:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 431,976,214
Активни 173
Страници 6,724
За един ден 1,302,066

Формула 1 се пренася във виртуалния свят

Наградният фонд на новия кибершампионат под шапката на собственика "Либърти Медия" е $200 000
Новите американски собственици на Формула 1 от "Либърти Медия" измислиха как да направят най-комерсиалния автомобилен спорт още по-комерсиален. Като го пренесат във виртуалния свят. Проведеният през 2017 г. експериментален кибершампионат под егидата на F1 съвсем няма да остане единичен случай и през този сезон идеята ще бъде надградена до почти реални висоти.
В геймърската верига Formula 1 eSports Series партньори на "Либърти Медия" са разработчикът на симулатора F1 2017 - "Коудмастърс", и една от водещите компании за електронни спортове - "Гфинити". През 2018 г. обаче собствениците искат да ангажират и отборите, така че да се проведе първият пълноценен онлайн сезон във Формула 1.
По идея на организаторите всеки тим (с изключение на "Ферари", италианците вече отказаха участие) ще избере свои киберпилоти и ще сформира с тях собствен онлайн екип, с който ще се бори за победата във финалния етап на виртуалния шампионат. Той ще се проведе през октомври и ноември и ще копира изцяло истинските състезателни уикенди, като дори се предвижда пряко излъчване на геймърските гонки в интернет.
Този път и наградният фонд ще придобие доста реалистично парично изражение от минимум $200 000. През миналата година шампионът във веригата получи статут на "експерт", пропуск за всички "Гран при" през сезон 2018 и собствен персонаж в новата версия на играта.

Шанс за всеки

В първия онлайн шампионат през 2017 г. участваха над 60 000 "пилоти" от абсолютно всички страни по света. Състезанията се провеждаха на три платформи - Xbox, Playstation и PC, като надпреварата бе в матрицата на играта F1 2017. В първия етап бяха изпълнявани квалификационни задачи от организаторите, а после най-добрите се съревноваваха един срещу друг в интернет и в реалния свят на специално организирани финални събития. От "Гфинити" изчислиха, че в рамките на първото издание на Formula 1 eSports Series претендентите са навъртели повече от един милион обиколки.
Тази година възможност да се бори за титлата "световен шампион" и нелоши парични награди има всеки жител на Земята на възраст над 16 г. Но дори победителят от 2017 г. трябва отново да премине през квалификациите, като разликата е, че този път предварителните етапи няма да са два, а четири.
Първите кръгове вече минаха, като бяха проведени паралелно с "Гран при" на Китай (13-17 април), "Гран при" на Азербайджан (27 април-1 май) и "Гран при" на Испания (11-15 май). Последната квалификация върви в момента и ще продължи малко след "Гран при" на Монако (25-29 май). Зачитат се участията във всяка от тях, като броят на опитите не е ограничен нито като минимум, нито като максимум.
В първия кръг предизвикателството бе пробив от шесто място до подиума за пет обиколки с болида "Мерцедес" на Валтери Ботас по пистата в Шанхай в условията на изсъхващо влажно трасе с гуми "интермедия". Играта автоматично изчислява резултатите на участниците на базата на редица фактори - общото време на каране, скоростта на всяка обиколка, чистотата на пилотиране, нивото на сложност на изкуствения интелект и използването на "опростяващи" средства (автоматична скоростна кутия, ABS, контрол на сцеплението, активно осветяване на идеалната траектория и помощ при спиране). Десетте най-бързи пилоти от всяко състезание продължават напред.

Какво се случва след квалификациите?

Във втория етап геймърите се надпреварват помежду си, разделени на групи в няколко допълнителни гонки. Тези състезания ще представляват 1/4 от реален старт за "Гран при" с променливи климатични условия и в режим на еднаква производителност на болидите, без никакви улесняващи средства. Според класиранията ще бъдат попълнени 40-те места в "драфта", от който впоследствие истинските отбори от Формула 1 ще избират "пилоти" за своите киберсъстави, за да се борят за виртуалната световна титла при конструкторите.
Също така отборите ще имат право да подбират талантливи играчи и самостоятелно. Например в екипа на "Макларън" щатна длъжност на пилот в симулатора вече изпълнява Руди ван Бюрен, победител в едно от миналогодишните онлайн състезания. Той е длъжен да представя "оранжевите" и във виртуалните "Гран при".
За да могат отборите и зрителите да се запознаят по-отблизо със силата на претендентите, всяко квалификационно състезание ще се излъчва на живо по официалните канали на сериите. Затова има значение не само резултатът, но и стилът на шофиране. Защото едва ли тимовете ще бързат да изберат някого, който се е добрал до подиума като Пастор Малдонадо, да речем.

Как премина първият шампионат?

Достатъчно забавно и динамично. Световен шампион стана 18-годишният Брандън Лий от Рединг, работещ като мияч на съдове в ресторант в английския град. При това той триумфира невероятно стилно и драматично - момчето направи красиво изпреварване със смяна на траекторията в последния завой на финалното състезание. Стори го с болида "Торо Росо" на Даниил Квят.
"Финалът е гледан 1,8 млн. пъти във "Фейсбук". Директното излъчване в "Туитър" бе наблюдавано на живо от 54 000 души, а записът предизвика 7,8 млн. реакции, 830 000 от които още в деня на състезанието. В "Инстаграм" видеото събра 1,6 млн. гледания и 310 000 реакции. В канала в "Ютюб" то беше изгледано над 1 млн. пъти", обобщиха от "Либърти Медия".
Финалът през 2017 г. е излъчван на живо в 123 страни по цял свят, като сумарната тв аудитория на полуфиналите и финала е 1,16 млн. зрители. Полуфиналът събра рекордна в историята на традиционната британска телевизия публика от 282 000 души. По италиански телевизии го гледаха 153 000 фенове, а по филипински канали - 106 000.
Според проведените анкети, цитирани от директора по дигиталните въпроси на Формула 1 Джулиън Тан, 94% от зрителите са оценили положително финала на кибертурнира, а 95% са заявили желание да гледат още подобни надпревари. Още по-силно мениджмънтът на електронните серии се гордее с популярността на онлайн състезанията, тъй като се оказва, че осведомени за тях са цели 17% от спортните фенове във Великобритания.

Американците активно увеличават дигиталния пакет

След като стартира по-мащабния и фундаментален кибершампионат, "Либърти Медия" реши да пусне онлайн и своя собствена "фентъзи" игра на официалния сайт на Формула 1. След дълго търсене на партньори медийната корпорация реши просто да купи водещия ирландски оператор на интернет игри PlayOn за $42,6 млн., което само доказа сериозността на намеренията за развиване на цифровия сегмент. Сделката бе финализирана от името на дъщерната компания, управляваща "Гран при", и това се превърна в първия случай в историята, в който Формула 1 придобива акции от трета страна.
PlayOn се счита за един от лидерите на пазара в своята област и има внушителна армия от потребители в над сто държави (само в първите дни интерес към новата състезателна игра на F1 заявиха над 50 000 души). Ирландците оперират с портфолио от игри по футбол, баскетбол (имат статут на официален партньор на НБА), голф, крикет, тенис, американски футбол, ръгби. С новата игра и инвестициите от "Либърти Медия" компанията PlayOn обяви, че планира да стъпи на американския пазар до края на 2018 г.
Освен това собствениците на Формула 1 наскоро пуснаха собствена стрийминг услуга за онлайн излъчване на състезанията - дебютът в 52 страни по света бе с "Гран при" на Испания на пистата "Каталуния" край Барселона по-миналия уикенд. Ето как болидите окончателно навлязоха в киберпространството, при това с космическа скорост.
4
1666
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
4
 Видими 
25 Май 2018 22:54
При автобусите има общо 310 нарушения, като случаите на нарушени скоростни режими са 426, а случаите на превишена скорост - 43.
25 Май 2018 23:34
Интересно са се навързали нещата.

25 Май 2018 23:35
А с личните данни няма да има проблеми...
26 Май 2018 22:32
Открити или установени?
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД