|
|
Общо | 440,659,954 |
Активни | 619 |
Страници | 2,519 |
За един ден | 1,302,066 |
Интервю
Съпротивата срещу бежанците е своеобразен бунт срещу глобализациятаИзточна Европа възприема като заплаха универсализма, върху който е изграден ЕС - ценности, които за мнозинството западноевропейци са сърцевината на тяхната европейска идентичност, обяснява Иван Кръстев
Разпада ли се Европа? В серия от публикации авторитетният германски всекидневник "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" представя мненията на известни международни наблюдатели, сред които е и българският политолог Иван Кръстев. В специално интервю за "Дойче веле" Кръстев излага възгледите си по въпроса: - В статията си "Утопията за живота отвъд границата" вие цитирате унгарския философ Миклош Тамаш, според когото Просвещението като основополагаща идея на ЕС предполага световно гражданство. Но както отбелязвате, това означава, че или бедните и нефункциониращи държави трябва да станат места, където хората искат да живеят, или пък Европа трябва да отвори границите си за всички. Можем ли да очакваме в скоро време да се случи едно от двете? - Скоро не, а и въобще не. Днес светът е пренаселен с провалили се държави, където никой не желае да живее, а Европа не иска и не може да държи границите си отворени. Гражданите избиратели няма да го допуснат. Тъй че същинският спор не е за това дали Европа трябва да засили контрола на границите си, а как да го направи, без да загуби самоуважението си и уважението на другите. Или с други думи: как бихме могли да помогнем на най-страдащите хора в този свят, без да разрушим собствения си свят. През 1981 година за пръв път беше проведено глобално допитване на тема къде хората се чувстват най-щастливи. Тогава нигерийците бяха точно толкова щастливи, колкото и западногерманците. 35 години по-късно положението е съвсем друго. - Какво се е променило през тези 35 години? - Нигерийците вече имат телевизори, а с помощта на интернет младите африканци или афганистанци само с един клик могат да видят как живеят европейците, какви са техните болници и училища. Глобализацията превърна света в село, и то село, което живее в условията на диктатура: диктатурата на глобалните сравнения. Хората вече сравняват живота си не с този на съседа, а с живота на най-благоденстващите на планетата. В този днешен силно омрежен свят тръгва нова революция - революцията на миграцията. През 20-и век масите се вдигаха на социални революции и маршируваха под знамена, а през 21-ви век миграцията е новата революция. Тази революция изнасят на плещите си безброй отделни хора и техните семейства, които са въодушевени не от светлото бъдеще (каквото им рисуваха идеологиите от 20-и век), а от картинките за живота отвъд границите им, които гледат в интернет. Новата революция обещава радикални промени. И за все повече хора "промяна" означава да сменят не правителството си, а страната, в която живеят. - Но всяка революция е бременна и със своята контрареволюция. - Да, революцията на мигрантите създава тревожната опасност от съответна контрареволюция в Европа. Само допреди няколко месеца солидарността с хората, които бягат от войни и преследвания, беше грандиозна в много западни страни. Днес обаче наблюдаваме обратната тенденция: надига се страхът, че същите тези чужденци може да разрушат социалните държави в Европа, тяхната хилядолетна култура и нашите либерални общества. Страх от исляма, от тероризма, от нарастваща престъпност, един неопределен страх пред Чуждото - това е сърцевината на моралната паника в днешна Европа. Вътре в ЕС канцлерката Меркел дълго време беше символ на самочувствие и решителност, а днес някак напомня на късния Горбачов - с благородни намерения, но наивна. Европа се чувства застрашена от нейното "ще се справим". Изобщо кризата с бежанците променя цялата европейска политика. И застрашава самия европейския проект. - Но през последните години този проект неколкократно беше застрашаван. - Да, но бежанската криза променя радикално политиката в Европа. Финансовата криза раздели ЕС на кредитори и длъжници и отвори разлом между Севера и Юга, докато бежанската криза ни връща към разделението Изток-Запад. Брюксел твърди, че източноевропейците не проявяват солидарност, а всъщност си имаме работа със сблъсъка между два различни вида солидарност. От едната страна е солидарността по национален, етнически и религиозен признак, а от другата - нашият дълг като хора, задължението да помогнеш на най-страдащите. През 1920-те години 25 на сто от населението на България бяха бежанци и българите с основание се гордеят, че успяха за кратко време да интегрират тези хора. Но те успяха да го направят, защото бежанците бяха българи като тях самите. Тяхната солидарност беше етническа. Днес източноевропейците не смятат, че дължат на други хора, бягащи от войни и преследвания, същата солидарност, която дължат на своите съотечественици. За мнозина на Запад това поведение е морално скандално. В Германия например 10% от населението се включиха като частни лица в помощните акции за кандидатите за убежище, докато в същото време обществеността в Източна Европа остава хладна, а политиците дори атакуват решението на Брюксел за разпределяне на бежанци - и то при положение че през 2015 година в Словакия например са влезли 169 бежанци и само 8 от тях са поискали убежище. - Означава ли това, че Изтокът и Западът в Европа имат различни ценности? - Кризата с бежанците нагледно показа, че Източна Европа възприема като заплаха универсализма, върху който е изграден ЕС - ценности, които за мнозинството западноевропейци са сърцевината на тяхната европейска идентичност. Западът е свикнал да мисли себе си като човечеството, докато в Източна Европа това не е така. В повечето западноевропейски страни кризата с бежанците доведе до поляризиране на обществото, до сблъсък между привържениците и противниците на политиката на отворените врати, между онези, които приемат бежанците в своите домове, и онези, които подпалват бежански приюти. В Източна Европа се случи точно обратното: нашите по правило поляризирани и разделени общества внезапно се обединиха и почти единодушно се обявиха против бежанците. Това е един от редките случаи през последните десетилетия, когато източноевропейските правителства говорят онова, което мисли мнозинството. Но тази позиция на Източна Европа е особено неразбираема за мнозина на Запад. Най-вече заради следните две обстоятелства: първо, през по-голямата част от 20-и век източноевропейците до голяма степен бяха заети с това или сами да емигрират, или да се грижат за мигранти; и второ - в повечето средно- и източноевропейски страни няма почти никакви сирийски бежанци. - На какво тогава се дължат тези предубеждения? - Възобновените напрежения между Изтока и Запада в Европа не са някакво нещастно стечение на обстоятелствата. Техните корени са в историята, в демографията и в сътресенията на посткомунистическия преход. Съпротивата срещу бежанците е своеобразен бунт срещу глобализацията. В Средна и Източна Европа историята играе важна роля, а често пъти историческият опит противоречи на днешните обещания на глобализацията. В Средна Европа познават предимствата, но и сенчестите страни на мултикултурните общества - при това ги познават по-добре, отколкото другаде в Европа. В западната част на Европа срещата с извъневропейските светове минава под знака на наследството от колониализма, докато средноевропейските държави възникват в резултат от разпадането на империи и последвалите етнически прочиствания. Преди Втората световна война Полша например е мултикултурно общество, където една трета от населението са германци, украинци и евреи. В днешна Полша живеят 97% поляци, а това я превръща в една от етнически най-хомогенните страни в света. Ето защо за мнозина поляци връщането към етническото многообразие изглежда като свличане обратно към тежките времена между двете световни войни. Но има и още едно разминаване. Европейският съюз е изграден върху две идеи. Френската за нацията, според която принадлежността се дефинира като лоялност към институциите на републиката. И германската за държавността, според която провинциите са силни, а федералният център е относително слаб. Средноевропейските страни обаче обратно - те възникнаха на базата на германската идея за нация и френската идея за държавност. Тоест Средна Европа комбинира страхопочитанието на французите към централизираната държава с традиционния възглед на германците, че принадлежността към една нация се основава на общия произход и общата култура. Но това, което мнозина източноевропейци отказват да приемат, е, че за разлика от "Полша за поляците" или "Германия за германците", лозунгът "Европа за европейците" няма политическа сила, защото Европа не може да бъде етническа идентичност - ние нямаме общ език, а общата ни история по-често ни разделя, отколкото обединява. Звучи донякъде парадоксално, но отхвърляйки бежанците, източноевропейците може да предизвикат радикална криза на самата идея за солидарност в ЕС. И в резултат от това самите те да бъдат отхвърлени от западните общества. |
29 Февруари 2016 19:59
И като сте толкова универсалистични що се държите с българите като с хора четвърто качество бе, Krasteff?
|
29 Февруари 2016 20:16
По - голямо празнословие и безмислено преливане от пусто в празно не бях чел в последно време!
|
29 Февруари 2016 20:47
Съпротивата срещу бежанците е своеобразен бунт срещу глобализацията Иван Кръстев - "Дойче веле" Заглавието е точно(!!), но... Комбинацията ИК и ДВ винаги ме втриса и веднага навежда на мисълта за поредната уводна статия, която е задължителна за всичката ни проробовладелска преса, което начаса ме накара да прекратя четенето... ------ P.S. фърлих едно оче тук-таме (кх-кх!!!) Както винаги, що се отнася до ултра-супер-свръх-дясната проробовладелска преса, съм прав... |
29 Февруари 2016 21:08
В серия от публикации авторитетният германски всекидневник "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" представя мненията на известни международни наблюдатели, Питайте за мненията на средния германец, белгиец , австриец, швед.Векове са воювали за територии, права и жизнен стандарт,които сега даром ще отстъпят на пришълците, дето ги заливат.. |
29 Февруари 2016 21:10
Промиване на мозъци - с много помия и твърде неумела демагогия...
---------------------------- Сайтът на Генек |
29 Февруари 2016 21:15
Звучи донякъде парадоксално, но отхвърляйки бежанците, източноевропейците може да предизвикат радикална криза на самата идея за солидарност в ЕС. И в резултат от това самите те да бъдат отхвърлени от западните общества. Там ли ни стяга чепика, там ли е влезло камъче в обувката? ЕС по принцип е проект на елитите и опитът да бъде създаден някакъв абстрактен "европейски" гражданин с универсални ерогейски, пардон, европейски ценности е обречен на неуспех. Защо - ами Иван Кръстев да обясни подробно, ако може, като е такъв дълбок анализатор. Аз си го обяснявам така: националното е изначално присъщо, то е като биологична характеристика - и опитът на Кръстев и подобните му е да премахнат тази ( както и всяка друга) идентичност. Човекът да не се определя като ляв или десен, вярващ или атеист, германец или сърбин, или даже като мъж или жена - а като глобален индивид, консуматор. Нъц, няма да стане. |
29 Февруари 2016 21:24
Нигерийците вече имат телевизори, а с помощта на интернет младите африканци или афганистанци само с един клик могат да видят как живеят европейците, какви са техните болници и училища. Това, добре. Ми да си направят същите болници и училища, наместо да се влачат по нашенско... |
29 Февруари 2016 21:44
Нигерийците вече имат телевизори, а с помощта на интернет младите африканци или афганистанци само с един клик могат да видят как живеят европейците, какви са техните болници и училища. Те това беше най - голямата глупост казана от ИК в тази статия! Ама окупацята и разгрома на Ирак от американците, убийството на Кадафи и хилядите терористи тренирани от ЦРУ изпратени в Сирия да свалят Асад.. нямат никакво значение! Проблема е телевизорите и интернета на нигерийците! Е, за това му плащат на ИК то и това пише, пък такива като Щурчо.. нека да вЕрват! |
29 Февруари 2016 21:57
British Nigeria (1800–1960) The slave trade was engaged in by European state and non-state actors such as Great Britain, the Netherlands, Portugal and private companies, as well as various African states and non-state actors. ... In 1885, British claims to a West African sphere of influence received recognition from other European nations at the Berlin Conference. Понеже ми е противно да чета уводната статия - ИК говорил ли е за периода 1800-1960 г. и върнала ли са Голяма Британия и другите бели държави на Нигерия кръвнината, ресурсите и лихвите по тях... И що само аз питам за първия трилион на т.нар. бели, демократични, хуманни и пр. държави... |
29 Февруари 2016 22:06
младите африканци или афганистанци само с един клик могат да видят как живеят европейците, какви са техните болници и училища. Обаче с втори клик могат да видят и как европейците се изпозастрелват помежду си /хеле ония в УСА/, а с трети как бомбят съседното на зрителите в Африка или Афганистан село, където има болница, училище или сватба. Ще ми се с два клыка да ти пробода гласните струни, Крастев! Как може така тъпо да се пише, като че ли сме диво племе примати, подлежащо на сваляне от баобабите. |
29 Февруари 2016 22:46
Как може така тъпо да се пише, като че ли сме диво племе примати, подлежащо на сваляне от баобабите Забравяте, че това е само препечатка - публиката, за която пише конвертируемата ни НПО звезда Кръстев е друга, западната, а тя е доста по-наивна/промита от тукашната, научена още от соц време на критичност към официозните СМИ. Апропо, много българи, живеещи от години на Запад, с времето неизбежно се вписват в оная, силно доверяваща на своите СМИ, среда - както личи и от коментарите им тук. |
29 Февруари 2016 22:49
ай стига с тая глобализация ака нов световен ред, не разбрахте ли, че няма да стане
|
29 Февруари 2016 23:18
Само едно не разбрах -защо бунтът е своеобразен Без този детайл цялото е пошлотия
|
01 Март 2016 00:29
Кризата с бежанците нагледно показа, че Източна Европа възприема като заплаха универсализма, върху който е изграден ЕС - ценности, които за мнозинството западноевропейци са сърцевината на тяхната европейска идентичност. Универсализмът не е основната ценност на европейската цивилизация и не стои в основата на ЕС. |
01 Март 2016 00:53
Мдам... Иван е добър в това, което прави. Човек с мисия. Платена. Много добре, защото и той е много добър. В началото "модерираше" трансплантирането на либерастията в България. После започна да го прави за страните от бивша Югославия, за Източна Европа... Още по-после, след необратимото налагане на пазара и "глобализирането" на националните икономики, започна да обяснява на западните икономически контрагенти как още по-добре да се възползват от "особеностите" на постсоциалистическия пазар и общество... Спиндокторството много си прилича с прането в машини, работещи с монети. Има различни програми - според формата, аудиторията и звонка, разбира се. Общото в тях е, че никога не се говори за поръчителя на спина... Така е и в това "интервю" - Иван говори за проблемите на глобализацията, но никъде не споменава САЩ. Те са като невидимия за простосмъртните Демиург, който Удобно само наблюдава "творението" си...
|
01 Март 2016 01:04
...как бихме могли да помогнем на най-страдащите хора в този свят, без да разрушим собствения си свят. Ами задайте си въпроса защо страдат, тези най-страдащи хора! Какви са тези най-страдащи хора в този свят и какъв е този ваш собствен свят, който не трябва да разрушавате. И за какви предубеждения въобще може да говори, един очевидно предубеден човек, се питам аз. |
01 Март 2016 01:18
Добрият спиндоктор е и като булката. За да стане "свещенодействието" са нужни 'Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue'
Иван си е "син" (каквото и да означава вече това) още от изгряването си по времето на Командира и по дефолт е верен на "идеята". "Старото" при него, символизиращо "приемствеността", е подмяната на понятия с полуистини... 1. "Днес светът е пренаселен с провалили се държави, където никой не желае да живее..." Хем вярно, хем не съвсем. Тези държави сами ли се "провалиха", или "някой" им помогна? 2. "Нигерийците вече имат телевизори, а с помощта на интернет младите африканци или афганистанци само с един клик могат да видят как живеят европейците, какви са техните болници и училища." Още от същото. Важните "телевизори" не са на нигерийците, а тези, на които Обама и Килъри гледаха в реално време ликвидирането на Осама бин Ладен. Нещо, което преди 35 години нямаше как да им се случи и не поради липсата на техника. Само с един клик афганистанците могат да видят и собствените си болници и училища, разбомбени от американци пак само с един клик на мишката на GI в Тексас. |
01 Март 2016 01:47
Something Old...
3. "Глобализацията превърна света в село, и то село, което живее в условията на диктатура: диктатурата на глобалните сравнения. Хората вече сравняват живота си не с този на съседа, а с живота на най-благоденстващите на планетата." Защо "глобалистите" повтарят мантрата за "селото", а не за град, например? Защото е максимално голямата допустима единица на съжителство, която не може да се управлява сама. Градове-държави е имало и все още има. Села - никога. Сега целта на Демиурга е да изгони хората и от селото, за да ги превърне в "свободни глобални индивиди-консуматори", някои от които работят на ишлеме... И диктатура има, но не е на "сравненията", тъй като животът на "най-благоденстващите" е гарантирано невидим за "аспирантите". Диктатът е съсредоточен в ръцете на все по-намаляващ брой глобални финансови икономистици... |
01 Март 2016 02:08
За да завърши спина, Иван прибавя и "нещо ново" (предлагащо оптимизъм за бъдещето ), и "нещо на заем" ( заето в аванс "щастие"...
"През 20-и век масите се вдигаха на социални революции и маршируваха под знамена, а през 21-ви век миграцията е новата революция. Тази революция изнасят на плещите си безброй отделни хора и техните семейства, които са въодушевени не от светлото бъдеще, а от картинките за живота отвъд границите им... И за все повече хора "промяна" означава да сменят не правителството си, а страната, в която живеят." Мисля, че много обяснения не са нужни. Докато "миграцията" беше между геноцидираните народи в Африка, например, никой от "благоденстващите" не му пукаше особено. Това даде смелост на Демиурга да започне да разкатава цели региони наведнаж, но либерастката програма "заби" и мигрантите се появиха в Европата преди последната да бъде тотално заробена с TTIP. Сега е важното да не се жалят сили и да се повтаря до припадък, че новата "революция" не е на масите, а на "отделните хора", не е социална, а "миграционна", и в никакъв - ама в абсолютно никакъв случай не цели смяна на правителства, а само на копанята пред телевизора в друга държава. И Иван не жали сили - прави каквото може... |
01 Март 2016 02:21
Финансовата криза раздели ЕС на кредитори и длъжници и отвори разлом между Севера и Юга За този "разлом" що така икономическите врачки забравят да натрапват "европейската солидарност" ? Памет ли нямат, мозък ли нямат или просто са си генетично болни от биполярно разстройство!?И да, да припомня на г-н Кръстев и нему подобните глисти, че "финансовата криза" не е "манна небесна". Има конкретни виновници, на които още не е потърсена отговорност и чиито дългове са платени "солидарно" от всички европейци. Няма как втори път да се търси солидарност за чужди геополитически игри без да е изяснено проваленото либертианство. Фактът, че в цяла Европа раждаемостта пада и то до отрицателен прираст, означава че народите виждат проваленото си бъдеще от сбъркани политики и гласовити врачки -гуру-та на политикономията. |
01 Март 2016 04:48
Съпротивата срещу бежанците е своеобразен бунт срещу глобализацията Нищо подобно - съпротивата на Европа е срещу насилственото ислямизиране на континента ни и такава съпротива Европа оказва вече векове наред. А ако нечий болен мозък, чийто рупор ще да се явяват Крастев и "Дойче веле", идентифицира глобализацията с ислямизацията на света, следва логичният въпрос cui bono? А Иванчо, ако не друго, да погледа кадри от вчерашните ужаси в Кале в незаконния "бежански" лагер, където са загинали петима френски полицаи. К`ви точно "бежанци" се явяват пакистанците и албанците например? И к`ва точно й е таз Хекуба "миграцията" на Европа? Нека страните виновници за ислямското нашествие, разбичкали Ирак, Либия и Сирия, както и калесалото ги меркелище, for starters, да си поемат разходите, вината за престъпленията си срещу човечеството (броят на загиналите в Ирак деца е по-голям от убитите от ФАЩ в Хирощима) и уреждането на свинщините си, а не да ги натрисат на Гърция, на Балканите и дори на страни нечленки на нефелния им фашизоидно-болшевищки ЕС-ес. Никакво "кликване", ами калесването на тези пълчища и орди от меркелището ги докара в Европа. Че не се и спира тая - ето, вчера заяви, че за Европа не представлявало било проблем да приме още милион "бежанци" - к`ва е буля Ангелинае на Европа, че се разпорежда с целия континент като с бащиния? Комсомолски рефлекси невям? Кой я е упълномощил? http://www.tvc.ru/news/show/id/87543 |
01 Март 2016 04:54
Ей Кръстев! Американски храненик! Универсализъм и глобализъм не са никакви европейски "ценности". Това са натрапени на Европа някакви американски дивотии.Ами като САЩ са толкова разкрепостени и универсални, защо не приемат всички, които искат да идат там???? Защо бе? Гъстотата на населението на САЩ е ТРИ пъти по-ниска от тази на Европа. При това се броят и обширните европейски територии на Русия и Украйна, а ако гледаме само Централна и Западна Европа, то гъстотата е 6 пъти по-висока от САЩ. Защо в САЩ се влиза по-трудно, отколкото в Съветския съюз едно време?
|
01 Март 2016 05:21
Впрочем каква точно висша християнска безценност представлява "глобализацията", че Крастев толкоз се е закъхарил, завил и замаял?
Помните ли промиването на мозъците в България през 90-те г. на миналия век, когато ни се внушаваше, че патриотизмът/родолюбието са много срамно и лошаво нещо, щото пречели били на глобализацията (разбирана по американски, защото този процес имаше алтернатива по онова време, ама не би). |
01 Март 2016 06:27
Глобализацията трябваше на бизнеса, който не иска да има граници и да получава печалби навсякъде без да има проблеми. И нека не забравяме, че ЕС е създаден точно като икономически съюз. Когато ЕС започва да се разширява, вече нямаме само движение на стоките, но и на хората. Едва ли това е било подарък? По-скоро някои са си направили сметката, че така могат да си намерят по-евтина работна ръка и да заблудят наивните, че имат някакви нови ценности. А всъщност те погазиха всякакви ценности така, че нищо да не остане и притискаха обществата да се отказват от всичко едно по едно. В Европа се строят джамии, разкарват се някакви с шалвари и бурки, правят се гей паради и се сключват подобни бракове, което е в разрез с традиционната религия. От една страна искат мултикултурно общество, а от друга делят хората на малцинства по всякакъв признак: етнос, религия, език, сексуалност и пр. Като делиш хората няма как да стане общество! Общество става, когато има какво да ги обединява. В миналото за това е било наложено със сила християнството. Водели са се войни, имало е жертви. Каква е причината да се връщаме назад и до какво ще ни доведе това? Няма ли да започнем да се бием всеки срещу всеки, както е било в миналото? И, както е сега в Близкия изток? В Източния блок някъде около 50 години хората бяха обединени от комунизма, вместо от религията. Когато той се отиде като идея, се пръснахме на групи и групички и вече няма никакво общество, няма народ. Нещо подобно е или ще бъде и в другата част на Европа, която вече няма нищо, което да свързва хората. Омразата ще расте. Още повече към онези, които идват от другаде и остатъците от предишните общества възприемат като заплаха за своите остатъци от ценности и връзки. Това няма да е обединена Европа, а някаква сбирщина от индивиди и групи, които трябва да се понасят взаимно. И политиците, които сътвориха това, ще си имат все повече проблеми да тушират напрежението между тях. Вместо да помогнат на бедните държави да се развиват, те отвориха границите за гладните и недоволните и ни ги натресоха на главите. Това що за лудост е???
|
01 Март 2016 06:28
Глобализацията може да значи много неща - колонизация, асимилация, негласна дискриминация и експлоатация или пък обединение на хората от целия свят, които имат различен опит и идентичност, но единна обща идея за неограничени възможности и равен шанс. За коя точно глобализация се говори в ЕС? Как неконтролируемият културен шок и непризнаване на различния опит и идентичност помагат за глобализацията?
|
01 Март 2016 07:31
Поредните мантри: - "Дайте да дадем
Нахлуването и новото преселение на "народите" не е никак случайно, а си е от много време запланувано и решено. Създаването на Общия пазар и СИВ бяха продължения на един и същи проект с определена цел. Започнало с несъместимите помежду си "Свобода, Равенство, Братство" и с все по-жестоки и опустошителни войни, насилствено променяне на граници, двете Световни войни, Социалното инжинерство: - ляво, дясно / бялата и червената петолъчки / Изтока и Запада - се оказа все експеримент с крайна цел на едни и същи бандити, аферисти, безродници и мошеници от Епруветката. А тази цел е налагане на 1000 годишното царство на... чрез Разделяй и Владей! Проекта предвижда тоталната власт на шепа "Неизвестни" в световно установена пирамидална структура, ликвидиране на мнозинството и оставяне на население доста под "Златния милиард". Постигането минава през ликвидацията на всички и всичко което може да окаже съпротива, за да се стигне до лелеяния Армагедон. Все пак само през него ставало (уж) възможно "второто Пришестие". И като по "чудо" точно там, в непосредствена близост се съредоточават сега армиите за "Последната битка". А до тогава, крйпътна пречка са националните държави и най-вече тези в Европа. Хомогенизирането им в някакви смесени с други раси индивиди е реалната цел по този път и започналото вкарване на оплодителни контигенти. Самите държави са овладяни от продажни елити, "верни" и купени с правото да мародерстват от Централата. Всичко се Маскира зад кухите и нищо незначещи вопли за "демокрация" и прочие дъФки за глупаци... На този фон ИК приглася като една митична Сирена елейната пропаганда на Шайката зинала да лапне Света окончателно. Която песен им трябва за успение на набелязаните за ликвидация народи, а остатъците смесени в аморфна и безлична маса роби на НСР... Колкото до "Дойче веле" тук само името твърди нещо си, което отдавна НЕ е. По-подходящо и точно название биха били напр. "Фашингтонска правда" или "Робовладелска витлеемска звезда". |
01 Март 2016 08:59
- Нигерийците вече имат телевизори, а с помощта на интернет младите африканци или афганистанци само с един клик могат да видят как живеят европейците, какви са техните болници и училища.
Но ще гледат и все повече сцени на посрещане като тези: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3469222/Hundreds-migrants-use-home-BATTERING-RAM-break-fence-Macedonian-border-police-blast-tear-gas.html И ще трябва да решават, дали да тръгват въоръжени, или изобщо да не тръгват. Залагам на второто. |
01 Март 2016 09:06
Това, добре. Ми да си направят същите болници и училища, наместо да се влачат по нашенско Същият аргумент важи на 100% и за българите емигранти (къде 2 000 000). Защо избягаха по света (Западния) вместо да направят България - Швейцария на Балканите? |
01 Март 2016 09:26
Ще ми се с два клыка да ти пробода гласните струни, Крастев! Как може така тъпо да се пише, като че ли сме диво племе примати, подлежащо на сваляне от баобабите .Така няма да го спреш да пише, Како... |
01 Март 2016 09:40
Пааак предпочитат да мразят, колегите... Вместо да четат по-внимателно и да видят смисъла зад думите...
А Кръстев е много интересен... и разговорът е интересен... НАпример, след като ИК казва, че Източна Европа е монолитна по въпроса, журналиста му задава насочващ въпрос - и откъде е това предубеждение... БЕЗ Иван да е намеквал за такова Всъщност той през цялото време се дърпа от политкоректността на питащия... Друго важно - ИК казва, че този път кризата е в Западна Европа, там е разделението... Противопоставянето Източна срещу Западна Е. е само по отношение монолитността на националните нагласи за политиката на отворени врати... Самата теза за бунт срещу глобализма също е много интересна... Това е ясна констатация, че Източна Европа е категорично против натиска на глобалистите да разрушат етническата идентичност на европейските народи. И, накрая, ясно казва, че Европа не може да се гради като етнонационална държава, защото гражданите й нямат единна етническа идентичност. За мен подтекста е - и никой отвън няма да може да унищожи и обезцени тези различия, което е замисълът зад мигрантската атака. Която се прави от глобалистите. Дали ЕС ще се разпадне зависи от това как ще се развие конфликта в западните държави (който според мен е твърде надценен), а не от това, че Източна Европа има свое собствено мнение по въпроса. Тази криза, за мен показа, че проектът Европа ще трябва да се гради върху приемането на етническото разнообразие като даденост. Че опитите по терлици да се размива етническата ни идентичност - няма да минат. |
01 Март 2016 11:27
Така няма да го спреш да пише, Како... Прав си. Но истинското облъчване става по телевизора! В такъв случай ще насъскам котката си срещу пръстите му. |
01 Март 2016 11:31
дърто, всеки има правото да се отнася сериозно, да уважава и да се опитва да вниква в написаното от всеки автор. Такова отношение дори заслужава похвала, защото е лишено от предразсъдък. Но не е и задължение. Защо? Защото години наред политолози като автора предлагат идеи и прогнози, които бързо се сгромолясват пред очите ни. Защото са изгубили всяко доверие. Погледни това:
- Кризата с бежанците нагледно показа, че Източна Европа възприема като заплаха универсализма, върху който е изграден ЕС - ценности, които за мнозинството западноевропейци са сърцевината на тяхната европейска идентичност. Просто не е верно. Тези "ценности" не са в сърцевината на идентичността на западноевропейците. Това е медиен мит, така искат да представят нещата книжните плъхове и част от върхушката. Ценностите на европейците - и на изток, и на запад - са едни и същи, вкл. и що се отнася до миграцията. |
01 Март 2016 11:49
Съгласен, че това твърдение е спорно.
Но пък ни дава възможност да го обсъдим. Какъв универсализъм се има пред вид - частичен (в рамките на европейските християнски народи) или безграничен. Изключено е мнозинството западноевропейци да си мечтаят Европа да се наводни с пингвини с бурки и джамии. |
01 Март 2016 12:00
С хладен ум може да се реши проблемът, обаче Мути не ще. Кои всъщност са нуждаещи се от убежище? Това са жените, децата и старците. Мъжете да хващат оръжията и да се връщат да бранят земята си. Ние тук не сме приют.
|
01 Март 2016 12:24
Нека мислим позитивно!
Излиза, че ако им спрем интернета, нещата ще се оправят! рисъединявам се към всички мнения, че статията е манджа с грозде. Но и дъртреалист е прав за Дали ЕС ще се разпадне зависи от това как ще се развие конфликта в западните държави (който според мен е твърде надценен), а не от това, че Източна Европа има свое собствено мнение по въпроса. |
01 Март 2016 12:26
Архитектите на глобалния "селски" обор помислиха и мислят на първо място за убежища. Но не за добитъка, чието единствено предназначение е да консумира, а за себе си. Било в огромни имения в Монтана, било в частни острови-крепости... Подобни на автора адепти на либерастията са допускани там само за инструктаж. Здраво стиснали в ръцете си стратегическите суровини почти по целия свят, "демиурзите" наблюдават провокирания от самите тях апокалипсис с надеждата, че могат да се откупят и да не изгорят и те в него. Дори си поръчват и катафалки с ремаркета, плащайки си за "криобезсмъртие". Ускорено и все по-неконтролируемо иде Видов ден, обаче...
|
01 Март 2016 14:05
1. Предпоставките за глобализацията е прогресът в областта на комуникациите и транспорта. Постиженията в тия две областти създават среда за трансфер на достиженията във всякакви други области.
2. От тая комуникационно-транспортна среда се възползва бизнеса извън тия сфери на развитие. Всъщност тия две области на развитие сами по себе си са бизнес, като към това се прибавят и други сфери на икономическа активност. Трудно можем да кажем доколко другите сектори допринасят за това положение и по тая причина смятам, че се възползват. 3. Комуникационно-транспортната среда улеснява трансфера на информация (явно също на стоки и услуги). По отношение на информацията това може да води до улеснение на научните открития, но също и до промяна на поведението. Промяната на поведението е основано на сравнението, после на подражателството. Съвсем естествено се пораждат съобщества и се намират сходства с представители на принципно различни общества по даден критерии. Например сходство с това, че някой си е гей, или се интересува от автомобили, или от самолети, или доктринални съвпадения на религиозни секти. 4. Следователно традиционното (за последните 4 века) национално разделение и принадлежност не е водещ принцип. Например адептите на домашното образование намират сходства с подобни на тях американци и подражавайки им като форма на обучение, започват да се възползват от техните методи на обучение. Тези хора в частност стават съобщество и е нормално в тоя случай да имаме сдружаване на интересуващи се от темата лица (у нас - асоциация за домашно образование). 5. Този разпад на нацията е неудържим и единствено прерязването на препоставките за глобализацията може да върне човечеството назад. Точно тук е проблемът: дали имаме повече ползи от тая ситуация или повече вреди. Според мен обаче връщане назад няма и единствено можем да говорим за ролята на националното в глобалните процеси. Който инвестира в обучението на децата си, в тяхните способности, като конвертируем продукт, би могъл да се възползва от това навсякъде по света. Просто дойде времето за окрупняване на континенти и региони; или това е процес, който следва подобни исторически процеси, но в много по-голям мащаб. |
01 Март 2016 15:11
плащайки си за "криобезсмъртие". Не става. Ще бъдат много крехки и при ядрените взривове, които ще пробудят тектониката на Земята, ще осъмнат като парчета лед. |
01 Март 2016 16:32
Не съм съгласен с анализа. Ситуацията е малко свързана с " инстинктивен антиглобализъм" и разни имагинерни усещания на масите. Всичко е в сблъсъка на житейски доктрини. Западноевропейските народи винаги са били християни , не са били поробени от Турския ислямизъм и нямат чувствителност към ислямско бъдеще и застой. Докато повечето източноевропейци имат. Гърция, България, Румъния, Сърбия, Македония, Босна, Унгария, Словакия(Моравия) са били Турски вилает около 300 до 500 г.. Турция е била до Виена. Тук не става дума само за верска екзалтация , а за сблъсък между християнски и ислямски коренно различни ценности, бит, морал и др. . Например, отношението към жените, образованието, демокрацията, индивидуалността, вярата. Заедно с изключително архаичния и човеконенавистен фундаментализъм вграден в исляма, конфронтацията и разделението ще бъдат страшни. В Германия има, вече около 6-8,000,000 турци, за 30г.. Няма приобщаване и конформизъм на ценности между германския бит и ислямския. Само заради Турция, която здраво държи турците-емигранти , няма тероризъм, ама докато и е изгодно, а после? Това обаче не може да се каже за новите мигранти, те практически са млади апологети на радикалния ислям, идват от диви ислямски държави и не е ясно кой ги управлява. Колко още милиона може да поеме Европа? После, яка раждаемост , още милиони мохамедани, ислямски партии и най- накрая, Халифат! Източноевропейците го усещат и са изключително обезпокоени от бъдещето . Те са сърбали тази попара. Така, че да се обявява антиглобализма за причина е несериозно. В САЩ милиони мексиканци идват и освен някои икономически проблеми, няма други, но Кулите и всичкия друг тероризъм идва от ислямистите, затова има ограничение на емигранти от определени райони на Света.
|
01 Март 2016 18:18
И за все повече хора "промяна" означава да сменят не правителството си, а страната, в която живеят. Абсолютно вярно. Наблюдаваме го в България вече над 25 години. Но не виждам тук никаква революционност, а нещо съвсем различно - консуматорска нагласа и отказ от граждански дълг. Не разбирам възмущението, с което се отхвърля притока на мюсюлмани, търсещи 'на хляба мекото' - те имат не по-малко право на такова поведение от двата милиона нашенци, изнесли се на Запад. Това, че не са християни, не ги прави по-малко хора. В този аспект аз виждам съпротивата на източноевропейците срещу новите икономически имигранти в Зап. Европа като реакция, съвсем идентична на реакцията на нискоквалифицираните западняци, за които полският водпроводчик е заплаха за гарантираното добре платено работно място. Страх от конкуренция за местата под слънцето на благоденстващите държави. |
01 Март 2016 18:24
Няма приобщаване и конформизъм на ценности между германския бит и ислямския А нацизма? |
01 Март 2016 20:44
Не разбирам възмущението, с което се отхвърля притока на мюсюлмани, търсещи 'на хляба мекото' - те имат не по-малко право на такова поведение от двата милиона нашенци, изнесли се на Запад. О, нима?! Ама наистина ли с точно "такова поведение" са двата милиона българи, изнесли се на Запад? Всички те са нагли, отказващи да се съобразяват и приспособяват към бита и правилата на местните, постоянно изискващи някакви облекчения и изключения от правилата, стигащи до привилегии и т.н. и т.н.Всичко това е личен опит, видял си го на място с очите си или го прочете някъде? |
01 Март 2016 23:18
Източна Европа възприема като заплаха универсализма, върху който е изграден ЕС - ценности, които за мнозинството западноевропейци са сърцевината на тяхната европейска идентичност Всичко това е много хубаво, само дето Кръстев така и не е обяснил с думи прости като какво ще да е това животно "универсализъм". И не само той. Никой от войнстващите политкоректни либерасти не е обяснил (и не би могъл да обясни) що е то универсализъм. А ЕС е изграден върху една - единствена ценност - икономическо сътрудничество между страните от Западна Европа, разорени след ВСВ. Тоест - механизъм за по - бързо повишаване на икономическия растеж, а оттам - и на жизнения стандарт. Толкова. Щото, ако не дадат възможно най - бързо и най - евтино на народите си хляб и масло европейските правителства като нищо биха били пометени от разни левичарски популисти, щедро подкрепяни от СССР. Какви "ценности", какви "идентичности", какви пет лева. Ама "свободно движение на хора, стоки, услуги, капитали"...че какво, преди ЕС не го е имало ли? Егати, все едно Европа няма история барем от няколко века преди Христа. И се намират хорица, дето по простота душевна вярват в тия клишета. |
04 Март 2016 10:48
Не разбирам възмущението, с което се отхвърля притока на мюсюлмани, търсещи 'на хляба мекото' - те имат не по-малко право на такова поведение от двата милиона нашенци, изнесли се на Запад. О, нима?! Ама наистина ли с точно "такова поведение" са двата милиона българи, изнесли се на Запад? Всички те са нагли, отказващи да се съобразяват и приспособяват към бита и правилата на местните, постоянно изискващи някакви облекчения и изключения от правилата, стигащи до привилегии и т.н. и т.н. Всичко това е личен опит, видял си го на място с очите си или го прочете някъде? Хм. Май съм уязвил самоусещането ти на по-горна ръка икономически имигрант ? Всеки има право да не се нагажда към бита на местните, стига да не нарушава закона, всеки има право да иска облегчения, привилегии и изключения. След като му ги дават - не е той кривия. Това, че ти не си ги поискал, си е за твоя сметка. |
04 Март 2016 11:39
И не само той. Никой от войнстващите политкоректни либерасти не е обяснил (и не би могъл да обясни) що е то универсализъм. Много е просто - универсализмът е базиран върху най-малкото общо кратно(lowest common denominator). 1. Хората си приличат по това, че са хора. 2. Хората си приличат по това, че са обществени животни. 3. Всички общества си приличат по това, че са изградени върху принципа "Не прави на другите това, което не искаш да ти бъде правено". |
05 Март 2016 23:00
Универсализъм е другото име на комунизма, забележете че комунизма може да бъде само световен, според създателите си.
Но такива като ИК не обясняват какво му е доброто на универсализма и глобализацията, и защо след като се кълнат че са демократи, ни го налагат насила? Стряскащото е че това са само утопии, измишльотини, макар че те не ги наричат така, смятат ги за реално осъществими, тоест хора като ИК са революционери, които смятат "Железной рукой загоним человечество к счастью"! В цялата история на човешкия род, никой не е успял да осъществи на практика, преварително измислено справедливо, идеално, щастливо, модерно... или както и да го наричат общество, тоест, няма да стане и сега, напротив такива опити са предизвиквали социални катаклизми, кланета и пожари, в които изгарят и създателите им. |
06 Март 2016 00:19
Всеки има право да не се нагажда към бита на местните, стига да не нарушава закона, всеки има право да иска облегчения, привилегии и изключения. След като му ги дават - не е той кривия. Е, да, ама няма как да не се стигне и до нарушаване на закона. Защото апетитът идва с яденето. И непрестанните отстъпки и даване на привилегии само изострят апетита, а числото на гладните се увеличава лавинообразно. И ето, че в Европа вече се стигна до непризнаване на законите от лавината жадни за привилегии и облекчения пришълци. Иначе си прав де - не са те виновни. |