:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,659,778
Активни 601
Страници 2,343
За един ден 1,302,066
Истинската история

Голямата тайна на Християнската църква

Днес можем да предположим поне едно споразумение между Християнската църква и светската власт във Византия, с което е допуснато равноправието на християнството в империята
Византийският император Йоан II (1118-1143) и най-големият му син и негов съвладетел Алексий I (1122-1142), короновани от Христос. Подобни пропагандни изображения са често срещани сред християнските владетели, те засвидетелстват получаването на властта на владетеля пряко от бога и така намекват на поданиците си за неоспоримостта на земната власт; рисунка от ХII в.; Библиотека на Ватикана
(Продължение от миналия четвъртък)



В три последователни текста разискваме тук една скорошна сценка, разиграна от римския папа Франциск в лагера за преселници в Кастелнуово ди Порто - там той изми в златно легенче, а после и целуна десния крак на 12 души, 11 от които от преселническия лагер. В търсенето на произхода и скрития смисъл на тази проява на средновековно варварство стигнахме до едно от евангелията в Новия завет и до едно мозаечно изображение от притвора на цариградската съборна църква "Св. София" (вж. в Свързани текстове първите две части на текста). Навързвайки податките, направихме вече извод, че този обряд само привидно е израз на смирение и молба за прошка; по-дълбокият му смисъл е, че така целуващият засвидетелства притежаването на обдарения с целувката (Йоан 13:9).

Поне веднъж тук (вж. Свързани текстове) е имало случай - на основата на обстоен преглед на данните от средновековната българска история, да твърдим, че (поне) в Средновековна България църквата е създадена лично от княз Борис-Михаил във връзка с идеята му да наложи християнството в България. Не може да бъде открит нито един исторически факт, който да намеква за някакво друго развитие на събитията - и самата църковна организация, и строителството на необходимите за това сгради, както и намирането и назначаването на висшите църковници, всичко това е извършено по държавна повеля, по заповед и под наблюдението лично на княза.

Налагането на християнството в България е замислено и извършено като важна държавна дейност; веднага след това на църквата са възложени за изпълнение политически задачи от съществена държавна важност, задачи, които няма нужда да повтаряме сега, защото са всеизвестни и често обсъждани, включително и на тази страница. Прегледът на историческите събития от това време ни уверява категорично и без никакво съмнение, че на налагането на християнството владетелят и определен кръг от висши аристократи около него гледат като на държавна повеля, на важна политическа задача и въпросите на вярата нямат никакво отношение към изпълнението на тази повеля; княз Борис-Михаил и приближението около него смятат изпълнението на тази политическа задача за толкова важно, че не се спират дори пред твърде рискованото от политическа и военна гледна точка кърваво потушаване на масовото Антихристиянско въстание от януари-март 866 г., което се подига в резултат на налагането на християнството (него разгледахме подробно пак тук в началото на тази година).

Никакви верски причини за приемането на християнството не можем да открием и при покръстването на западните и на източните славяни, което също сме разглеждали тук преди време. Пропагандната сценка от 24 март т. г. с участието на римския папа Франциск и на 12 вярващи от разни религии ни дава повод да се върнем обаче още по-назад във времето - при императорите във Византия от ранния IV в. от н. е.



* * *



Дори бегъл поглед върху последователността на историческите събития ще ни увери, че узаконяването на изповядването на християнството във Византия с Едикта за търпимостта на император Галерий от 30 април 311 г. изглежда странно (вж. подробно Свързани текстове). Само 10 години по-рано, през 303 г., започва издаването на страховити императорски разпоредби, с които християните са поставени извън закона заради противодържавната си дейност; което ще трябва да признаем, впрочем, за съвсем справедливо според наличните исторически сведения.

Изведнъж и твърде неочаквано тежкоболният император Галерий издава пет дни преди смъртта си документ - въпросният Едикт за търпимостта - с който християнството е признато за равноправна религия. Предположихме с голяма доза увереност, според симптомите, описани в изворите, че император Галерий страдал от едно ужасяващо заболяване, нелечимо и днес - гангрена на Фурние, която се развива, може би, първоначално от рак на пениса и протича крайно мъчително. Според справката, която тогава направихме за това заболяване и в съответствие с историческите изворите, се налага да заключим, че след като умира бавно в чудовищни мъки поне година, пет дни преди смъртта си императорът би трябвало не само да не може да се занимава с държавни дела, но болките са били толкова силни, че вероятно той е прекарал тези последни свои дни практически изцяло в безсъзнание*; още повече, че в последните му дни слугите, дори и при заплаха със смърт, отказват да почистват дълбоките страховити рани, които вече са обхванали обширни части от разлагащото се тяло на императора, а миризмата била толкова ужасна (вж. Извори в Свързани текстове), че здрав човек е можел да загуби съзнание, ако се е намирал в близост.

Отново отделихме място на болестта на император Галерий, защото това е от съществено значение - писъците на императора от нечовешките болки, редуващи се с честа загуба на съзнание, и ужасяващата миризма на разлагащото се тяло пет дни преди неминуемия летален изход по никакъв начин не предполагат занимания с каквито и да е държавни дела - с подписването на Едикта за търпимостта на 30 април 311 г., например. Нещо повече, този указ е точно противоположен на подвисваните в продължение на осемте предходни години укази с точно обратно съдържание - за поставянето на християните извън закона заради противодържавната им дейност.

Неоспоримите исторически сведения ни налагат само три възможни обяснения. Първата възможност е умиращият в страшни мъки император Галерий да е бил подведен да подпише Едикта за търпимостта или да го е подписал с надеждата за излекуване. Втората възможност е заговор на християни в императорското обкръжение, които са подправили императорският подпис. Третата възможност е постигнато предварително споразумение между забранените християнски общности и светската власт за вдигане на забраната за изповядване на християнството срещу определени държавни и политически задачи, които християнската църква се наема да изпълни. Изборът на една от трите възможности е всъщност най-голямата тайна на християнската църква - нейната еволюция от забранена противодържавна организация в деен участник във властта, с произтичащите от това вече повече от хилядолетие и половина несметни материални облаги.

Вероятно някой друг път ще видим, че е възможно да са верни и трите изброени току-що възможности - едновременно и на куп. Християнската църква преди и след 311-313 г. и особено от края на все същия IV в. е съвършено различна и това е нашето основание за предполагаемото споразумение между църквата и светската власт във Византия; всичко друго е само пропагандна пелена, предназначена за лековерните, нищите, слабите, необразованите, пренебрегнатите, нещастните и отхвърлените. Тази пелена ни се иска да повдигнем.



* * *



Въпросите на византийския цезаропапизъм са твърде съществени за разбирането дори на съвременния ни свят. Ето защо по всяка вероятност тук пак ще се върнем на разглеждането им; особено когато съвременните ни събития го наложат. Между християнската църква и светската власт във Византия, а и във всички държави, в които православието е държавна религия, съществува особена връзка - описахме християнската църква в Средновековна България преди време като своеобразно министерство на култа и церемониите, и това е точно така навсякъде в православните държави и на първо място във Византия, където този модел изглежда е измислен.

Впрочем можем да дадем като пример пълната безизходица, в която се намира например съвременната Българска православна църква през последния четвърт век - без да е част от държавата тя не престава да се лута и продължава да няма никаква представа с какво би могла да се заеме. (Заблуда е да се смята, че във времето от средата на миналия век до 1990 г. Българската православна църква е стояла бездейна - макар формално тя да бе отделена от държавата, всъщност й бяха поставяни за изпълнение изключително важни държавни задачи; и тя ги изпълняваше според силите си.)

Този модел на взаимодействие между светската власт и църквата не е изобретение на княз Борис-Михаил, зает е от съвременната му византийска политическа теория и практика, чиято всеизвестна прагманичност не би допуснала каквито и да е основания "свише" да нарушат държавните интереси; на никаква цена.

В противен случай Източната Римска империя и нейната продължителка Византия не биха просъществували чак до 1453 г.

____________

* Болките при заболелите от гангрена на Фурние в последен стадий дори днес, при изобилието от високотехнологични обезболяващи, не могат да бъдат овладяни в приемлива степен.







Свързани текстове:

http://www.segabg.com/article.php?id=797593

("Харизмата на царската власт не е далеч от свещенството")

http://www.segabg.com/article.php?id=798549

(Притежаващият император)

http://www.segabg.com/article.php?id=622991

(Българската православна църква винаги е под крилото на светската власт)

http://www.segabg.com/article.php?id=623904

(Голямата тайна на Българската православна църква)

http://www.segabg.com/article.php?id=624772

(Духовенството е удобно настанено до полите на властта)

http://www.segabg.com/article.php?sid=2013062700040001301

("Нека всеки е свободен сам да избира религията си")

16
21702
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
16
 Видими 
13 Април 2016 20:00
"Заблуда е да се смята, че във времето от средата на миналия век до 1990 г. Българската православна църква е стояла бездейна - макар формално тя да бе отделена от държавата, всъщност й бяха поставяни за изпълнение изключително важни държавни задачи; и тя ги изпълняваше според силите си"....Или направо казано БПЦ служеше на комунистическия режим. Тоест - на атеистите!?
13 Април 2016 20:16
Котка -
И Ко -
---------------
Сайтът на Генек

13 Април 2016 21:48
Четиво, което дори Строго Секретно ще се посрами да публикува
13 Април 2016 21:53
Ако се тури някакво секретно послание, злодей и хубава жена може пък да се получи нещо за четене след тези многогодишни опити.
13 Април 2016 22:00
Всяка религия е враг на Държавата! Ха е станала държавна, тогава не е Религия... Нерде цар, нерде Христос ....
13 Април 2016 22:20
Подобни пропагандни изображения са често срещани сред християнските владетели, те засвидетелстват получаването на властта на владетеля пряко от бога и така намекват на поданиците си за неоспоримостта на земната власт


Като наследник на византийската традиция обръщам внимание на двамата, дето шептят в ушите на Спасителя, увещавайки го. Кощунствено е да предположим, че това са шепотници. Остава да са застъпници. Или метатрони, а? Да не са великите князе Михаил и Гавраил?

А в първата година на мидянина Дария аз Гавриил стоях да го укрепя и уякча.
(Даниил, 11:1)


Ангелът в отговор му каза: Аз съм Гавриил, който стои пред Бога; и съм изпратен да ти говоря и да ти благовестя това.
(Лука, 1:19)


А в шестия месец ангел Гавриил бе изпратен от Бога в галилейския град наречен Назарет,
при една девица, сгодена за мъж на име Иосиф от Давидовия дом; а името на девицата бе Мария.
И като дойде ангелът при нея, рече: Здравей благодатна! Господ е с тебе, [благословена си ти между жените].
А тя много се смути от думата му, и в недоумение беше какъв ли ще бъде тоя поздрав.
И ангелът й рече: Не бой се, Марио, защото си придобила Божието благоволение.
И ето, ще зачнеш в утробата си и ще родиш син, Когото ще наречеш Исус.
Той ще бъде велик, и ще се нарече Син на Всевишния; и Господ Бог ще Му даде престола на баща Му Давида.
(Лука, 1:26-32)


И стана война на небесата: Излязоха Михаил и неговите ангели да воюват против змея; и змеят воюва заедно със своите ангели;
обаче, те не надвиха, нито се намери вече място за тях на небето.
И свален биде големият змей, оная старовременна змия която се нарича дявол и сатана, който мами цялата вселена; свален биде на земята, свалени бидоха и ангелите му заедно с него.
(Откровение, 12:7-9)


Види се, когато Бог решава въпросите на властта и престола, прави го с архистратезите на Небесното войнство. На запад, при католиците едва ли ще видите този мотив - Божият син със ... съветници. Но тук, на изток, може. Това, навярно иде от ... филиоквето. При тях. Но не и при нас.Върховната власт е у Бог Отец, само и единствено от него произхожда Светия Дух. А Божия Син може да бъде ... съветван. От Вестителя и Предводителя.
13 Април 2016 23:53
Иван Петрински
13 Април 2016 23:54
Генек
Сиров
Рогатия
Дорис

13 Април 2016 23:57
Православието
14 Април 2016 01:42
Мамо Бабо . .
14 Април 2016 04:51
Забавно е (заедно с коментарите на форумците ), признавам, но не е ли мястото на хумора в "После"?
14 Април 2016 06:54
Неоспоримите исторически сведения ни налагат само три възможни обяснения. Първата възможност е умиращият в страшни мъки император Галерий да е бил подведен да подпише Едикта за търпимостта или да го е подписал с надеждата за излекуване. Втората възможност е заговор на християни в императорското обкръжение, които са подправили императорският подпис
Каквото и да означава "неоспорими исторически сведения", за какви подписи става въпрос? Да не би някой, някъде да пази подписан едикт? Неоспоримите исторически сведения ни налагат и едно друго възможно обяснение. Четвъртата възможност е споменатият - в препис на изчезнал оригинал на някаква хроника - едикт, никога да не е съществувал под формата на автентичен подписан документ.
14 Април 2016 10:29
ata 14 Април 2016 01:42
Мамо Бабо


Във форума няма мама, няма баба.
Може да им се обадиш на твоите да те почерпят с едно кафе или чай.
14 Април 2016 14:39
Свързани текстове първите две части на текста). Навързвайки податките, направихме вече извод, че този обряд само привидно е израз на смирение и молба за прошка; по-дълбокият му смисъл е, че така целуващият засвидетелства притежаването на обдарения с целувката (Йоан 13:9).


От Йоана Св. Еванглие, 13:

6. Дохожда, прочее, при Симона Петра, а тоя Му казва: Господи, Ти ли ще ми миеш нозете?
7. Иисус му отговори и рече: което върша Аз, ти сега не знаеш, а отпосле ще разбереш.
8. Петър Му казва: няма да умиеш нозете ми вовеки. Иисус му отговори: ако те не умия, нямаш дял с Мене.*
9. Симон Петър Му казва: Господи, не само нозете ми, но и ръцете и главата.
10. Иисус му казва: умитият има нужда само нозете си да умие, защото цял е чист; и вие сте чисти, ала не всички.
11. Защото Той знаеше, кой щеше да Го предаде, затова и рече: не всички сте чисти.
12. А когато им уми нозете и Си облече дрехата, седна пак на трапезата и им рече: знаете ли, какво ви направих?
13. Вие Ме наричате Учител и Господ, и добре казвате, понеже съм такъв.
14. И тъй, ако Аз, Господ и Учител, ви умих нозете, то и вие сте длъжни да умивате нозете един другиму.
15. Защото ви дадох пример, да правите и вие същото, каквото Аз ви направих.

Гръцки текст: ἐὰν μὴ νίψω σε, οὐκ ἔχεις μέρος μετ' ἐμοῦ
Вулгата: Si non lavero te, non habebis partem mecum.

Исус говори не за целувката, а за умиването на нозете. И не за "притежаване", а за приобщаване, за принадлежността към една общност.
Свързани текстове: http://www.segabg.com/replies.php?id=274096&v=6157631#id_6157631
и http://www.segabg.com/replies.php?id=273757&v=6149806#id_6149806
15 Април 2016 16:38
Kotka
13 Апр 2016 23:53
Мнения: 10,333
От: Aruba
Скрий: Име,IP
Иван Петрински

Kotka
13 Апр 2016 23:57
Мнения: 10,333
От: Aruba
Скрий: Име,IP
Православието

17 Април 2016 13:52
Голямата тайна на Ватикана е, че с Декрет за Земята, император ВЕСПАСИАН в изпълнение на Lex Iula Municipalis/Закон на Цезар по същността си нещо като закон за местната власт./ дава 44 хектара на нов град-Novae, а на второ място също толкова хектари 44 на християните в Рим.Това става на 26 Октомври 69 г. Н.Е.
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД