Заради късно измисления прякор на брат й Василий II - Българоубиец, не преди края на ХII в. Та понеже братът на Ана Багрянородната е известен като "Българоубиец" от това време насетне съществува с нищо недоказано предположение, че именно тя е "Българката", майката на Борис и Глеб.

Както вече бе намекнато, прякорът на Василий II е пришит късно към името му, при това, в скоби, изглежда без никакво основание. За последното вече стана дума, когато бе отбелязано тук, че не е твърде логично победната за българите Беласишка битка през юли 1014 г. да завърши така чудовищно - с ослепяването на българската войска. Впрочем, на този въпрос пак си заслужава да се върнем заради новите данни по него. Засега е достатъчно да се отбележи, че отъждествяването на Ана Багрянородна с "Българката", майката на Борис и Глеб, е напълно неправомерно и трябва да се изключи категорично от историческите възможности.

Второто, което трябва засега да забравим е твърдението, че "Българката" има от княз Владимир още най-малко двама сина (пак според Родословная книга Всероссiйскаго дворянства 1906) - бъдещият смоленски княз Станислав и бъдещият псковски княз Судислав.

Има и трето твърдение, от което категорично ще трябва да се разграничим, макар то да изглежда особено привлекателно - "Българката", както по всичко личи, няма нищо общо с Дунавска България, тя е от волжските българи. И доказателствата за това ще ни отнемат малко повече място.

Основанията за свързването на "Българката" с Дунавска България са прозрачни и твърде лесно оборими. Кръщаването на единия от синовете й, Борис, се смята за указание, че негов прародител е покръстителят на дунавските българи княз Борис-Михаил. И май това е всичко. За да продължим, сега е времето да се уточни, че двамата братя-българи - Борис и Глеб са родени преди налагането на християнството в Древна Рус, защото и двамата са отбелязани в Началната летопис като покръстени през 988 г., следователно те вече са били родени.

Всъщност знаем по непреки данни и рождените им дати по-точно - Борис е роден през 986 г., а Глеб - около година след това. Това, впрочем, е още едно основание да не се отъждествява Ана Багрянородна с "Българката", защото тя се запознава със съпруга си през 988 г. и няма начин да има от него две деца, родени преди това.

Рождените дати на младите князе ни насочват към едно друго събитие - походът на княз Владимир Святославович срещу "българите" през 985 г. (вж. Изображението). Този поход завършва с победа на войската на княз Владимир Святославович, подписан е и дълголетен мир: "И сключи Владимир мир с българите и клетва [си] дадоха един другиму и казаха българите: "Тогава няма да има мир между нас, когато камъкът започне да плава [по водата], а хмелът - да потъва."

Няма как "Българката" да е някоя от княгините в Дунавска България, която губи източните си земи още при цар Борис (969-971), а цар Самуил ги отвоюва обратно (само до Стара планина) чак след похода от 1001 г., та съвсем се губи всякаква връзка, и географска, и политическа, с Древна Рус. Така походът на княз Владимир Святославович става невъзможно да е срещу Дунавска България, понеже между 971 г. и 1001 г. България няма излаз на Черно море и до нея не може да се стигне "с ладии".

Изглежда невероятно походът от 985 г. да е и срещу българите в Северните Карпати (Емил Михайлов 1990; 79-80) поради отдалечеността на тези земи от средищната част на Древна Рус, а и пряка водна връзка, по която там да се стигне "с ладии" не съществува. Плахо изказаното предположение (А. П. Новосельцев 2001; 227), че този поход е към т. нар. черни българи по Северното Причерноморие остава изолирано и крайно предпазливо.

А и съчинението "Память и похвала Владимиру", чийто препис имаме от началото на ХVI в. (без възможност да се уточни времето на съставянето му) твърди недвусмислено, че походът от 985 г. е срещу "сребърните", т. е. срещу волжските българи.

Още непреки доказателства могат да се приведат все в същата посока. Началната руска летопис сравнително точно разграничава волжските и дунавските българи. На карпатските българи през Х-ХI в. си струва да се върнем друг път, те не се споменават изобщо в летописта; ние ги упоменахме за пълнота.

Когато говори за волжските българи и за техните отношения с Древна Рус, Началната руска летопис прави това съвсем естествено, сякаш то се подразбира. В по-редки случаи волжките българи се свързват с мюсюлманската им вяра, която им е наложена през 922 г.

Дунавските българи или се упоменава там във връзка с Византия и с нейната политика, с изключение на похода на княз Святослав Игоревич на Балканите, или нарочно, ако има опасност от объркване, се свързват задължително с р. Дунав - "уседнаха по Дунав", "дунавските българи" и пр.



* * *



И е време да се отговори на въпроса, зададен в началото. Да, българи са князете Борис и Глеб, но от волжските българи. При това наполовина.





Свързани текстове:

http://www.segabg.com/article.php?sid=2012042600040001301

(Българската следа в налагането на християнството в Древна Рус е сигурна)

http://www.segabg.com/article.php?id=659469

(С огън и меч са покръствани славяните)

http://www.segabg.com/article.php?id=660384

("И беше възстановено почитането на идолите")
226
49855
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
226
 Видими 
29 Юли 2015 19:51
Когато говори за волжските българи и за техните отношения с Древна Рус, Началната руска летопис прави това съвсем естествено, сякаш то се подразбира. В по-редки случаи волжките българи се свързват с мюсюлманската им вяра, която им е наложена през 922 г.


Някъде бях чел, че Владимир е пращал делегация при волжките българи, да му обяснят догмите на исляма, щото се колебаел коя религия да приеме. Ама взел категорично решение, когато разбрал, че ислямът забранява алкохола. Само че вече не се сещам къде съм го чел и каква беше аргументацията на автора.
29 Юли 2015 19:59
"Българи ли са князете Борис и Глеб?" Глеб Жеглов е наше момче, българче - Жми
29 Юли 2015 20:11
Българи, да не кажа тракийци. Други двойки българи:
Минин и Пожарски
Сако и Ванцети
Бони и Клайд
Лило и Стич
Абът и Костело
Холмс и Уотсън
Киро и Мето
Румънеца и Енчев
Патагонецът*
Саймън и Гарфънкъл
Дамбовците
Петър и Асен, по-известни като Асен и Петър

-----------------
*той се самоадресира в първо лице мн.ч., начи е най-малко двойка



29 Юли 2015 20:14
Иван Петрински
29 Юли 2015 20:24
А коя е Киевска Рус?
29 Юли 2015 20:27
Какво е туй чудо "Древна Рус" и има ли нещо общо с Москалската Россия, че да празнува ,князете на Киевската Русь ??
Не спряха да крадат история и това си е.
Къде е Щурчо?
29 Юли 2015 20:29
Задаваме си отговори.
Киевска Русь си е част от Древна и Велика България.
Великата княгиня Олга-Елена, дъщеря на цар Симеон се възкачва на трона в Киев юще в началото на 10в.:
Игоря же жени в Болгарѣхъ, поятъ же за него княжну именемъ Ольгу. И бѣ мудра велми.''Игор взе жена от българите, която му е доведена в 903г. с името Елена и бе наречена княгиня Олга. И бе тя мъдра много.) "Повѣсть времяньныхъ"

Тъй щото традициите се запазват и след това...
29 Юли 2015 20:40
Княз Владимир не е бил човек без пороци, но се е опомнил навреме и е определил геополитиката на Русия за хилядолетия напред !

А руските извори казват, че Борис и Глеб са от българка. Една от 800 -те наложници на "сексманиакът" Владимир.....

"Был же Владимир побежден похотью, и были у него жены: Рогнеда, которую поселил на Лыбеди, где ныне находится сельцо Предславино, от нее имел он четырех сыновей: Изяслава, Мстислава, Ярослава, Всеволода, и двух дочерей; от гречанки имел он Святополка, от чехини — Вышеслава, а еще от одной жены — Святослава и Мстислава, а от болгарыни — Бориса и Глеба, а наложниц было у него 300 в Вышгороде, 300 в Белгороде и 200 на Берестове, в сельце, которое называют сейчас Берестовое. И был он ненасытен в блуде, приводя к себе замужних женщин и растляя девиц. Был он такой же женолюбец, как и Соломон, ибо говорят, что у Соломона было 700 жен и 300 наложниц. Мудр он был, а в конце концов погиб. Этот же был невежда, а под конец обрел себе вечное спасение."





29 Юли 2015 20:41
...
29 Юли 2015 21:17
Руснаците имат художествен филм по темата. Много подробен.
Княз Владимир се жени за българката след сключване на мирен договор с брат и след битка.

Сага древних булгар Лествица Владимира Красное Солнышко

http://www.youtube.com/watch?v=rIiykNTylgY
29 Юли 2015 21:25
С волжките българи сме сродни само по име, там са протекли други етно-генезисни процеси. Така стоят нещата и с балкарците. Автора пише за имперска България по това време. По кротко..... Или ще раздуваме локуми с презимцията, че като нямаме добро настояще, поне имаме славно минало!?
29 Юли 2015 21:48
Княз Владимир просто е копирал стратегията на княз Борис един век по-рано, коги е требвало да се прави избор за приемането на християнството. Тъй щото е лавирал между България и ИРИ, с цел да остане независим владетел. Така или иначе приема разпространението на българската християнска писменост и архитектура. А също и некои други символи, които са познати на големият ерудит - Асен Чилингиров:
Единосъщен и подобносъщен
Малко преди средата на ХIХ век руският църковен историк митрополит Макарий (Булгаков), автор на първата и досега все още считана за най-компетентна и най-подробна „История на руската църква“ , открива в Символа на вярата, даден на киевския велик княз Владимир Светославович при неговото кръщение, така както той се цитира в повечето стари преписи на руските летописи , вместо възприетата от Първия Никейски събор версия, която е приела и руската православна църква, един «еретически» вариант на текста, в който за второто и третото лице на Бога – Сина и Светия Дух – вместо «единосущен» е написано «подобосущен». Като обяснява това явление с някаква случайна грешка на преписвача или на съставителя на летописа, впоследствие грижливо изправена в късните преписи, той счита за изключено именно този «еретически» вариант да се е съдържал в Символа на вярата, даден от гръцките духовници на киевския княз, за който той е уверен, че е бил без всяко съмнение православния. Без да даде някакво обяснение за произхода на този текстов вариант и неговото значение, той счита въпроса за приключен и предпочита да не се задълбава в него – което не прави и в следващото издание на своята книга.
Само няколко години след митроп. Макарий въпроса за «еретическия» вариант на формулата при Символа на вярата в руските летописи засяга и руският историк акад. М. Л. Сухомлинов, като обръща внимание и на някои други особености в летописния Символ на вярата, на чийто текст той намира и по-различен вариант в т. нар. «Изборник Святослава 1073 года» – руски препис от Симеоновия сборник, за който се приема, че е съставен в България около 913-914 година . Този текст е по-обширен и негов автор е византийският богослов Михаил Синкел (ок. 760-846), който е бил отначало ерусалимски, а по-късно и цариградски патриарх и чието православие не подлежи на съмнение. В него обаче се дава православният вариант, при който за светата Троица се казва, че е «единосущна», а не «подобосущна», от което, според Сухомлинов, следва, че в руската – а също и в българската – църква са използвани явно паралелно и двата варианта.
29 Юли 2015 22:14
Лавината от всякакви свръхважни исторически отбелязвания обаче все не оставя свободен четвъртък за тая тема, та нищо друго не може да се направи сега, освен да подновя стародавното уверение за скорошно възвръщане към проблема за времето на отбелязване на историческите събития.


Г-н Петрински, вие пак си пишете тука всеки Четвъртък по историческите теми на вестника, но направете една ваша интернет страница или блог, отворени за дискусии, обмяна на идеи и спорове. Публикувайте , над каквото сте работили и изследвали вече. Линкове към източници и литература.
Крайно наложащо е!
Иначе разни чужди сорофски фондации и организации ни пишат измислена история, учебници и книги като " Мита Батак".
Ако на вас ви е много като работа, обединете се с други съмишленици.
29 Юли 2015 22:43
"Повѣсть времяньныхъ" ?!

каква е тази глупост?

прочетете това:

http://www.otizvora.com/files2015/tschilingirov//atch-TsarSimeonSab_1-prilojenie.pdf

http://www.otizvora.com/files2015/tschilingirov//atch-TsarSimeonSab_2-chast1.pdf

за да разберете що е то "древна руска литература" и има ли място в нормалната историография. за политкоректната руска-имперска историография - чети четвъртъчните памфлети. или политпропагандата, както Ви харесва, в четвъртък.
към двете части има фотокопия на оригиналите, но който иска ще ги намери. останалите ще се задоволят с "източниците", преставени в четвъртък.
29 Юли 2015 23:52
Естествено Русия започва от древния Киев. Иначе ще се окаже, че почва от московските блата, което не е кул.
Както и да е, минало бешело, дреболии
Обаче ако може някой историк да докаже, че Владимир Владимирович е от царски род - това ще е мега яко.
29 Юли 2015 23:59
Какво е това Киев?

Русия няма нищо общо с Киев.

Русия почва в Новгород.................

30 Юли 2015 00:13
Русия почва в Новгород................

Започва Москалското княжество с размерите на Белгия.
А през 15в. Иван Трети унищожава Новгородската република...
30 Юли 2015 00:14
Котка -

- За двата постинга, втория с предложението за сайт на Петрински.
30 Юли 2015 00:30
Eisblock 30 Юли 2015 00:14
30 Юли 2015 01:00
ruff 29 Юли 2015 22:43
По тоя въпрос трябва да се изясниш първо с македонците и украинците.
От мой личен опит мога да ти кажа, че в сравнение с украинците, македонците са цвете.
Според украинците няма България, няма Русия, няма Византия. И азбука и православие всичко те са го създали те. Те са най голямите славяни, най великите и т.н.
nikolay_rs 29 Юли 2015 23:52
Естествено Русия започва от древния Киев. Иначе ще се окаже, че почва от московските блата, което не е кул.

Николай , това за московските блата са украински глупости.
Все едно Плиска, Преслав и Търново да ги отделяме в държави.
Просто Киев е разположен на много "ветровито" място и е непрекъснато атакуван от съседни княжества, а и кой ли не.
Киев е разрушен и превзет от монголо татарите 1240г.
От друга страна през 13 век Москва става все по силно княжество и голям търговски център със стратегическо значение.
По онова време за търговия са използвали предимно реките, а Москва е в междуречието на реките Волга и Ока, а през Москва тече Москва река с множество канали.
30 Юли 2015 02:21
От друга страна през 13 век Москва става все по силно княжество и голям търговски център със стратегическо значение.
По онова време за търговия са използвали предимно реките, а Москва е в междуречието на реките Волга и Ока, а през Москва тече Москва река с множество канали.
Нали и аз туй казвам, ако Москва не е Киев 2.0, какъв наследник на Византия и Трети Рим, може да бъде? Отива на кино цялата имперска митология, и се оказва, че Москва е почнала не от Рим, Констатинопол и Киев, а от малка рекетьорска дружинка по горепосочените речни търговски пътища, закърмена с идеалите на Чингис Хан и чинно служеща на наследниците му.
Това пък хептен не е кул.
30 Юли 2015 05:23
щурчо
29 Юли 2015 21:48

Какво се опитваш да докажеш на куция си измислен диалект, цитирайки един-единствен, и то много късен автор?
Тия стратегии да не ги е измислил Борис-Михаил случайно? Или преди нас други народи не са приемали християнството? Или ние не сме копирали византийските християнски модели не само в архитектурата и книжнината? Или ние сме изобретили християнството? Или християнството не е заело символиката си от по-стари религии?
Що се отнася до приемането на нашата християнска книжнина - ми славянска щото... Грузинската книжнина ли е трябвало да приеме княз Владимир? Защото Грузия приема християнството пет века и нещо преди нас всичките (319)?
Нерелевантно изместване на темата и дърпане на чергата към безсмислици.

Темата е за евентуалния волжско-български произход на Борис и Глеб.
Или все същата схема като с лъжите за таен договор между НКВД и Гестапо ни се пробутва, за да се измести темата към нелепици?

30 Юли 2015 06:49
rorik
29 Юли 2015 20:27
Какво е туй чудо "Древна Рус" и има ли нещо общо с Москалската Россия, че да празнува ,князете на Киевската Русь ??
И с България е така. Плисковска България, Преславска България, Охридска България, Търновска България, Шопска България, Древнотракийска България... У софето си присвояват честванията за царете на Скопската България, наречена Македония.
30 Юли 2015 06:53
Имперска България

30 Юли 2015 06:56
И кога туй - в края на десети - началото на 11 век?
И кое точно й е имперското на България точно пък в този период?
30 Юли 2015 07:22
големият ерудит - Асен Чилингиров


Ето пример за таз висока ерудираност:
В някои български говори «щ» се произнася «шт», а в други – «шч». Това
обаче съвсем не означава, че в едни от говорите (или наречията)
съответният звук се е изменил, или както се казва «мутирал», а в
други е запазил своя първоначален вид. Поне за нашия език ние
знаем, че така е от «памтивека» и затова в българската писменост
– както в глаголицата, така и в кирилицата, независимо от това
коя азбука е първа и коя втора и кой ги е съчинил – имаше един
писмен знак, «ѣ», който даваше възможност той да се изговаря
като «е» и «я», а при някои западни наречия и като «и».

Свалям си капата и си връщам всичките дипломи, щото чак сега научих, че Щ бил звук, който при това бил мутирал в сравнение с първоначалния си вид. И понеже, псакита досущ, "ние знаем", че така стоят нещата "от памтивека" със звука Щ, оттук следва логичният извод, че писменият знак «ѣ» се изговаря н`амсикакси today. Да не вземе някой да си помисли, че зад "писмения знак" през 9 в., а не today, е седял реален звук...
Браво, Щурчо, осмисли ми деня и главно - го разведри от ранна утрин с цялата таз ерудитскост
Предлагам да се закрият де-що има славистични факултети по планетата и да се командирова наш Щурчо кат` летяща бригада да образова филолозите и на ум да ги учи що е туй графема и що е туй фонема, що е туй историческа фонетика, компаративистика и други фундаментални за филологическото познание неща.
30 Юли 2015 07:43
Че историческите факултети отдавна е трябвало да бъдат закрити, за да могат нашенските форумни и блогови ерудити да научат историците на ум и разум, туй изобщо не подлежи на обсъждане даже.
И ще ми говори после Хексе-то за научно познание, какво то представлявало и по какво се отличавало от някои други..., хм, "познания".
30 Юли 2015 07:50
Светице, ама Хексето имаше предвид познание, а не съчинителство изсмукано от не съвсем чист пръст, така ми се струва!
Сега вече може ли като стигна до параграф "щ", да му викам "звука на закона"? Щото това с буквата му се изтърка, пък и според авторитетО е неправилно.
30 Юли 2015 08:30
"Звукът на закона" ще бъде безценният български принос към юридическите науки от времената на Римското право насам. И без туй вървим към аудио-визуална безписмена епоха
30 Юли 2015 08:47
Денеб, ще имаме нужда от помощ! Понеже се съмнявам да има много параграфи "щ" из законите български, как ще се оправяме със звуците на закона до тях? Няма да може да се допуска тълкувание на звука на закона, нали така? Щото "а" както и да го въртиш, се произнася като "а", а това определено ще затрудни българското правосъдие!
30 Юли 2015 09:01
И кога туй - в края на десети - началото на 11 век?И кое точно й е имперското на България точно пък в този период?


Един от най-имперските ѝ периоди е, ако не и най-имперският. Най-много народи са били верноподаници на българския цар некъде по това време.
30 Юли 2015 09:10
В сети появились фотографии, на которых батальон «Азов», дислоцированный в Широкино, сжигает иконы, выражая таким образом свое отношение к православию и празднуемому 28 июля Дню крещения Руси.
30 Юли 2015 09:20
И е време да се отговори на въпроса, зададен в началото. Да, българи са князете Борис и Глеб, но от волжските българи. При това наполовина.

Въпросът е зададем грешно. Какво означава "българи ли са" принцове, родени от наложница на един каган (Владимир запазва тази тюркска титла). Техният убиец, Светополк "Оказяния", "грък" ли (в извора майка му е наречена "гъркиня", което просто означава, че е от Византия). Доколко произходът на майката в едно патриархално общество и харемна семейна стриктура ни дава основание да етнизираме рожбите на една средновековна наложница? Нима Селим II, синът на Роксолана, с когото поверия свързват една от вълните на насилствена излямизация по нашите земи, е "русин"?!
Иначе - да, по всичко изглежда, че майката на Борис и Глеб е българка от Волжка България.
30 Юли 2015 09:26
Нима Селим II, синът на Роксолана, с когото поверия свързват една от вълните на насилствена излямизация по нашите земи, е "русин".


Ей, тука си говориме за по-абстрактни неща, не за това, дали Крим е руски.
30 Юли 2015 09:35
ЗИП
29 Юли 2015 20:40
Мнения: 17,466
От: Bulgaria
Скрий: Име,IP
Княз Владимир не е бил човек без пороци, но се е опомнил навреме и е определил геополитиката на Русия за хилядолетия напред !


Пассаж Путина о значении крещения Владимиром Киевской Руси для "российской нации и России в целом" является попыткой кражи чужого исторического наследия.

Об этом пишет на своей странице в соцсети Фейсбук секретарь СНБО Александр Турчинов, информирует Цензор НЕТ.

"Если говорить об исторических корнях, то вообще не понятно, какое отношение имеет один из улусов Золотой орды к Киевскому княжеству и князю Владимиру", - подчеркивает Турчинов.

Он отмечает, что после того, как Владимир крестил Русь, еще два столетия никто не слышал о Москве или Московии, поэтому к Киеву, Киевской Руси и Владимиру они не имеют никакого отношения.

"Если рассматривать вопрос с точки зрения исторического влияния личности на формирование "единой российской нации и Российского государства", логичнее было бы в Москве прислоняться не к нашему Киевскому князю Владимиру, который даже представить не мог, что на северных болотах что-то построят, а к хану Батыю, который дал Александру Невскому ярлык на княжество", - добавил Турчинов.

"Московское княжество смогло возникнуть лишь при условии поддержки татаро-монгольских завоевателей. В сущности, Москва до сих пор хранит это наследство - ордынскую формулу управления и общения с соседними странами. И попытки в последнее время решить свои проблемы, получив очередной ярлык на Востоке, в принципе отвечают их ментальности, историческим и этническим истокам", - подытожил Турчинов.

30 Юли 2015 10:25
Пассаж Путина о значении крещения Владимиром Киевской Руси для "российской нации и России в целом" является попыткой кражи чужого исторического наследия.

Об этом пишет на своей странице в соцсети Фейсбук секретарь СНБО Александр Турчинов, информирует Цензор НЕТ.

"Если говорить об исторических корнях, то вообще не понятно, какое отношение имеет один из улусов Золотой орды к Киевскому княжеству и князю Владимиру", - подчеркивает Турчинов.

Това чуждо историческо наследство не включваше ли изкопаването на Черно Море и построяването на пирамидите, че нещо ми убягват източниците?
Господ, ако иска да накаже някого, първо му взема разума.
30 Юли 2015 11:00
"Темата е за евентуалния волжско-български произход на Борис и Глеб."

не е това темата. темата е за:

"...свое отношение к православию и празднуемому 28 июля Дню крещения Руси".

разбра ли? петрински отбелязва деня на кръщението на Русия в Православната вяра /не знам точно защо на Русия, ако съвременна Русия няма нищо общо с Киев/. нищо, че го маскира като дебат за произхода на Борис и Глеб. за които "автора" пропуска да отбележи, че са ПЪРВИТЕ светци за Руската православна църква. което има отношение към истинския въпрос: от кого приема светото кръщение Киев? от Преслав или Константинопол. нещо, което "автора" няма и да си помисли да постави на "вниманието" на читателите на газетата в четвъртъчните си дописки. с днешната дописка предполагам си подготвя "свързан текст", с който евентуално да "докаже" твърдение, че Киев е приел кръщението от Константинопол. което пък пренесено към Москва е основание за определени имперски амбиции.

ПП SvSophia, цитата ти от д-р Чилингиров е изведен от контекста на текста му. в който иска да докаже, че руските ПРЕПИСВАЧИ на оригиналния БЪЛГАРСКИ текст не са познавали езика, от който са преписвали. и какво в крайна сметка означава "църковно славянски" език. и защо "славистика". при условия, че никой не е успял да докаже що е то "славянин". защо не се нарича така, както започна в средата на 80-те: българистика.
и още нещо да добавя, във връзка с "интродукцията" на дописника, че нещата следва да се отбелязват около датата, на която са се случили. защото още не мога да си обясня по каква причина бяхме занимавани със запорожките казаци около 6-ти септември? като "около" тази дата има 1. Съединение на България; 2. Превземане на Тутраканската крепост; 3. Отбраната на Добрич. и т.н. като даже "около" тази дата нямаше да бъде чудно да ни занимава с ДОНСКИТЕ казаци, например. които по това време преди 100 години са известни с чутовните си подвизи в Добруджа. та очаквам след около месец да науча най-сетне нещо "достоверно" и за донските казаци. най-сетне!

30 Юли 2015 11:03
изкопаването на Черно Море и построяването на пира


Кво черно море бе, кви фейкове?
кой го е казал това, я дай некъв линк?
30 Юли 2015 11:13
кой го е казал това, я дай некъв линк?

Заповядай, има снимка на учебника на 0:55, нататък е още по-занимателно.
http://www.youtube.com/watch?v=2jTdUOrqxdI
Натисни тук
30 Юли 2015 11:16
Тия стратегии да не ги е измислил Борис-Михаил случайно? Или преди нас други народи не са приемали християнството?

Целта на Борис е била България да стане Трети християнски център в Европа и да има своя независима патриаршия, която да не е подчинена нито на Цариград, нито на Рим. Тази политика е продължена от Симеон и Петър. И от този български център, християнската цивилизация се разпростира и в други европейски държави, включително и Киевска Русь, а сетне и в Московията. Що се отнася до киевския княз Борис, то очевидно името му е с български произход и то от Дунавска България, която има обща граница през 10в. с Киевска Русь...
30 Юли 2015 11:31
което има отношение към истинския въпрос: от кого приема светото кръщение Киев? от Преслав или Константинопол. нещо, което "автора" няма и да си помисли да постави на "вниманието" на читателите на газетата в четвъртъчните си дописки. с днешната дописка предполагам си подготвя "свързан текст", с който евентуално да "докаже" твърдение, че Киев е приел кръщението от Константинопол. което пък пренесено към Москва е основание за определени имперски амбиции.



?
30 Юли 2015 11:40
ruff
30 Юли 2015 11:00

което има отношение към истинския въпрос: от кого приема светото кръщение Киев? от Преслав или Константинопол.
Година 988 от Христа. Какво има по това време в Преслав?
Василий II Българоубиец къде е царувал, в Преслав или в Константинопол? Анна чия сестра е била, на Василий или на Роман?
30 Юли 2015 12:21
петрински отбелязва деня на кръщението на Русия в Православната вяра /не знам точно защо на Русия, ако съвременна Русия няма нищо общо с Киев/. нищо, че го маскира като дебат за произхода на Борис и Глеб. за които "автора" пропуска да отбележи, че са ПЪРВИТЕ светци за Руската православна църква. което има отношение към истинския въпрос: от кого приема светото кръщение Киев?

Ми то е ясно от кой. През Средновековието си има железен закон. Вярата се приема задно с писмеността.
И Юрий Венелин отдавна е дал отговор на въпроса:
“От ръцете на българите ние сме получили кръщението, те са ни научили да четем и пишем, на техния език ние сме писали почти до времето на Ломоносова – люлката на българите е неразривно свързана с люлката на руския народ”.

30 Юли 2015 14:02
И защо все пак московският цар се е нарекъл цар, а не василевс примерно?
30 Юли 2015 14:07
Raven
2015-07-30 09:35:35


Турчинов безспорно е най-големият авторитет по въпроса. Пропуснал си да споменеш ноторно известния факт, че древната украинска държава е създадена два дни преди сътворението на света. От което следва, че Господ е... Е, още има спор с македонците за това де...

30 Юли 2015 14:15
67AF
30 Юли 2015 11:13
Мнения: 13,783
От: Tuvalu
Скрий: Име,IP

кой го е казал това, я дай некъв линк?

Заповядай, има снимка на учебника на 0:55, нататък е още по-занимателно.
http://www.youtube.com/watch?v=2jTdUOrqxdI
Натисни тук


Виж сега, искам да видя къде черно на бяло в учебник пише че "първият украинец на света е изкопал Черно море".

Дори идиота Рогов който обикаляше из кремълските телевизии и обясняваше че учат украинските деца да убиват синигерчета щот били оцветени с аквафреша, та дори и той каза буквално "как бы, условно говоря" по въпроса за този смел и епохален акт.

Да ти преведа ли какво значи условно говоря и в какъв контекст го казва?

Това че някой пиян руски блогър е измислил този фейк или че е разработка на кремльовская пропаганда е ясно, вкарай си го в графата Доналд Кук, диспечера Мануел, разпънатите деца и повече не пробутвай такива малоумни фейкове.
30 Юли 2015 14:20
nikolay_rs 30 Юли 2015 14:02
И защо все пак московският цар се е нарекъл цар, а не василевс примерно?


Цар означава цезар/император. Персите например използват цезар, като говорят за руския цар.
30 Юли 2015 14:23
Според русите , ЦАРЬ - " Происхождение слова
Caesar (цезарь или кесарь) — обязательная часть титула римских императоров времён Римского государства и позднее — Западной Римской империи и Восточной Римской империи, происходящая от имени Юлия Цезаря и отражающая таким образом преемственность власти императоров от него. "
30 Юли 2015 14:25
1. Сите са укри
2. Който не са укри са макета.
3. Който носят бяла шапка са албанци
4. Бсички останали са траки.
30 Юли 2015 14:30
nikolay_rs 30 Юли 2015 02:21
Определено не знаеш , какво говориш.
... Има непоказани мнения ...
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД